Dramatisch contrast in Gears of War 5 

Dramatisch contrast in Gears of War 5 2018-11-20T02:25:50
In deze Nachtwacht komen we tot de conclusie dat het in Gears of War 5 vooral gaat om het dramatische contrast! WTF dat inhoudt lees je in deze N8W8 naast nieuws over een Xbox One controller patent, Spyro The Dragon, Fallout 76, Final Fantasy VII Remake en Darksiders 3.

Xbox One controller patent

Boomshakalaka, weer een gloednieuwe Nachtwacht voor je snufferd! Om te beginnen heeft de Wacht weer een interessante patent aanvraag gevonden, deze keer van Microsoft. De afgelopen weken vliegen de patenten ineens in het rond en Microsoft doet nu mee met een patent voor een speciale Xbox One controller met ‘Game controller with removable controller accessory’ als titel.

Xbox cont

Zoals de titel al doet vermoeden is het bij deze Xbox One controller mogelijk om alle knoppen, sticks en triggers te verwijderen en aan te passen naar eigen wens. Een soort modulaire controller dus, die volledig is te customizen.

In de omschrijving wordt verder eigenlijk alleen maar de algemene functie van een controller in games uitgelegd, dus meer info is er helaas nog niet. Lijkt er in ieder geval op dat Microsoft er over nadenkt om gamers nog meer ruimte te geven voor customization in de Xbox One controllers.


Subs in Spyro

De Spyro Reignited Trilogy is eindelijk uit en ontwikkelaar Toys For Bob heeft absoluut meesterlijke remakes gemaakt van de oude Spyro The Dragon games. Wat echter wel een beetje gek is, is het ontbreken van ondertiteling in de games. De gesprekken met NPC’s komen wel als tekst in beeld, maar alle story cut scenes moeten het zonder ondertiteling doen. Uitgever Activision heeft er wel wat over te zeggen, al blijft het een beetje een slap verhaal.

Volgens Activision komt het omdat Toys For Bob zich vooral heeft gericht op het zo authentiek mogelijk houden van de games, is de trilogy volledig opgebouwd met een nieuwe engine en is de trilogy uitgebracht in verschillende talen waar de studio geen ervaring mee had.

Spyro

“When Toys For Bob set out to make an awesome game collection, there were certain decisions that needed to be made throughout the process. The team remained committed to keep the integrity and legacy of Spyro that fans remembered intact. The game was built from the ground up using a new engine for the team, and was localized in languages that had not previously been attempted by the studio. While there’s no industry standard for subtitles, the studio and Activision care about the fans’ experience especially with respect to accessibility for people with different abilities, and will evaluate going forward.”

Juist ja, een nogal weinig zeggende tekst en op de valreep nog een schop na krijgen door het te hebben over ‘people with different abilities’, alsof iedereen die ondertiteling in games gebruikt een te harde klap van de molen heeft gehad. Heerlijk, dat PR gelul!


Fallout 76: 3 atoombommen

In Fallout 76 is het mogelijk om onder bepaalde omstandigheden een atoombom af te laten gaan. Hiermee spawnen er super krachtige vijanden in het gebied en valt er mooie loot te vinden in de radiatie, maar wat zou er gebeuren als je 3 nukes af laat gaan, op precies hetzelfde moment, op dezelfde plek? Een groepje gamers wilde er achter komen en het resultaat zie je hieronder.


Ontwikkeling FFVII Remake nog steeds favorably

Op de E3 van 2015 was het groot feest door de aankondiging van Final Fantasy VII Remake. Na 2015 werd het echter weer akelig stil rond de game en al snel kwamen er geruchten dat er dikke problemen waren bij de ontwikkeling. Om er nog een schepje bovenop te doen liet Tetsuya Nomura, de director van FFVII Remake, onlangs weten druk te zijn met het afmaken van Kingdom Hearts 3, waar hij ook de director van is!

Hierdoor dachten fans dat de ontwikkeling van FFVII Remake stil lag, maar dat is volgens Nomura-san niet het geval. Volgens hem gaat de ontwikkeling van FFVII Remake nog steeds ‘favorably’.

FFVII

“There’s been some misinformation regarding Final Fantasy VII Remake in some parts of the Internet so I wanted to touch up on that a little. That speculation is not official. As I said during E3, development is going favorably. I just wanted to say that the current PR priority is Kingdom Hearts III, but after that it’ll be Final Fantasy VII Remake, so please don’t worry.”

Haha, natuurlijk maken de fans zich zorgen, het gaat hier om de remake van de beste game ooit gemaakt! Nou ja, al doet Nomura-san er nu nog 10 jaar over, als het uiteindelijk maar de remake wordt die de game verdient.


Dramatisch contrast in Gears of War 5

Op de E3 van 2018 werd Gears of War 5 aangekondigd en kregen we de eerste info en trailer te zien. Heel veel info hebben we nog niet echt gehad over de game sinds de aankondiging, maar Rod Fergusson, The Coalition studio manager, is inmiddels klaar om wat kleine nieuwe info los te laten. Volgens hem zit Gears 5 dan ook vol met innovatie!

In een interview tijdens het X018 Xbox event in Mexico liet Rod weten dat de focus ligt op het brengen van contrast in de omgevingen en dat er in Gears 5 voor het eerst gebruik gemaakt wordt van performance capture, in plaats van verschillende acteurs voor de bewegingen en de stemmen van de characters. Hij legt uit:

Gears 5

“Gears 5 is about bringing The Coalition’s personality to the game. You’re going to see a bunch of innovations, a bunch of changes, a bunch of things that are really exciting and different but still feel like Gears of War. We focus on contrast, ‘dramatic contrast’ is the wording we use. We wanted to have part of Gears 5 as dramatic contrast, like going from very small, cramped spaces to very large open spaces or like going from the desert to frozen tundra. We wanted to have, through the experience, constant contrast and dramatic change. For the first time in Gears 5, we’re doing performance capture. All the previous games had separate voice from motion capture with different actors doing it.”

Echt inhoudelijk ging Rod niet in op de game, maar hier heeft hij het nog wel over Kait, de nieuwe main character in Gears 5. Op zich ook niet zo gek dat we nog niet overladen worden met info en trailers, want het gaat helaas zeker nog een jaar duren voordat Gears 5 uitkomt.


Darksiders 3 intro

Tijd om de boel weer af te sluiten en deze keer doet de Wacht dat met de artistieke beelden van Darksiders 3. De game ligt eind deze maand in de winkels en om alvast in de stemming te komen kan je in het filmpje hieronder alvast naar de intro van de game kijken. Enjoy!

REACTIES (19) 

Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord