Assassin's Creed: Unity maakt nieuwe start 

Assassin's Creed: Unity maakt nieuwe start 2014-07-10T03:04:59
Zullen we het er gewoon maar niet over hebben? Het is een nieuwe dag, waarop we ons volledig kunnen focussen op gamenieuws. Dus... Manny keert terug naar de Wachtster haar PC, yay! Verder is ze weer een heel stuk wijzer geworden wat betreft Dragon Age: Inquisition, woot! En breekt Unity met de AC-serie, nice!

I don't even...

 

Grim Fandango remake ook naar PC

Yay, de Grim Fandango HD Remake komt ook naar PC, Mac en Linux. Na de E3 persconferentie van Sony leek het erop dat de point-and-click adventure over Manny, reisagent in het rijk der doden, alleen naar de PS4 en Vita zou komen, maar Double Fine liet vandaag via Twitter weten dat er nog veel meer mensen mogen gaan genieten van deze klassieker:

“Reap your heart out! We're pleased to announce Grim Fandango will also be available on PC, Mac, and Linux alongside PlayStation 4 and Vita!”

Hoeveel zou die maand vertraging op deze onthulling Sony nou gekost hebben? Anyway, wellicht krijgt Grim fandango hiermee dan eindelijk het commerciële succes dat de game in 1998 niet wist te behalen. De Wachtster heeft er in ieder geval destijds al ontzettend van genoten, net zoals van vele andere point-and-clickies trouwens. Ze hoopt dan ook van harte op nog veel meer remakes, zoals een van Day of the Tentacle en Full Throttle.

Een releasedatum hebben we nog niet, maar toch liet men bij Double Fine in ieder geval al wel weten dat ze de game gelijktijdig op alle platformen zullen uitbrengen.

 

Print Evolve figuren in 3D

Gut, wat geinig. De makers van Evolve, volgens velen onverwacht dé game van de E3, hebben de gegevens online gezet, waarmee je de characters en monsters uit deze game kan printen in 3D. En mocht je nou zelf geen 3D printer hebben staan (en dat zou natuurlijk zomaar eens kunnen…) dan kun je het natuurlijk ook laten uitbesteden. Hoe dat verder in zijn werk gaat, zal de Wachtster niet eens proberen uit te leggen, dat check je namelijk gewoon hieronder.

 

Beyond: Two Souls naar PS4? 

Twee retailers, Alcom en World of Games, hadden plots Beyond: Two Souls Director’s Cut opgenomen in hun assortiment. Inmiddels is de game bij beide shops alweer verwijderd. Nu heeft de Wachtster al eens eerder berichtgeving in haar Wacht opgenomen over voorbarige retailers en vaak blijken deze toch niet geheel het boekje zoek... 

En in dit geval is er zelfs nog aanvullend bewijs! Zo is het bekend dat ontwikkelaar Quantic Dream al sinds het begin van de ontwikkeling van de PS4 nauw betrokken is bij de console. Verder is er ook al eens een PS4 versie van Beyond: Two Souls opgenomen in de portfolio van een programmeur, waarin melding wordt gemaakt van een Director’s Cut editie.

Beyond: Two Souls

Het zou dus zomaar kunnen dat Sony ook PS4-bezitters de kans wil geven om van deze game te genieten. Het origineel kwam in ieder geval oktober vorig jaar uit op de PS3 en wist meer dan een miljoen keer over de toonbank te gaan. Wat vinden jullie? Wie zitten er op een shiny Director’s Cut te wachten?

 

Game of Thrones CGI

Is er dan niks meer echt? Puik staaltje CGI in Game of Thrones.

 

Wii U verslaat PS4 in Japan

De PlayStation 4 doet het slecht in Japan… Zo zijn er in de laatste week van juni slechts 8000 stuks verkocht, en dat zijn er maar 500 meer dan van de PS3, ouchie. En om het nog iets duidelijker in perspectief te plaatsen, vergelijken we die 8000 stuks effe met andere consoles: de Wii U verkocht 10000 keer, de PS Vita 22000 keer en de 3DS 27800 keer.

De launch van de PS4 heeft Sony in Japan in het eerste half jaar van 2014 dan ook bijna geen extra centen opgeleverd ten opzichte van het eerste half jaar van 2013. De totale omzet is met slechts iets meer dan 1 miljoen euro gestegen. Daarmee is het geen tijdelijke tegenvaller, maar lijken we te maken te hebben met een negatieve stabiele trend voor Sony in Japan. 

I think it's broken...

In totaal is de PS4 nu zo’n 62000 keer over de toonbank gegaan in Japan. Dit in groot contrast tot de westerse markt, waar de console zo goed verkocht (en verkoopt) dat het aanbod de vraag niet kon bijbenen. Wie van jullie kan tot een goede verklaring komen voor dit verschil?

 

Antwoord op al je Dragon Age: Inquisition vragen

In een Q&A beantwoordden mensen van BioWare vragen van nieuwsgierige Dragon Age fans. In totaal kregen 450 vragen een antwoord en het gaat zelfs de Wachtster te ver om deze allemaal met jullie door te nemen. Daarom hierbij een aantal hoogtepuntjes:

  • De hoorns van de Qunari’s kun je naar hartenlust customizen. Zij dragen trouwens ook geen helmen, maar krijgen een andere vorm van hoofdbescherming.
  • Het approval systeem, waarmee werd uitgedrukt hoe dol je partymembers op je waren en dat je kon beïnvloedden door cadeaus uit te delen, wordt vervangen. Het zijn in Inquisition meer dan ooit je daden en woorden die hier effect op hebben. Ook gaat het uitmaken wie je meeneemt op je questst, een bezige partymember is dus een blije partymember. En als je het echt weet te verpesten, kunnen er daadwerkelijk personages opstappen.
  • Er zijn 8 romance opties, waarvan er twee beperkt zijn door je ras. Ten minste een van de opties betreft een personage dat geen companion of advisor is.
  • Human Inquisitors die geen mage zijn, zijn van adel. Dwergen zijn niet afkomstig van hun koninkrijk onder de grond, maar zijn zogenaamde ‘surface dwarfs’.
  • En ten slotte, kun je voor het eerst daadwerkelijk springen.

Verder heeft de Wachtster nog 16 minuten aan gameplay materiaal gevonden, waarin creative director Mike Laidlaw ons meeneemt naar the Hinterlands. Deze ene zone is groter dan alle gebieden van Origins tezamen genomen en zit vol met dynamic events.

Dragon Age: Inquisition komt op 7 oktober naar PlayStation 4, PlayStation 3, Xbox One, Xbox 360 en PC.

 

Assassin’s Creed: Unity geeft serie nieuwe start

Heb je nog niet eerder een Assassin’s Creed game gespeeld? Dat geeft niks, want ook in dat geval wordt Unity hartstikke leuk voor je. Deze game vormt namelijk als het ware een nieuwe start binnen de franchise, inclusief een nieuwe aanpak van het verhaal, waarmee een ‘new cycle of Assassin’s Creed games’ wordt begonnen.

Assassin's Creed: Unity

Creative director Alex Amancio legt uit hoe men met Unity een breuk maakt met de vorige delen in de franchise en hoe dit dan ook het beste moment is om in de AC trein te stappen sinds de allereerste game:

"It's a new start, it's a new narrative start. That is symbolized by a completely new context for the present day. You've seen a little bit of an evolution with Black Flag. We're not going to do the same thing. What we're doing with Unity is really the beginning of this new cycle of Assassin's Creed games. Because it's new, we can actually explain it properly because nobody is going to feel like it's redundant. I would say that Assassin's Creed Unity is the best entry point for the franchise since, Assassin's Creed I."

Unity komt op 28 oktober uit op PC, PlayStation 4 en Xbox One. Oftewel op de new-gen systemen, waarvan, volgens Ubisoft CEO Yves Guillemot, volledig gebruik zal worden gemaakt. We zullen volgens hem letterlijk weggeblazen worden door wat we mee gaan maken, niemand had zo’n visueel spektakel verwacht. Ook in dit opzicht dus een nieuw begin met hele nieuwe mogelijkheden.

 

Memes en dingen

Cats.

Cats <3

 

De Death Stare in real life

 

Lekker koesen!

REACTIES (63) 

Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord