DICE reageert op feedback na open beta Battlefield 1  

DICE reageert op feedback na open beta Battlefield 1 2016-09-20T06:24:28
Goedemorgen! Tijd voor weer een gevarieerd pakket aan gamenieuws om je dag goed van start te gaan! De Wacht begint vandaag met een reeks belangrijk Battlefield 1 nieuws, om daarna af te dwalen naar onder andere RIGS, GTA Online en een standbeeld ter ere van een held. Mooie dingen!

   

Tweaks en nerfs in Battlefield 1

Beta tests zijn zeker niet puur en alleen de hedendaagse naam voor demo’s, want bijvoorbeeld enorme multiplayer games zijn pas echt goed te testen en te balanceren als je er duizenden spelers op los laat. De Battlefield 1 Open Beta was qua spelersaantallen de grootste beta die EA ooit georganiseerd heeft en daar is dan ook bijzonder veel nuttige informatie uit voortgekomen. In een nieuwe post op battlefield.com legt Daniel Berlin van DICE uit wat ze precies geleerd hebben van de feedback van spelers. Want feedback was er zeker.


Allereerst was men niet zo blij met het feit dat je kills in Conquest mode geen invloed meer hadden op de match score. Dit is teruggedraaid, vanaf kun je gewoon weer punten scoren met zowel capturen als killen. Volgens Battlefield expert Westie geldt dit mogelijk ook voor het reviven van teamgenoten, waardoor medics weer een beetje nut krijgen. Ook Rush mode krijgt de nodige aanpassingen, al geeft DICE nog geen details.

Op het slagveld was het daarnaast pijnlijk duidelijk dat bepaalde voertuigen en edele dieren iets te overpowered waren (ietsje maar hoor…). DICE geeft aan dat ze de Light Tank gaan aanpakken en dat er ook wat wordt gedaan aan de hoeveelheid kogels dat een paard tot zich kan nemen voor hij omvalt. Daarnaast krijgen we meer tools om voertuigen onschadelijk te maken.

Goeie shit? Of moet er volgens jullie nog veel meer gebeuren? EA en DICE hebben in ieder geval nog tot 21 oktober de tijd om naar jullie te luisteren, want dan verschijnt Battlefield 1 - met vast en zeker een shiny day-one patch - voor PlayStation 4, Xbox One en PC.
   

De Eerste Wereldoorlog volgens Battlefield 1

Diepgaand historisch onderzoek van EA wijst uit: de The Great War was eigenlijk gewoon een soort open beta voor de moderne oorlogsvoering.

    

Battlefield 1 systeemeisen bekend

De open beta is al lang en breed voorbij, iedereen heeft met eigen ogen kunnen testen hoe de game draait op hun machines, maar toch hebben EA en Dice nu pas de definitieve systeemeisen onthuld. Niet al te mals zo te zien. Maar ja, wat wil je hè, met al die eh… graphics enzo...

Minimum System Requirements:

  • OS: 64-bit Windows 7, Windows 8.1 and Windows 10

  • Processor (AMD): AMD FX-6350

  • Processor (Intel): Core i5 6600K

  • Memory: 8GB RAM

  • Graphics card (AMD): AMD Radeon HD 7850 2GB

  • Graphics card (Nvidia): Nvidia GeForce GTX 660 2GB

  • DirectX: 11.0 Compatible video card or equivalent

  • Online Connection Requirements: 512 KBPS or faster Internet connection

  • Hard-drive space: 50GB

Recommended System Requirements:

  • OS: 64-bit Windows 10 or later

  • Processor (AMD): AMD FX 8350 Wraith

  • Processor (Intel): Intel Core i7 4790 or equivalent

  • Memory: 16GB RAM

  • Graphics card (AMD): AMD Radeon RX 480 4GB

  • Graphics card (Nvidia): Nvidia GeForce GTX 1060 3GB

  • DirectX: 11.1 Compatible video card or equivalent

  • Online Connection Requirements: 512 KBPS or faster Internet connection

  • Available Disk Space: 50GB
     

Maak kennis met de classes van RIGS

Holy crap, PlayStation VR is bijna hier en één van de dikste launchtitels is natuurlijk RIGS. Dat komt omdat mechs besturen in VR naar verluidt erg lekker werkt en omdat een fictieve teamsport met mechs in de hoofdrol awesome is. Vandaag is er een nieuwe blogpost met trailer geplaatst door niemand minder dan PU’s eigen Jeroen Roding (inmiddels al jaren community manager bij Guerrilla)!! Hij presenteert aan ons de vier verschillende RIG classes in de game, die van elkaar verschillen in grootte en snelheid, met allemaal hun eigen jump ability.

   

Sentinel

  • Height: 6 Meters

  • Top Speed: 49 Mph

  • Max Melee: 4000 Damage

  • Jump: Slam — charge to gain extra height. A fully charged jump will cause a slam effect on landing, damaging, and disorientating opponents.

Hunter

  • Height: 3.4 Meters

  • Top Speed: 59 Mph

  • Max Melee: 3600 Damage

  • Jump: Basic — Equipped with basic jump ability.

Mirage

  • Height: 5.5 Meters

  • Top Speed: 51 Mph

  • Max Melee: 3600 Damage

  • Jump: Double Jump — Once in mid-air, the Mirage can boost jump a second time.

Tempest

  • Height: 2.5 Meters

  • Top Speed: 46 Mph

  • Max Melee: 3600 Damage

  • Jump: Vertical Take Off — Hold to boost up into air and hover.

Heb jij al een favoriet op het oog? Het startschot voor de RIGS Mechanized Combat League luidt op 13 oktober, tegelijk met de lancering van de PlayStation VR.
   

Tekken 7 trailertje dan maar?

De Tokyo Game Show is voorbij, maar zoals zoveel moois uit het land van de rijzende zon, heeft nog lang niet alles van de afgelopen week het westen bereikt! Zoals bijvoorbeeld deze strakke, lekker lange trailer van Tekken 7. Lang genoeg om heel wat fighters voorbij te laten komen, maar met extra aandacht voor Akuma versus Heihachi. Wie is na al die jaren jouw favoriet? Brand los in de comments!

Tekken 7 verschijnt bij ons ergens begin 2017 voor PlayStation 4, Xbox One en PC.

   

GTA Online krijgt Bikers update

De reden dat Rockstar nooit aan singleplayer DLC voor GTA V toegekomen is? GTA Online. Maar toegegeven, daar is de afgelopen jaren dan ook een shitload aan hele toffe gratis content aan toegevoegd! Dat lijkt bovendien de komende tijd nog wel even door te gaan, want vandaag heeft Rockstar weer een gloednieuwe uitbreiding aangekondigd: bikers!  

Jawel, je raadt het al, binnenkort kun je in GTA Online je eigen biker gang beginnen, compleet met clubhuis, custom bikes, kleding, tatoages en wapens. Verwacht daarnaast een breed scala aan motorfiets-gerelateerde criminele bezigheden. Oh, wat zal Trevor blij met je zijn!
Wanneer de Bikers update precies moet verschijnen is nog niet bekend, Rockstar houdt het voor nu op ‘coming soon’.

    

Een standbeeld voor Blizzard-held Chris Metzen

Soms speel je wel eens een game waarvan je denkt: ‘Wow, de gast die dit verzonnen heeft verdient een standbeeld!’. Dat is dan ook precies wat Chris Metzen krijgt, na 23 jaar trouwe dienst bij Blizzard. Zoals je vast wel had gehoord is een van de grote breinen achter Warcraft, StarCraft, Diablo en zelfs Overwatch vorige week met pensioen gegaan. Als afscheid hebben zijn collega’s het enige passende cadeau geregeld:

Dit is natuurlijk slechts het ontwerp, het standbeeld moet nog gemaakt worden, maar hoe goed is dit?! Welke andere gamemaker moet volgens jou ook een standbeeld krijgen? Vertel het ons in de comments!
    

Zie Bangkok in 360 graden in nieuwe Hitman trailer

Super-deluxe, interactieve, 360 graden trailers maken kost blijkbaar veel tijd, want Episode 4 van Hitman is inmiddels al ruim een maand uit, maar dat maakt het niet minder awesome om te zien. Terwijl we ons nog even vergapen aan het prachtige Bangkok, stapt Agent 47 over precies een week alweer op het vliegtuig naar Colorado voor Episode 5! Daarna volgt alleen nog Episode 6, om het ‘eerste seizoen’ ongetwijfeld met stijl af te sluiten in Japan. Hoewel, hoe stijlvol het wordt hangt natuurlijk vooral af van jouw eigen keuzes in de game...

   

Star Citizen ziet er ook prima uit als shooter

Nee, het is misschien niet het eerste waar je bij Star Citizen aan denkt, maar aangezien de meest gecrowdfunde game allertijden haar achterban een soort van verplicht is de ultieme ‘alles-game’ te worden, is ook fps-combat een onmisbaar onderdeel van de gameplay. In deze nieuwe video pronkt Roberts Space Industries de nieuwste Vision Stabilization, wat het allemaal wat meer ‘first-person shootery’ moet maken. Nou, dat is toch behoorlijk gelukt!

Mooi hoor, maar er zijn hier twee dingen waarbij de Wacht volledig in het duister tast: wat die onschuldige winkeliertjes de speler ooit misdaan hebben en of die game ooit nog af komt...

    

Slain: Back from Hell launch trailer

Pixeltijd! De Wacht sluit af met vermoedelijk de meest metal indie-game die de wereld ooit gezien/gehoord heeft. Hij is al een tijdje uit op Steam, maar vanaf vandaag ook op PlayStation 4 en dat verdient een hardcore launchtrailer! Mocht je naast je huiskamer ook je busritjes iets op willen metallen: op 1 november kun je de Slain: Back from Hell ook spelen op PlayStation Vita. De game wordt cross-buy, dus één keer kopen is genoeg. May fire, ice, and steel prevail!

   

Fijne dag verder, daaaag!!
   

REACTIES (29) 

Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord