De releasedatum en auto’s van mod Fallout: The Frontier staan centraal in nieuwe trailer 

De releasedatum en auto’s van mod Fallout: The Frontier staan centraal in nieuwe trailer 2020-12-27T00:51:47
Live, vanachter zijn nieuwe stabureau, meldt de ergonomisch verantwoorde Wacht zich! Met vannacht: de imposante Fallout: New Vegas-mod The Frontier, een lekker rustgevende docu over de art van Final Fantasy, een nieuwe update voor Boneworks en meer. Goedemorgen!

Final Fantasy’s Art Director Isamu Kamikokuryo over het creatieve proces en plekken die hem inspireerden

De dag na kerstmis valt er gelukkig nog genoeg te beleven in gameland. We beginnen vannacht met een heerlijke video/minidocumentaire over een bijzonder interessante gamemaker genaamd Isamu Kamikokuryo, perfect om even mee wakker te worden (/bij uit te buiken) onder het genot van een kopje koffie. Kamikokuryo is een Art Director, een ware veteraan in de industrie, die zich in 2001 bij het team achter Final Fantasy X voegde, en sindsdien mede verantwoordelijk was voor een hoop Final Fantasy-games. Zo was hij Art Director voor Final Fantasy XIII en FF XV, en het meest recentelijk ook voor Nintendo Switch-game Paper Mario: The Origami King.

In onderstaande video gaat hij vooral in op hoe het is om de art van Final Fantasy-games te produceren en beheren. Het is een bijzondere video, die vrij diep ingaat op Kamikokuryo’s filosofie en ook zijn inspiratiebronnen bespreekt. Een must-watch voor iedereen die geïnteresseerd is in concept art en wereld-design van games, en al helemaal interessant voor superfans van Final Fantasy. Chapeau voor Archipel Caravan, de maker van deze documentaire en tevens het YouTube-kanaal waar je wekelijks dit soort mini-docu’s over Japanse games kunt aanschouwen.


             

De releasedatum en de auto’s van New Vegas-fanmod Fallout: The Frontier in nieuwe trailer

Fans van Bethesda-fans zijn vaak verdomd fanatiek, en een deel van hen hóúdt ervan om te modden. Dat is niet anders bij Fallout: New Vegas, en als je de mods van deze game een beetje in de gaten houdt dan kijk je hoogstwaarschijnlijk reikhalzend uit naar The Frontier. Die mod is al heel wat jaartjes in ontwikkeling (de Wacht schreef er in 2016 bijvoorbeeld al over), maar lijkt het wachten meer dan waard – zo zitten er fucking auto’s in. Jep, auto’s in een Fallout-game, da’s voor het eerst! Die schietgrage bolides staan centraal in de nieuwe trailer van Fallout: The Frontier, waar nu ook een nieuwe releasedatum aan gekoppeld wordt. En da’s sneller dan je misschien zou denken: 15 januari 2021. Ja, hij zou eigenlijk al deze maand uit moeten komen, maar vanwege onder andere gezondheidsproblemen bij de devs duurt het net even iets langer.

De Wacht is onder de indruk van de auto’s die de mod toe lijkt te voegen, want in de trailer lijken die toch erg lekker te besturen en verdomd soepel over de kapotte wegen van de Wasteland te scheuren. Maar da’s niet alles dat de mod toevoegt, zeker niet. Het voegt namelijk een flinke map toe, eentje die zo groot is als de DC-wasteland en een volledig besneeuwd en ingericht Portland bevat. Inclusief bestaande plekken en mijlpalen. Daarbij ook: meer dan 150 nieuwe wapens, nieuwe vijanden, meer dan 24.000 regels aan voice-acting en drie grote questlijnen die de NCR, Legion en Crusaders of Steel volgen. Om de mod te kunnen spelen moet je Fallout: New Vegas en alle DLC bezitten.

                                 

Square Enix teaset aankondigingen voor Final Fantasy XVI, XIV en meer in 2021

Een nieuwtje vol net-niet-aankondigingen van aankondigingen, hoera! Verschillende developers van Square Enix lichten in een interview met Famitsu namelijk een tipje van de sluier op wat betreft hun plannen voor 2021. Interessant hieraan is een opmerking van de producer/director van Final Fantasy XIV en XVI, Naoki Yoshida: hij verwacht dat 2021 het drukste jaar van zijn carrière wordt en teaset enkele aankondigingen voor beide games. Niet iets om erg warm van te worden, maar het mag dus duidelijk zijn dat er achter de schermen druk aan beide games wordt gewerkt. Er wordt daarnaast ook nog naar een andere game gewerkt waar velen van jullie waarschijnlijk naar uitkijken, het tweede deel van Final Fantasy VII Remake. Producer Yoshinori Kitase legt in het interview uit dat ze er mee bezig zijn, maar dat het nog te vroeg is om details prijs te geven en aankondigingen te doen – nog effe volhouden, dus.

Een producer van Bravely Default II, Tomoya Asano, zegt dat hij hoopt dat de game succesvol wordt en dat ‘ie daarna direct door kan pakken met de ontwikkeling van een derde deel. Een producer van de Dragon Quest-franchise, Noriyoshi Fujimoto, zei dat ze voor de 35ste verjaardag van de franchise in 2021 nog wat plannen hebben, dus dat kun je ook alvast op je radar zetten.

FF XVI
             

My Time at Portia vandaag gratis via Epic Games Store

Op Tweede Kerstdag kon je gratis Darkest Dungeon binnenslepen via de Epic Games Store; rare keuze misschien, zo’n luguber doodsfestijn op deze feestdag. Al helemaal als die opgevolgd wordt door een veel joligere titel, die je dus vandaag gratis kunt downloaden (en in je bibliotheek kunt zetten): My Time at Portia. Deze game wordt vaak vergeleken met Stardew Valley, maar dan in 3D en iets minder compact – het gaat in ieder geval om resources verzamelen, dingen craften en bouwen voor onder andere de dorpsbewoners, je workshop uitbreiden en sociale contacten in stand houden/verbeteren. Bij die mix worden ook nog een paar vijanden gegooid waar je mee kunt vechten, maar My Time at Portia draait voornamelijk om familievriendelijk (bouw-/farm-)plezier.

Vandaag lijkt een prima moment om deze game eens een kans te geven. Niet alleen omdat hij gratis is, twee maanden geleden dook namelijk een sequel op op Kickstarter. My Time at Sandrock is de naam, en die titel moet al in maart van 2021 in Early Access gaan, al zal het vast nog een paar maanden langer duren voor ‘ie helemaal uit is. De consoleversie staat gepland voor 2022. Mocht je trouwens écht geen gebruik willen maken van de Epic Games Store, maar wel geïnteresseerd zijn in My Time at Portia; dan kun je ‘m nu ook op Steam kopen met 66% korting.

               

Check de mogelijk interessante en in ieder geval mooie game van ene John Lin

De Wacht had nog nooit gehoord van John Lin, maar na het zien van onderstaande beelden is hij toch wel benieuwd naar meer van zijn werk. Lin is een programmeur, en hij is onder andere aan het stoeien met voxels – volgens Wikipedia (ja, goede bron) het 3D-equivalent van een pixel – in een nog onbenoemd project. Het zal hem waarschijnlijk vooral om de technologie achter de game gaan, maar als je kijkt naar het filmpje hieronder, zie je toch een verdomd unieke esthetiek. Lin geeft het de hashtag #ProceduralArt mee, dus misschien is dit niet iets wat hij in zijn project (of game?) wil verwerken, maar als je kijkt naar de video die hij een week eerder uploadde, lijkt daar toch een best interessante (Minecraft-achtige) game uit te kunnen komen. 


               

Nieuwe 2D-fightinggame van ArcSys, Neople en Eighting: DNF Duel

Met titels als Dragon Ball FighterZ, Guilty Gear Strive en Granblue Fantasy: Versus lijkt het erop dat dev/uitgever Arc System Works z’n handen in 2021 al volheeft, maar daar komt gewoon nog even een game bij. Dungeon Fighter Duel (DNF Duel) is de naam, een nieuwe spin-off in de wereld van Dungeon Fighter Online die de typische beat ‘em up-gameplay inruilt voor een meer traditionele 2D-fighter. De personages komen wel uit de MMO, of zijn in ieder geval gebaseerd op de classes en Advancements die je daarin aantreft. Het lijkt erop dat Ryosuke Kodani aan het roer van de 2D-fighter staat, hij werkte eerder al aan Dragon Ball FighterZ en River City Girls. Ken je Dungeon Fighter Online niet? Dat is niet heel gek, maar de multiplayergame is wel verdomd populair; hij kwam al in 2005 uit en heeft sindsdien meer dan 700 miljoen spelers weten aan te trekken en meer dan 15 miljard dollar opgebracht. Niet heel gek dat er een spin-off van komt, dus. 


                

Xbox One-release Gal Gun Returns gecanceld

Spijtig nieuws voor de zolderbewoners onder ons: ontwikkelaar Inti Creates maakt bekend dat de Xbox One-versie van Gal Gun Returns gecanceld is na onenigheid met Microsoft. De uhh, licht seksuele game was al helemaal af, maar volgens de ontwikkelaar konden ze de “consistency of experience” tussen alle platformen niet in stand houden. Duidelijk… Gal Gun Returns is een remaster van een rail-shooter uit 2011 waarin de speler in de huid kruipt van een mannelijke student. Deze student heeft enkele ‘Pheromone arrows’ in zijn arsenaal, waarmee hij natuurlijk op zoek gaat naar het schoolmeisje van zijn dromen (en hordes aan andere meisjes moet afwenden met welgemikte ‘ecstacy shots’…). Geen paniek, de Steam- en Nintendo Switch-versie van de remaster staan nog altijd gepland voor een westerse release op 12 februari. 

            

Boneworks 1.6 in actie in nieuwe video, verschijnt 29 december

VR-enthousiastelingen zijn ongetwijfeld bekend met Boneworks, en op 29 december kunnen ze weer losgaan in een nieuwe patch. Boneworks 1.6 komt dan uit, en daarbij gaat de simulator terug naar het bekende Hover Junkers, met natuurlijk een gloednieuwe sandbox om in te spelen. 


                

Meat Boy toegevoegd aan indie-fighter Indie Pogo, Switch-versie aangekondigd

                     

Baldur’s Gate 3-ontwikkelaar komt met een cringe-gevulde kerstgroet

Larian Studios houdt wel van een beetje humor. Larian Studios houdt ook wel van een beetje cringe. Logischerwijs komen ze daarom met een unieke kerstgroet, waarbij ze iedereen een tadpole toewensen. Je weet wel, zo’n lekker glibberig ding dat in Baldur’s Gate 3 de ogen van personages kan binnendringen. Zo kun je de laatste kerst-vibes even uit je systeem spoelen, het is immers al weer 27 december. Tijd voor oliebollen. De Wacht kan de humor van deze dev daarnaast ook wel waarderen (ook al doet het hem een beetje pijn om onderstaande kerstvideo te bekijken), en de games die ze produceren al helemaal. Kom maar op met die officiële release van Baldur’s Gate 3!

REACTIES (59) 

Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord