Bethesda past stilletjes review policy aan

Bethesda past stilletjes review policy aan 2018-08-13T09:36:26
De wacht van vandaag heeft pijn in z’n voeten van het lopen, want er moesten natuurlijk tientallen of misschien wel honderden Eevee’s gevangen worden dit weekend. Nu zit de wacht klaar om jou alle nieuwtjes te brengen waarmee jij de week fris kan starten in deze N8W8!

Goeiemorgen! Lekker geslapen? Oogpoep uit je ogen gewreven? Mooi, want ik ga je week starten met een lading gamenieuws, zodat je tegen je collega’s of je zusje kunt opscheppen over… Bethesda’s review policy?

Bethesda krabbelt terug en verandert review policy

In 2016 schreeuwde de gamepers moord en brand, want Bethesda ging het ons allemaal eventjes onmogelijk maken om kijkers en lezers op tijd te voorzien van reviews. Games werden pas een dag voor de release verstuurd, waarna er dus pas op dag van release gespeeld kon worden en het nog dagen (of zelfs langer) kon duren voordat er een review online stond. Op Quakecon vertelt Pete Hines echter aan VG24/7 dat ze het nu per game gaan bekijken, nadat ze The Evil Within 2 bijvoorbeeld al veel eerder verstuurde naar de pers. Pete Hines liet wel nog even weten dat online games als Fallout 76 en expansions voor The Elder Scrolls Online niet eerder verstuurd worden naar de pers, omdat het simpelweg games zijn die op servers draaien.

Waarom Wolfenstein: Youngblood een co-op game is

We blijven even bij Pete Hines, want de man had blijkbaar een hoop te vertellen aan VG24/7 op QuakeCon 2018. Hij legt uit dat de devs een game wilde maken rondom één van de tweelingszusjes van hoofdpersonage BJ Blazkowicz. In een interne discussie werd vervolgens gevraagd wat het andere zusje dan zou doen en werd er geopperd om haar als een AI mee te laten doen. Omdat we allemaal diep van binnen weten dat er maar één echt kwaad is op de wereld, en dat is een AI character die de hele game met je mee loopt en altijd alles beter denkt te weten, besloten ze het andere zusje ook speelbaar te maken. Als je deze game alleen speelt, zal het andere zusje echter wel het kwaad zijn…

Uncharted film bijna klaar om in productie te gaan

Al jaren is Sony Pictures met man en macht moeite aan het doen om een Uncharted-film op poten te krijgen en na wat mislukte pogingen lijkt het dan aardig te gaan lukken. Movie director Shawn Levy laat weten dat het script “heel goed is” en alle vertrouwen hebben in acteur Tom Holland, die de rol op zich neemt van Nathan Drake. Er hoeft nu alleen nog maar een schema te komen en er wordt nog aan casting gedaan. “Dit is een film waar ik super enthousiast over ben”, aldus Levy. De Uncharted film moet een prequel gaan worden op de games die zo succesvol waren op de PlayStation 3 en PlayStation 4.

Hello Games brengt dikke patch uit voor No Man’s Sky

No Man’s Sky NEXT maakte enkele weken geleden indruk en zorgde ervoor dat de grote belofte van Sean Murray alsnog ingelost werd. Echter waren er wel nog wat problemen hier en daar, sommige zo groot dat ze de ervaring voor sommigen alsnog wisten te verzieken. Zo waren er glitches die ervoor zorgde dat de Sentinels achter je aan bleven komen totdat je een bepaalde missie had gedaan en waren er zelfs missies waar je niet uit kon komen. In deze patch lijkt dit alles nu opgelost te zijn. Dank je Sean!

Dark Souls 3 mod laat je spelen als een baas

Als je Dark Souls speelt ben je in mijn opinie geen mens, want ik krijg na 2 uur de neiging om al m’n games inclusief Dark Souls van een flat af te tieven. Als je die neiging niet krijgt, leef je eigenlijk niet. Wat me dan wel weer leuk lijkt is spelen als een baas in Dark Souls en dat kan nu dankzij deze mod.

Didyouknowgaming maakt speciale video over “voorganger” van Splatoon.

In de Nachtwacht worden wel vaker video’s gedeeld van Didyouknowgaming, maar deze is wel heel speciaal. In deze video wordt dieper ingegaan op de “voorganger” van Splatoon en leer je het hele proces kennen van een Nintendo dat bezig was met het zoeken naar een shooter voor de Wii U. Interesant!

Bethesda wil man aanklagen die “nieuwe game” probeert te verkopen op Amazon

Gooi jij weleens een advertentie op marktplaats waarin je een game “als nieuw” aanbied? Ik zou maar oppassen als ik jou was, want Bethesda heeft eerder deze week een man bijna aangeklaagd omdat hij een ongeopend The Evil Within 2-doosje probeerde te verkopen op Amazon. In een reactie laat Pete Hines (daar is ie weer!) weten aan Eurogamer dat het hem erom gaat dat deze man niet een tweedehandsgame, maar een nieuwe game probeert te verkopen. “He’s not a company, he’s not a distributor. He’s not trying to sell a secondhand game, he’s trying to sell a new game. You could have opened it up, played it for five hours, taken whatever inserts or stuff was in there, put it back in shrink wrap and said ‘Hey, this is new!’ Of we er blij van worden dat Bethesda zich zorgen maakt om in welke staat jij games verkoopt en hoe je je advertentie invult, laat ik in het midden.

Nieuwe Assassin’s Creed Odyssey video gaat dieper in op combat

Later dit jaar mag je lekker in het oude Griekenland gaan rond rennen, klimmen en klauteren in Assassin’s Creed Odyssey. Soms is het ook wel handig om iemand om te leggen in deze game en Ubisoft gaat in deze video dieper in op hoe je dat het best kunt doen.

Twee dikke releases deze week

De Wacht van vandaag sluit af met een herinnering! Deze week, om precies te zijn morgen, komen er namelijk 2 games uit, die opzichzelf niet helemaal games genoemd mogen worden. De eerste episode van het laatste The Walking Dead-seizoen verschijnt op PlayStation 4, Xbox One en PC, terwijl World of Warcraft: Battle for Azeroth er ongetwijfeld voor zal zorgen dat er veel WoW-spelers terugkeren.

Zo, de kop is eraf! De wacht wenst je een mooie week toe en hoopt dat al je dromen uitkomen. Doei!