CD Projekt Red deelt systeemeisen en twee nieuwe trailers van Cyberpunk 2077 

CD Projekt Red deelt systeemeisen en twee nieuwe trailers van Cyberpunk 2077 2020-09-19T10:10:31
Het wachten op Cyberpunk 2077 wordt iets dragelijker nu we een hoop nieuws en nieuwe beelden uit Night City kunnen aanschouwen! In deze Nachtwacht: systeemeisen en twee trailers van Cyberpunk 2077, 30% kleinere games op Xbox Series S dan Series X, een nieuwe No Man’s Sky-update, Nolan Norths missie voor een nieuwe Deadpool-game en meer. Goedemorgen!

Dit zijn de systeemeisen van Cyberpunk 2077

De Wacht heeft maar weer eens bevestigd gekregen dat hij wel aan een nieuwe PC toe is, want CD Projekt Red heeft de systeemeisen van Cyberpunk 2077 bekendgemaakt. Toegegeven, dat is vooral omdat deze Nachtwacht getypt wordt op een apparaat met de rekenkracht van anderhalve aardappel, want de systeemeisen van Cyberpunk vallen eigenlijk reuze mee.  Je zult de game zelfs draaiende kunnen krijgen op een Windows 7-PC met 8GB ram, een Intel Core i5-/AMD FX-8310-processor en een Nvidia Geforce GTX 780/AMD Radeon RX 470 videokaart.

Wacht eens even, dat is precíés wat de Wacht in z’n vijf jaar oude kast heeft zitten (maar dan met een Geforce GTX 970), dus zelfs hij kan het draaien – score! Waarschijnlijk op de allerlaagste instellingen, dat dan weer wel, al weten we dit niet helemaal zeker. CD Projekt Red heeft ook geen target resolutie of FPS aan deze systeemeisen verbonden, maar laat via Twitter weten dat ze eraan werken om ook specifieke systeemeisen voor “4K, RTX, etc.” te publiceren naarmate we dichterbij de release komen.

Wil je Night City met respectabele graphics aanschouwen, dan wordt op zijn minst een Windows 10-PC met Intel Core i7 (of AMD Ryzen 3 3200G) en Nvidia Geforce GTX 1060 6GB (of AMD Radeon R9 Fury) aangeraden. Deze systeemeisen maakte CD Projekt Red bekend tijdens z’n derde Night City Wire-stream, waar de ontwikkelaar eigenlijk in zou gaan op de muziek van de game – maar dat houden we nog van ze tegoed. Wat voor velen vooral verrassend zal zijn aan de systeemeisen, is dat je ‘slechts’ 70 GB vrije ruimte op je HDD nodig hebt (al wordt een SSD aangeraden). Met de omvang die Night City belooft te hebben, hielden we immers al rekening met een grootte van Call of Duty: Modern Warfare-proporties, maar dat blijft onze harde schijven (en internet) bespaard.

Cyberpunk 2077 komt op 19 november uit voor PS4, PS5, Xbox One, Xbox Series S/X en PC. Let wel: je kunt de PS4-/Xbox One-versie van de game op 19 november al op PS5/Xbox One S/X spelen, maar de échte next-gen-versie (met alle grafische poespas van dien) komt later uit.  

             

De bendes van Cyberpunk 2077 én Night City in beeld in twee nieuwe trailers

De Maelstrom, de Valentinos, 6th Street, de Voodoo Boys, de Animals, de Tiger Claws, de Moxes, de Wraiths en de Aldecaldos; geen gebrek aan bendes in Night City. In een nieuwe trailer voor Cyberpunk 2077 komen ze allemaal even aan bod, waardoor je tussen nu en 19 november even de tijd hebt om na te denken over bij wie je je bij wilt aansluiten – of wie je juist wilt begroeten met een kogelregen. Uit de trailer blijkt maar weer hoe verdomd veel variatie er is in de verschillende soorten bendes. Als je ook nog eens bij ze allemaal kunt aansluiten (in aparte playthroughs) én ze allemaal hun eigen quests en verhaallijnen hebben, dan kun je ook wel nagaan dat er een flinke replay-waarde aan vast zit. Ja, dat belooft véél goeds.

We zijn nog niet klaar met Night City, want de stad waar Cyberpunk 2077 om draait en in plaatsvindt staat ook nog even centraal in een eigen trailer. Van een over-the-top nieuwsprogramma en business-tv tot de lokale cuisine en het nachtleven; er lijkt verdomd veel te doen en te beleven in de stad die écht nooit lijkt te slapen. Drugs, drank, strippers; alles is binnen handbereik. Maar er komen ook minder leuke dingen aan bod, waaronder torenhoge criminaliteitscijfers en daklozen. Kortom: Night City is een complete stad, vol hoogte- en dieptepunten die erom schreeuwen door jou ontdekt te worden. Is het al 19 november?

Wat, je kunt er geen genoeg van krijgen? Nou, dan kun je hieronder ook nog even de livestream terugkijken waar al het bovenstaande uit komt, beter bekend als Night City Wire: Episode 3:


                 

‘Xbox Series S-games ongeveer 30% kleiner dan Xbox Series X-games’

Allemaal leuk en aardig, zo’n goedkopere en kleinere Xbox die om digitale games draait, maar als je er alleen digitaal mee aan de slag kan moet er wel een flinke harde schijf in zitten. Dat, óf de games die je erop downloadt moeten op de een of andere manier kleiner zijn dan bij z’n grote broer Series X, en dat lijkt inderdaad het geval. In gesprek met IGN zegt Director of Program Management bij Xbox, Jason Ronald, namelijk dat de install-grootte van games op de Series S ongeveer 30% kleiner is dan dezelfde games op de Series X. Dat komt door de kleinere textures die nodig zijn op de Series S, die immers een target-resolutie van 1440p heeft in plaats van de 4K van de Series X. Die grootte hangt echter compleet van de game-ontwikkelaars af. Hij legt uit:

With a performance target of 1440p at 60 fps, our expectation is that developers will not ship their highest level mipmaps to Xbox Series S, which will reduce the size of the games. Ultimately the controls in the developer's hands. We've had this technology for a while that allows developers to intelligently choose which assets to install on which device they're playing on. So the flexibility is in the developers’ hands to make sure the right assets are there.

Xbox Series S
                  

Nolan North probeert Marvel te overtuigen om nog een Deadpool-game te maken

In 2013 kwam een meer dan aardige Deadpool-game uit die voor fans van de Merc with a Mouth destijds eigenlijk het hoogtepunt vormde van de Deadpool-franchise – buiten de comics natuurlijk. Hoewel er rond de relase van de Deadpool-film met Ryan Reynolds wel een re-release van de game uitkwam, zijn er altijd nog geen plannen voor een sequel, maar daar wil stemacteur Nolan North verandering in brengen. Zoals je waarschijnlijk wel weet sprak North de stem in van Deadpool, en de manier waarop hij het personage tot leven bracht lijkt zeker een impact te hebben gehad op de Deadpool die we allemaal kunnen van het grote witte doek (nee, niet dit misbaksel). In gesprek met ComicBookMovie zegt North dat hij actief bezig is om Marvel over te halen een nieuwe Deadpool-videogame te maken (of in ieder geval het akkoord aan een gamedeveloper te geven).

North gaat ook in op zijn relatie met Ryan Reynolds, want Reynolds blijkt een “long-time fan” te zijn van het personage dat North zeven jaar geleden neerzette. De twee hebben blijkbaar contact via Twitter-DM’s en lijken het goed met elkaar te kunnen vinden – North praat zelfs over een mogelijke cameo die Reynolds zou kunnen doen als er inderdaad een nieuwe game komt. Het zijn vooralsnog slechts wensen van een enthousiaste stemacteur, maar natuurlijk wel wensen die de Wacht en vele andere Deadpool-fans keihard toejuichen:

Craig Kyle, who was one of the producers, said that Ryan Reynolds was a long-time fan and actually praised what I did. He really liked it, and I know he played the video game one time with Jacksepticeye and he had some high praise for me, and I started DM'ing with Ryan on Twitter, telling him, 'You've made me cooler to my kids than I've ever been,' and he's a fan! [..]I'm trying to get Marvel to do another Deadpool video game, and we could have Ryan come on and do a cameo in the video game.

Deadpool 2013
                

No Man’s Sky krijgt volgende week een update genaamd Origins

De lange lijst aan updates voor No Man’s Sky wordt volgende week nog langer, zo meldt developer Sean Murray via Twitter. Dit laat hij zien met een afbeelding waarin ook elf voorgaande updates zijn opgenomen van de game die bij de originele launch in 2016 veel te ambitieus bleek. In de Tweet staat ook een link naar de officiële No Man’s Sky-website, maar daar valt alleen te lezen dat gedetailleerde patch-notes nog zullen volgen. Wanneer dat gebeurt is onbekend, maar het zal dus ongetwijfeld voor de release volgende week zijn. Een exacte datum voor de update hebben we ook nog niet, maar hee, plaatjes:

No Man's Sky Origins
                  

Monster Hunter Rise gebruikt de RE Engine

Tijdens de Nintendo Direct Mini van gisteren werd Monster Hunter Rise aangekondigd, en veel oplettende fans begonnen zich direct af te vragen op welke engine die game eigenlijk gebouwd is. Want ja, dat lijkt best wel op de RE Engine, iets wat vrijwel direct werd bevestigd door de Community Manager van Capcom UK:

             

Zo werkt Quick Resume op de Xbox Series S

Gisteren kon je al zien hoe kort de laadtijden zijn op de Xbox Series S, maar we mogen ook niet vergeten dat Microsoft een trailer heeft geüpload waarin de Quick Resume-functie op hetzelfde apparaat wordt getoond. In onderstaande trailer is te zien hoe er on the go geswitcht wordt tussen Star Wars Jedi: Fallen Order, Minecraft Dungeons, Black en Skate 3. Door de Quick Resume-functie kun je immers een game op pauze zetten en zonder laadtijden in een andere game hoppen die je eerder al had gepauzeerd. Perfect voor de meest wispelturige gamers onder ons:


               

Uitgebreide dev-update van door fans gemaakte remaster TimeSplitters Rewind

De Wacht kan zich de heerlijk sfeer van TimeSplitters nog maar al te goed herinneren; het lekkere schieten in combinatie met gortdroge humor en absurde verhaalelementen leverde een verdomd unieke game-ervaring op die z’n weerga niet kent. Het is eigenlijk fucking jammer dat er nog altijd geen officiële remaster van de TimeSplitter-games in de maak is, maar gelukkig zijn er zoals wel vaker een hoop die-hard fans die toevallig ook best getalenteerd zijn als het aankomt op game-development. Om precies te zijn telt het team van TimeSplitters Rewind nu 75 mensen, zo blijkt uit een uitgebreide dev-update waarin de ontwikkelingsprogressie van de afgelopen maanden wordt samengevat. In de onderstaande video is ook een hoop nieuwe gameplay te zien, en wordt verder onder andere ingegaan op RTX-ondersteuning, controllerondersteuning, de menu’s, de challenge mode, en nog veel meer: 

De Wacht gaat weer verder met Super Mario Sunshine, fijn weekend verder!!

REACTIES (39) 

Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord