De volgende Zelda wordt 'minder lineair'? 

De volgende Zelda wordt 'minder lineair'? 2014-03-14T09:03:51
Een Wacht met een bericht over Zelda! Een dream come true voor de Wachtster. Maar daarnaast vind ze het ook best wel aardig om nieuws te brengen over Metal Gear Solid V, InFamous: Second Son en Heroes of The Storm hoor...

Mind = blown 

Heroes of the Storm details

Blizzard maakte begin deze maand bekend dat zij geselecteerde Amerikaanse Battle.net gebruikers snel zullen uitnodigen om deel te nemen aan een vroege alfa van Heroes of the Storm. Het gaat om een ‘technische’ alfa, waarmee de ontwikkelaars kunnen kijken hoe de infrastructuur en de techniek zich houden op verschillende machines en connectietypes.

Nu deze alfa test fase zich spoedig aan zal dienen, heeft Blizzard een video online gezet waarin de lucky ones te horen krijgen wat ze de komende tijd mogen verwachten. De video begint dan ook met een blik op de tutorial en de quests die hierop volgen. De dingen die Heroes of the Storm dus anders maken dan de meeste genregenoten. Hierna volgt een uitgebreide beschrijving van de interface. 

Er zullen bij aanvang van Heroes of the Storm een aantal Heroes voor gratis te checken zijn. Hierna volgt er een wekelijkse rotatie, waarbij je dus steeds andere Heroes treft.

"Each week you'll have the option to choose from five heroes that will be freely available in our weekly hero rotation. Once you accumulate enough experience and reach Level 7, you'll also unlock an additional weekly hero rotation slot, giving you a total of six free heroes to choose from each week."

O en voor de Wachtster het vergeet, hier ook nog een trailer over een van de Heroes: Tychus Findlay, notorious outlaw.

Heroes of the Storm is een MOBA die helden uit de Warcraft, Diablo en StarCraft franchises gebruikt. De game ging voorheen schuil onder de naam Blizzard All-Stars (brrr…). Een releasedatum moet nog worden aangekondigd.

 

8 minuten InFamous: Second Son gameplay

InFamous ligt volgende week in de winkels. Het is dan ook niet verrassend dat we het er de afgelopen dagen al meerderekeren over hebben gehad. Je snapt dat de Wachtster niet achter kon blijven. Dus…

Mocht je super veel zin hebben in de game en een week wachten veel te lang vinden dan heeft de Wachtster een dikke 8 minuten gameplay voor je. Mocht je nog niet zeker weten of de game iets voor je is dan heeft de Wachtster een dikke 8 minuten gameplay voor je. Mocht je totaal geen zin hebben in de game dan heeft de Wachtster alsnog een dikke 8 minuten gameplay voor je.

In deze playthrough heeft Delsin Fetch Walker, een Conduit met neon-krachten, ervan overtuigd hem te helpen een groep anti-Conduit demonstranten (‘The Haters’) uit de weg te ruimen.

In de video zagen we dus een evil Delsin. Darren Birdges (Senior Game Designer) legt het verschil nog effe uit.

"For players who choose the ruthless path, combat is fast, explosive, and lethal. Restraint is unnecessary. The faster you can obliterate your enemies, the sooner you’ll gain access to your strongest powers, and it doesn’t matter who gets hurt along the way. For those who choose to be heroic, combat is about accuracy and precision. Your rewards will come from helping citizens and from using your abilities to capture enemies alive."

Het pad dat je kiest, zal een grote invloed hebben op elk aspect van de game, zoals relaties en je krachten. InFamous: Second Son ligt 21 maart in de winkels.

En wil je nou nog verder in de stemming komen dan hierbij een preview van de soundtrack door meneer Sergey Tokarev.

 

Alien: Isolation dev-diary

Een enkele vijand in een game, dat zien we niet vaak. Geen wonder dat deze only the lonely dan wel extra tof moet zijn.

"When audiences went to see Alien back in 1979 they were introduced to a new creature that was terrifying, unstoppable, and totally unique. We wanted to make a game that recaptured that original experience. We wanted to make the alien scary again."

Aldus Al Hope (Creative Lead). Luister in het volgende filmpje naar nog meer van de mensen achter Alien: Isolation, terwijl ze hun doelen en benadering beschrijven.

 

Een nieuwe NES: Analogue Nt.

All hail the Analogue Nt. Een machine die ons gaat laten genieten van NES-spellen in superieure kwaliteit. Het is nog niet helemaal duidelijk wat we precies gaan krijgen, maar Destructoid kwam met het volgende overzichtje:

• NES and Famicom cart functionality
• Hi-fi audio of some type
• RGB video
• four-player function
• no emulation used

En daarnaast is de buitenkant is gemaakt super-de-luxe hoogwaardig aluminium. Pre-orders zouden deze maand nog moeten starten.

Analogue Nt.

Eigenaar van het bedrijf achter dit briljante idee, Chris Taber, zei er het volgende over:

"The NES has an incredibly rich history to explore. I think it's the most iconic video game system of all time — a pivotal part of video game history. There are over 2,000 games for the NES, Famicom and Famicom Disk System. I want everyone to be able to explore them all, with no emulation. With videophile and audiophile quality ... We created the Analogue Nt to experience this pivotal part of gaming history with the quality and justice it deserves."

 

The Legend of Zelda wordt 'minder lineair'

Eiji Aonuma heeft in een interview met ONM (nummer 105) gezegd dat het maken van A Link Between Worlds hem aan het denken heeft gezet over de gehele The Legend of Zelda-serie.

"The recent Zelda games have been rather linear, as I thought players didn't like getting lost, wondering what to do, or where to go. However, I've come to question this 'traditional' approach as I felt that we couldn't gain the sense of wonder that existed in the original Legend of Zelda. We will, of course, continue to question and reconsider the approaches we have taken in the past without any reservations."

Oké, minder lineair is meestal goed. Maar de Wachtster werd toch wel erg nerveus van dit interview… Wat gaat dit betekenen voor de nieuwe Zelda voor Wii U die ongetwijfeld al tijden geleden in ontwikkeling is genomen? Ach, maakt het uit! Een slechte Zelda is toch onmogelijk.

Eiji Aonuma, a.k.a. GOD

 

Candy Crush Saga is een wiskundig probleem

De Wachtster hoopt dat niemand van jullie ten prooi is gevallen aan het evil Candy Crush Saga, maar mocht dit onverhoopt toch zijn gebeurd dan bij deze een geldig excuus voor je probleem.

Toby Walsh van de University of New South Wales en het onderzoekscentrum NICTA (Sydney) hebben Candy Crush Saga uitgebreid geanalyseerd en zijn tot de conclusie gekomen dat de ‘game’ onderdeel is van een groep wiskundige problemen met de naam NP-hard, wat zoveel betekent als erg lastig op te lossen.

HahahahahahahahaDe exacte opzet van zijn onderzoek kunnen jullie via deze mooie blauwe link checken. Het heeft in ieder geval te maken met Booleaanse problemen en logica. De conclusie was dat Candy Crush Saga net als Super Mario Brothers en Zelda in de categorie NP-hard valt en om exact te zijn de NP-complete variant betreft. Kort gezegd: hoe groter deze problemen worden, hoe lastiger ze zijn op te lossen. Een voorbeeld van zo’n probleem in het dagelijks leven is het plannen van een route. Hierdoor zou een efficiënte oplossing voor de gehele categorie ook erg handig zijn. Er is zelfs een miljoen dollar te winnen met het oplossen van een enkel probleem. Walsh zegt er het volgende over:

"It would be interesting to see if we can profit from the time humans spend solving Candy Crush problems. Perhaps we can put this to even better use by hiding some practical NP-hard problems within these puzzles? Part of its addictiveness may be that Candy Crush is a computationally hard puzzle to solve."

Goed excuus hè? Graag gedaan!

 

Metal Gear Solid V: Ground Zeroes en The Phantom Pain - Hideo Kojima spreekt

Hideo Kojima. Na het maken van haar feature heeft de Wachtster nog veel meer respect voor de man. Vandaar dit filmpje, waarin hij (begrijpelijk) spreekt over zijn epos, Metal Gear Solid V: Ground Zeroes en The Phantom Pain.

 

Memes en dingen

Mmm.. Pizza.

Honger!

 

Have a cat. And a bunny.

Cats = interwebz

 

Lekker koesen!

REACTIES (40) 

Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord