Druckmann: Script van The Last of Us-serie wijkt soms sterk af van de game 

Druckmann: Script van The Last of Us-serie wijkt soms sterk af van de game 2021-03-22T00:50:04
Goedemorgen! Het weekend is helaas voorbij en de werkweek begonnen. Natuurlijk is dat niet prettig, maar we hopen de pijn te verzachten met een kersverse n8w8. Deze keer lees je over een mogelijke onthulling van Battlefield 6, een afwijkend script van de serie The Last of Us en insecten met de Pokémon-namen. Fijne dag!

Druckmann: The Last of Us-serie wijkt soms sterk af van de game

Dat blijkt uit een interview van IGN met de bedenker van de game, Neil Druckmann. Volgens Druckmann wijkt het script van de serie op bepaalde punten zeker af van het verhaal van de game. De regisseur geeft echter aan dat dit vereist is, omdat het nou eenmaal een ander medium betreft. Het zou de serie volgens Druckmann alleen maar ten goede komen. Druckmann zegt dat het voor hem vooral belangrijk is dat de kern van de personages en de filosofische onderbouwing intact blijft. Wat de personages qua kleding dragen is bijvoorbeeld van minder belang.

That's way less important to us than getting the core of who these people are and the core of their journey. Things sometimes stay pretty close. It's funny to see my dialogue there from the games in HBO scripts. And sometimes they deviate greatly to much better effect because we are dealing with a different medium.

De bedenker voegt hieraan toe dat bepaalde acties simpelweg niet vertaald hoeven worden omdat deze bedoeld zijn om de spelers bekend te maken met de besturing van de game.

You have to have more violence and more spectacle to some degree than you would need on a TV show because you don't need to train people on how to use a gun.

Druckmann geeft zelfs aan dat een aantal van zijn favoriete afleveringen behoorlijk afwijken van zijn script maar dat hij er juist naar uitkijkt om deze afleveringen te delen. Ten slotte geeft de regisseur aan dat het geweldig is om bepaalde dingen uit de game tot leven zien te komen in de ‘fysieke’ wereld.

The Last of Us

Terraria meer dan 35 miljoen keer verkocht

Dat bevestigt ontwikkelaar Re-Logic in een update op het officiële forum van de 2D-bouwgame. Uit hetzelfde bericht blijkt trouwens dat, volgens reviews van externe websites, Terraria inmiddels de hoogstbeoordeelde game aller tijden is op Steam. De PC-versie van Terraria werd hierbij het meest verkocht, namelijk ruim 17 miljoen keer. Verder zijn er 9.3 miljoen mobiele exemplaren en 8.5 consoles-versies van de game verkocht. Terraria draait om twee dingen: namelijk het op avontuur gaan en het verzamelen van materialen. Bijvoorbeeld om sterke monsters te verslaan, moeten eerst gondstoffen gemijnd worden, om zo betere wapens te fabriceren en een gedegen uitrusting in elkaar te knutselen.

Tertaria

Control-ontwikkelaar: 'Games ontwikkelen voor twee verschillende generaties is geen pretje'

De communicatiedirecteur van Remedy, Thomas Puha, geeft in een gesprek met IGN aan dat het niet bepaald leuk en bovendien niet makkelijk is om een spel te ontwikkelen voor twee verschillende generaties consoles.

Whenever you’re in this cross-generational point, to be blunt, it sucks. You have to support the previous gen, make sure that sings, and then whatever you bring to next-gen is still limited by the choices you made years ago for the previous generation. It’s not a very realistic thing, that this old game, we’re just going to remake everything and then bring it to next-gen

Remedy heeft nogal wat problemen gehad met het leveren van een next-gen versie van Control, en Puha’s woorden lijken dat dus te bevestigen. Naast uitstel, ontving Contol ook een hoop kritiek. De belangrijkste reden hiervoor was dat de next-gen versie opnieuw gekocht zou moeten worden. Later verscheen de game echter als gratis PS Plus game van de maand februari. De directeur is er trouwens van overtuigd dat zijn studio met de next-gen titels het publiek omver gaat wegblazen. 

The games that will come out, the stuff we’re working on, the visual bar, you’re going to be blown away. And you only need to look at previous generations. You look at something like Modern Warfare. I can’t understand how that game looks so good on Xbox One and PS4. And you’re going to have the same on this current generation. We’re going to see so much improvement

Control

Bekijk hier de nieuwe trailer van Godzilla vs. Kong

Je Wacht heeft geen idee of jullie hierop zitten te wachten, maar wilde jullie de nieuwe trailer van van Godzilla vs. Kong toch niet onthouden. HBO Max heeft namelijk een nieuwe korte video gedeeld, waarin het spektakelstuk nog eens lekker wordt opgehypet. De korte video hint trouwens naar de opkomst van een speciale gast. Kijk maar eens goed in de ogen van Kong rond 1:10. Godzilla vs. Kong is vanaf 31 maart a.s. te bekijken via de streamingdienst van HBO.

Nieuwe update pakt problemen aan van Yakuza Remastered voor PC 

Sega heeft een nieuwe patch uitgebracht, die een hoop performance en crash issues moet oplossen, van de PC-versie van Yakuza Remastered Collection. Voorbeelden van verholpen problemen zijn ontbrekende SFX-balkjes, vreemde window images en een hoog CPU-gebruik. Sega benoemt overigens wel dat de patch enkel en alleen is bedoeld voor spelers die tegen dergelijke problemen zijn aangelopen. De hotfix verkeert immers pas in bètafase. Andere voorbeelden van problemen, die de update moet tackelen, zijn glitching audio, window shortcuts en oneindige laadschermen. Yakuza Remastered Collection is reeds beschikbaar op PC, PlayStation 4 en Xbox One.

Yakuz

Animatieseries en films in het universum van Avatar: The Last Airbender onderweg

Kortgeleden werd aangekondigd dat er een compleet nieuwe Nickelodeon-studio wordt geopend die volledig is toegewijd aan Avatar. Al snel werd duidelijk dat er dus nieuwe Avatar-content onderweg is. Inmiddels heeft Brain Robbins, de president van Nickelodeon, in een interview met Deadline aangegeven dat er meerdere animatieseries en films in de planning staan. Ook niet heel verrassend, maar zoals je misschien wel weet, grijpt je Wacht alles aan om over Avatar te schrijven. Robbins geeft overigens aan dat de ontwikkeling pas in een heel vroeg stadium verkeert en dat het vooralsnog om verkennen gaat. De president geeft hierbij wel aan dat alle projecten worden geschaard onder de noemer: Avatar Airbender Universe.

Aang

De next-gen versie van Final Fantasy 7 Remake onder de loep

Square Enix heeft een nieuwe trailer van de next-gen upgrade van Final Fantasy 7 Remake gedropt. De update heet Intergrade en voegt, naast verbeterde graphics en prestaties, ook nieuwe content toe. In de beschrijving van de video staat dat Midgar, de iconische stad uit de game, nog nooit zo mooi was. Verder maakt een korte video duidelijk dat spelers straks kunnen kiezen uit een Graphic en een Performance-modus. Wanneer spelers ervoor kiezen om de game te spelen in de Graphic-modus, kunnen zij rekenen op 4K resolutie, terwijl de Performance-modus ervoor zorgt dat de game steady draait op 60fps. Ten slotte wordt er gesproken over de integratie van haptische feedback en wordt de fotomodus uitgelicht. 

Insecten vernoemd naar Articuno, Zapdos en Moltres

Elke Nachtwacht bevat wel één zo’n nieuwtje waarvan je denkt, pardon? Deze keer heeft dat nieuwtje betrekking tot een drietal torren. Dr. Darren Pollock heeft namelijk, samen met één van zijn studenten, drie nieuwe soorten torren ontdekt. De drie torren lijken op het eerste gezicht doodnormale insecten, maar dat zijn het ook. De professor heeft ze alleen coole namen gegeven. De voorheen onbekende insecten zijn namelijk vernoemd naar de legendarische pokémon Articuno, Zapdos en Moltres. Pollock geeft aan opgegroeid te zijn met pokémon en zag kennelijk een aantal overeenkomsten.

Bah

Battlefield 6 wordt waarschijnlijk in mei onthuld

Dat beweert insider Jeff Grub in een livestream. Grub staat erom bekend vaak de juiste informatie te verspreiden en wordt daarom beschouwd als een betrouwbare insider. Tijdens een livestream werd Grub door een nieuwsgierige kijker bevraagd wanneer Battlefield 6 nou eindelijk zou uitkomen. De insider reageerde in eerste instantie met één simpel woord, ‘mei’. Later voegde hij er echter aan toe dat EA nog niets naar buiten heeft gebracht, maar dat hij heeft begrepen dat Battlefield 6 waarschijnlijk in mei wordt onthuld. Begin deze maand schakelde EA de hulp nog in van Need for Speed-ontwikkelaar Criterion, om de ontwikkeling van Battlefield 6 in een hogere versnelling te zetten. Zou het kunnen dat het langverwachte zesde deel van Battlefield binnenkort toch écht wordt onthuld?

Battlefield 6

REACTIES (24) 

Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord