Borderlands 2 VR komt naar PC, PSVR-versie krijgt gigantische gratis update 

Borderlands 2 VR komt naar PC, PSVR-versie krijgt gigantische gratis update 2019-09-01T13:51:02
Het najaar wordt beter en beter voor Borderlands-fans. Bovenop de release van Borderlands 3 staat er namelijk ook een hoop Borderlands 2 VR-plezier in het verschiet. Verder in deze Weekendwacht: een nieuwe The Outer Worlds-trailer, RPG Cube World dropt na lange stilte ineens een gameplayvideo en meer. Goedemiddag!

Borderlands 2 VR nog voor de winter naar PC, PSVR krijgt gratis DLC

De VR-versie van Borderlands 2 is al ruim een jaar te spelen op PSVR maar het ontbreken van een PC-versie is natuurlijk een groot gemis. Gelukkig maakt Gearbox bekend dat de PC VR-versie van Borderlands 2 er alsnog aankomt, ergens deze herfst nog als we onderstaande trailer mogen geloven. Een beetje gek om te praten over Borderlands 2 VR nu de release van Borderlands 3 nog maar een kleine twee weken van ons verwijderd is, maar desalniettemin goed nieuws voor PC-gamers die maar al te graag met hun neus bovenop de loot-gevulde actie staan. Een definitieve releasedatum ontbreekt, en de Wacht verwacht dat de release van Borderlands 3 voorgaat, maar hij komt eraan – inclusief een hoop DLC, waarover hieronder meer.

Ook goed nieuws voor PSVR-gebruikers, want die krijgen een flinke update voor de kiezen genaamd de Bad Ass Mega Fun Pack. Hierin zitten maar liefst vier DLC-campagnes - Captain Scarlet and Her Pirate's Booty, Mr. Torgue's Campaign of Carnage, Sir Hammerlock's Big Game Hunt en Tiny Tina's Assault on Dragon Keep -, maar ook de Creature Slaughter Dome, de Mechromancer- en Psycho-classes, alle vijf Headhunter DLC-packs, beide Ultimate Vault Hunter Upgrade Packs én de Vault Hunter Heads en Skin-packs. Gearbox meldt dat de PC-versie van Borderlands 2 VR ook deze Bad Ass Mega Fun Pack zal bevatten zodra hij uitkomt.


             

The Outer Worlds-trailer brengt Halcyon in beeld

Er is dit najaar maar één game die de Wacht van zijn World of Warcraft Classic-verslaving af kan helpen: The Outer Worlds. De ruimte-RPG van Obsidian Entertainment verschijnt al op 25 oktober en zo dicht bij de release kan het natuurlijk niet anders dan dat er een rits trailers in het verschiet liggen. Zo dropte vandaag grofweg vier minuten aan beeldmateriaal waarin de sfeer goed wordt neergezet en we een geinig overzicht krijgen van Halcyon. De Halcyon-kolonie is waar het allemaal om draait in The Outer Worlds en door deze nieuwe trailer krijgen we een beter beeld van wat onze rol erin wordt.  Maar dat wil niet zeggen dat we de hele game in één nederzetting vastzitten.

Zo kunnen we naar Monarch, een ‘alien world just waiting to be tamed’, waar bizarre wezens klaarstaan om ontdekt en doorboord te worden met kogels. Sociale interacties en mogelijkheden om te groeien binnen de Halcyon-kolonie zijn er ook genoeg, dus dat belooft weer een heerlijke RPG-ervaring van de mensen die eerder ook al verantwoordelijk waren voor Fallout: New Vegas. De YouTube-beschrijving luidt in ieder geval als volgt: ‘The Outer Worlds is an exciting new RPG with RPG elements.’ Revolutionair! Vanaf 25 oktober kunnen we het meemaken op Xbox One, PlayStation 4 en PC.

              

16 minuten aan gameplay van procedureel gegenereerde RPG Cube World

Cube World is nog altijd in leven, en hoe! De actie-RPG werd al in de begindagen van Minecraft aangekondigd en een alpha-versie werd in 2013 uitgebracht, maar sindsdien is het verdomd stil rondom de game. Het leek erop dat alle aandacht voor de alpha-versie ontwikkelaar Wolfram von Funck , die samen met zijn vrouw Sarah aan de game werkt, een beetje te veel werd. De game werd in 2015 offline gehaald en sindsdien bracht de heer Von Funck (heerlijk achternaam) zo weinig nieuws naar buiten dat veel mensen al twijfelen of de game ooit af komt. Ja, via Twitter werd al duidelijk dat de beste man nog altijd aan Cube World werkt, maar bewegende beelden ontbraken nog. Tot vandaag, toen er ineens een 16 minuten durende gameplayvideo het wijde web op werd gegooid waarin een mage te zien is.

In de video krijgen we de character creation te zien, is de nieuwe map in zijn volle glorie te aanschouwen en word er natuurlijk ook heel wat rondgelopen (en gevlogen!). Verder een blik op vuur- en water-specialisaties voor de mage, craften, quests en iets wat de ontwikkelaar ‘procedurally generated lore’ noemt. Een releasedatum hebben we nog altijd niet, maar wie al sinds 2011 deze game op zijn radar heeft staan zal ongetwijfeld blij worden van het feit dat de release écht ooit komt. Ooit…


                    

Bethesda werkt eraan om Doom I- & II-heruitgaves meer op origineel te laten lijken

Een heruitgave van Doom I en Doom II (en Doom III) lijkt op papier toch verdomd makkelijk, maar na alle kritiek die Bethesda over zich heen kreeg over onder andere het feit dat spelers ingelogd moeten zijn op hun Bethesda-account (inmiddels niet meer dus) blijken daar wel wat haken en ogen aan te zitten voor de uitgever. Sterker nog, na het verwijderen van dat online component is het gezeik nog niet afgelopen – veel spelers vonden het maar niets dat de in-game belichting en ook de audio niet helemaal gelijk stond aan de originele games. Gelukkig gaat Bethesda ook daar mee aan de slag, in onderstaande Tweet belooft de ontwikkelaar/uitgever dat de belichting en audio worden aangepast om de games meer op de originele releases te laten lijken. Tevens zal er met een nieuwe patch de performance verbeterd worden, maar wat dat inhoudt… Joost mag het weten. 

              

Sony haalt Driveclub eerder uit de verkoop dan gemeld

Een flinke naaistreek van Sony, in ieder geval voor uitstellers en soortgelijke gamers die besloten om op het allerlaatste moment Driveclub in huis te halen. Sony gaf namelijk aan dat de verkoop van Driveclub, Driveclub VR, Driveclub Bikes en alle gerelateerde DLC en Season Passes vanaf 31 augustus om 23.59 uur BST zou stoppen. Sterker nog, dat is wat Sony nog altijd beweert op de PlayStation website, dus het is best zuur dat de verkoop eigenlijk al op 30 augustus om 17.00 uur BST stopte. Via Twitter stromen de boze berichten binnen – en voor je denkt dat alle gedupeerden dan maar eerder de game(s) in huis hadden moeten halen en niet zo moeten zeiken; veel van hen hoopten op een last-minute uitverkoop (zoals eerder ook gebeurde toen bijvoorbeeld DuckTales Remastered uit de verkoop werd gehaald). De kans dat die uitverkoop op de laatste dag zou plaatsvinden is natuurlijk nihil, maar dat doet niets af van het feit dat Sony zich niet aan z’n woord houdt over de deadline. 

Driveclub PS4
                  

Negen minuten aan T-800-gameplay in Gears of War 5

De release van Gears of War 5 komt dichterbij en dat betekent dat steeds meer mensen al de game mogen spelen om de hypetrein op gang te helpen. Dit levert heel wat gameplaybeelden op, en wat is een beter moment om daar even rustig naar te kijken dan een zondagmiddag? In onderstaande video is voor het eerst de Terminator-crossover in volle glorie te aanschouwen – spelers kunnen online namelijk gebruik maken van een T-800 Endoskeleton-personage, en dat ziet er toch best geinig uit. Opvallend is dat de T-800 amper geluid maakt (vergelijk hem maar eens met zijn teamgenoten in de video) wat competitief gezien misschien wel eens voordeel op zou kunnen leveren. Iets wat natuurlijk nog opgelost kan worden voor de release hier is. Helaas lijkt het er niet op dat er een Arnold Schwarzenegger-skin bij komt, mocht je met zijn personage aan de slag willen in een game dan zal je toch echt even moeten wachten op de Mortal Kombat 11-DLC. 


               

Night in the Woods-ontwikkelaar Alec Holowka overleden

Alec Holowka, medeoprichter van Night in the Woods-ontwikkelaar Infinite Fall en tevens designer, programmeur en componist voor de game, is overleden. Het nieuws werd via Twitter bekendgemaakt door zijn zus Eileen Mary Holowka, wiens account nu vergrendeld is. Hoewel ze geen doodsoorzaak noemde in haar Tweet doet haar bericht wel vermoeden dat het om zelfmoord gaat; Holowka zou recentelijk ondersteund zijn door crisisorganisaties die hierin zijn gespecialiseerd. Ook refereert ze naar zijn jarenlange strijd met ‘mood and personality disorders’.

Vorige week kwam Holowka nog in het nieuws na beschuldigingen van Goddess Mode-schrijfster Zoë Quinn. In een Tweet (inmiddels verwijderd) beschuldigde zij Holowka van mentale en lichamelijke mishandeling, nadat de twee een relatie aan waren gegaan en samenwoonden in Winnipeg (via PC Gamer). Kort na de beschuldiging verliet Holowka social media en Night in the Woods-uitgever Finji besloot evenals de andere ontwikkelaars achter Night in the Woods om alle banden te verbreken. Zo werd onder andere een nieuw project waar het team aan werkte (en nog niets over naar buiten was gebracht) gecanceld. 

Night in the Woods

REACTIES (21) 

Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord