Crystal Dynamics-studiohoofd belooft dat Marvel’s Avengers binnenkort interessanter wordt
Crystal Dynamics-studiohoofd belooft dat Marvel’s Avengers binnenkort interessanter wordt
Je kon het eerder deze week al lezen in de Nachtwacht: spelers van Marvel’s Avengers zijn nogal… verveeld. Daardoor nemen de spelersaantallen in rappe schreden af, en dat is precies wat je niet wilt als ontwikkelaar van een ‘games-as-a-service’-game. Marvel’s Avengers zou na z’n release regelmatig nieuwe contentupdates krijgen, maar spelers zijn sinds de release vooral bezig met het vermoorden van dezelfde saaie vijanden en het vergaren van dezelfde saaie loot. Kotaku besloot maar eens een lijntje uit te werpen naar ontwikkelaar Crystal Dynamics om te vragen hoe het zit met de nieuwe content, en kregen een flink antwoord terug van studiohoofd Scot Amos. TLDR: ja, de nieuwe content komt eraan, maar een exacte datum krijgen we nog niet. Wél volgt volgende week een blogpost van de devs waarin ze nader ingaan op de nieuwe content, dus er gloort een sprankje hoop aan de horizon.
Er komt onder andere een nieuwe War Zone-misssietype genaamd Tachyon Rifts naar de game, alsmede een gloednieuwe Outpost die nieuwe verhaalmissies zal kickstarten. Ook komt AIM’s Cloning Lab eraan, een plek waar een team van vier hoge level spelers ‘top-end loot rewards’ kan verdienen door ongetwijfeld tegen allerlei vijanden te vechten. Dan komen er ook nog twee nieuwe Operations naar de game die allebei de Hawkeyes zullen introduceren; eerst komt Operation: Taking AIM met Kate Bishop, daarna een Operation met zowel Kate als Clint Barton.
Die Operations zullen een impuls aan het verhaal van de Marvel’s Avengers-wereld geven en ook nieuwe villains en multiplayer-content met zich meebrengen. Elke update gaat daarnaast gepaard met bug-fixes en verdere tuning. Maar ja, dit alles komt ongetwijfeld niet in één keer uit, en data zijn er dus nog altijd niet. Een roadmap is dus wel op zijn plek, laten we hopen dat Crystal Dynamics daar volgende week mee op de proppen komt.
As such, we have a number of new content pieces coming in the weeks ahead including: a totally new War Zone mission type called Tachyon Rifts, a new Outpost that’s a jumping off point for new story missions in the future, and AIM’s Cloning Lab, which requires a coordinated high-level group of four players to beat with new top-end loot rewards for finishing it. And in each of these updates we do tuning and bug fixing to enhance the overall experience. [..] In addition, we’ve announced two new Heroes coming in the near future: Kate Bishop in Operation: Taking AIM, and after that the double-feature Operation starring Clint Barton… this is the “two Hawkeyes” we mentioned in the last War Table. These new Operations pick up right from where the main Reassemble campaign ended in the core game and will propel the overall world story forward with new mysteries and villains, as well as new multi-player content.
Jason Schreier blijft crunch bij CD Projekt Red benadrukken: ‘medewerkers hadden geen keuze’
Eind september kwam het nieuwtje naar buiten dat de devs van Cyberpunk 2077 overuren moeten draaien en een werkweek van maar liefst zes dagen hebben, omdat de game anders niet af zou komen. Dit nieuwtje kwam van Jason Schreier, die nadat hij onlangs in twijfel werd getrokken in een podcast, zijn poot stijf houdt en vannacht weer nieuwe info op tafel legt. Interessant daaraan is dat hij zegt dat medewerkers van CD Projekt Red melden dat ze überhaupt nooit gevraagd is of ze wel overuren wilden draaien, ook al zei studiohoofd Adam Badowski op 30 september nog dat het grootste deel van het team er begrip voor heeft. “It was never an option or question”, aldus een Tweet van Jason Schreier. Eerder deze week werd bekend dat Cyberpunk 2077 eindelijk gold is gegaan, dus waarschijnlijk is de crunch nu wel ten einde, maar het blijft een opmerkelijk verhaal:
A Game Informer podcast recently suggested that my reporting on Cyberpunk 2077's crunch is incorrect. Nevermind that I've interviewed nearly a dozen CDPR devs. Here's an email from studio head Adam Badowski in June 2020 apologizing to the developers' partners for all the overtime pic.twitter.com/MFCnpfQdQ8
— Jason Schreier (@jasonschreier) October 9, 2020
Xbox Series X bevat voelbare indicatoren waarmee blinden kabel-ingangen kunnen herkennen
Of het nou voor blinden is, of voor de mensen die net als de Wacht regelmatig om hun console heen moeten reiken en net zo lang een kabel op het plastic blijven proppen tot ‘ie in een ingang terecht komt: de Xbox Series X bevat indicatoren bij de ports op de achterkant van de console. Zo kun je gemakkelijk bijvoorbeeld de HDMI- of ethernet-ingang vinden zonder te zien waar ze precies zitten, en dat zou toch eigenlijk wel de standaard moeten worden. Bij elke ingang is een unieke plastic verhoging te vinden, waardoor je ze dus door te voelen kunt herkennen en zodoende de vele krasjes kunt voorkomen die nu ongetwijfeld rondom je console-ports zitten. Dit feitje werd gedeeld door Bryce Johnson, ‘inclusive lead’ bij Microsoft Devices en mede-uitvinder van de fantastische Xbox Adaptive Controller (die het veel makkelijker maakt voor gehandicapten om te gamen). Johnson zegt dat de plastic ophogingen bij de ports nog niet een ‘volledige oplossing’ zijn, maar dat ze zullen afwachten hoe het de klanten bevalt en daarvan zullen leren.
Inclusive design tidbit. E suggested we put tactile indicators (for the blind) over the ports of the Xbox Series X, also helps for reach-around cabling. @KaitlynJones_ worked with the design team and our community. It's not a complete solution but we'll see how it does & learn. pic.twitter.com/9Mx7WkI3CF
— Bryce Johnson (@brycej) October 9, 2020
Op achtste verjaardag Star Citizen lijkt de single-player campaign nog lichtjaren ver weg
Er is sinds de Kickstarter voor Star Citizen (die met een doel van 500.000 dollar) al een hele consolegeneratie gepasseerd, en nog altijd is de game verre van af. Sterker nog, van verhaalmodus Squadron 42, een van de stretch-goals van de Kickstarter, is al helemaal niets te bekennen, en afgaande op de woorden van Christopher Roberts komt die game nog lang niet uit. De CEO en oprichter van ontwikkelaar Cloud Imperium Games was betrokken bij een AMA op het Star Citizen-forum, en hoewel de allereerste regel van die AMA luidde dat je geen vragen mocht stellen over releasedata – hoe durf je, betalende klant?! – ging hij er toch even op in.
Roberts belooft dat er snel een nieuwe roadmap gedeeld wordt, zodat fans íéts beter weten waar ze aan toe zijn, maar zegt daarbij dat de data nooit helemaal vast zullen staan. ‘De game is af wanneer de game af is’, is het devies, maar nog opvallender is het volgende: “We still have a ways to go before we are in beta.” Reken er dus maar niet op dat we in 2021 met Squadron 42 aan de slag kunnen, ook al moest de game volgens de laatst gepubliceerde roadmap aan het einde van dit jaar nog uitkomen. Wel jammer, want met acteurs als Mark Hamill, Gillian Anderson en Gary Oldman beloofde dat echt een toffe ervaring te worden. Dat kan het natuurlijk altijd nog worden… op de PS6, wellicht?
Genshin Impact verdient meer dan honderd miljoen dollar in twee weken tijd
Vorige week meldde de Wacht al dat Genshin Impact waarschijnlijk de grootste globale launch van een Chinese game ooit zou worden, en vannacht wordt daar een imposant bedrag aan toegevoegd. De gacha-game heeft in z’n eerste twee weken namelijk meer dan honderd miljoen dollar opgebracht, aldus Daniel Ahmad, Senior Analyst bij marktonderzoeksfirma Niko Partners. Volgens Sensor Tower was Genshin Impact in de tweede week na release nog de #2 verdienende app op iOS, en data van App Annie zegt dat de game meer dan 23 miljoen keer werd gedownload op iOS en Android in alleen al zijn éérste week.
De game gaat dus als een speer, en dat succes lijkt nog lang niet ten einde te komen; de reviews zijn verdomd positief, wat zeker opmerkelijk is voor een gacha-game. Die zijn immers gebouwd op het verdienen van geld via lootboxes, maar als er aan de basis een góéde game staat kunnen veel mensen daar dus wel mee leven. Ook Samuel is erg te spreken over deze The Legend of Zelda: Breath of the Wild-kloon, maar als je wilt weten of hij er een felbegeerde Gold Award aan toereikt zal je toch echt even de volgende PU moeten openslaan (vanaf 27 oktober).
Genshin Impact krijgt dit jaar nog twee updates, met daarbij een nieuwe zone
We gaan nog even verder met Genshin Impact, want ontwikkelaar MiHoYo heeft een roadmap vrijgegeven die doorloopt tot en met februari 2021. Daarop staan een nieuwe zone, in-game events en allerlei kleinere verbeteringen aan de game. De eerste van de updates, met de makkelijk te onthouden titel update 1.1, komt op 11 november. Daar zal qua nieuwe content alleen een event genaamd The Unreturned Star in zitten (dus doe maar rustig aan als je de game aan het no-lifen bent), het lijkt erop dat het verder vooral om bugfixes en verbeteringen gaat – en waarschijnlijk een feature die het mogelijk maakt items te locken zodat je ze niet per ongeluk wegflikkert.
Update 1.2 is een stuk interessanter, die komt op 23 december uit en bevat een nieuwe zone genaamd Dragonspine Mountain, al heeft MiHoYo nog niets gezegd over hoe groot die zone zal zijn. Update 1.3 komt ten slotte in februari uit en bevat het Lantern Rite Festival, met een bijbehorende “series of activities”. Tja, niet heel duidelijk, maar het is desalniettemin nieuwe content – thanks, vertalers op Reddit.
REACTIES (38)