Assassin’s Creed: Syndicate krijgt vrouwelijk personage? 

Assassin’s Creed: Syndicate krijgt vrouwelijk personage? 2015-05-12T01:55:51
Alvast een voorproefje op het komende nieuws over Assassin's Creed: Syndicate? De rest van deze N8W8 bestaat overigens uit keiharde feiten, zo speel je The Witcher 3 toch in 1080p op de Xbox One, is het FPS gedeelte van Star Citizen onthuld en is Sega teleurgesteld in Alien: Isolation...

Cats <3

Assassin’s Creed: Syndicate krijgt vrouwelijk personage

Morgen/vandaag is het dé dag van de grote Assassin’s Creed onthulling. Op deze twaalfde van mei zo rond de klok van 18 uur leert de wereld meer over AC: Syndicate. Het lijkt er echter op dat een anonieme bron niet langer kon wachten en alvast wat informatie wilde delen met het grote publiek.

Deze onbekende persoon heeft laten weten dat Assassin’s Creed: Syndicate twee speelbare personages zal krijgen, waarvan er eentje van het vrouwelijke geslacht is. Vanuit het perspectief van deze dame en heer, die overigens broer en zus zijn, wordt het verhaal verteld. Je wisselt per missie tussen deze Jacob en Evie Frye. Het merendeel van de game (zo’n 75%) speel je als Jacob, die net als zijn zus onderdeel is van de criminele ondergrondse in het Victoriaanse Londen.

Assassin's Creed: Syndicate?

Mocht deze anonieme bron de waarheid spreken over Assassin’s Creed: Syndicate dan heeft de keuze van Ubisoft voor een speelbaar vrouwelijk personage ongetwijfeld te maken met de ophef die vorig jaar ontstond naar aanleiding van Assassin’s Creed: Unity, waarin alle vier de speelbare co-op personages mannelijk zijn. Het was echter vooral de uitleg van deze beslissing die voor veel onvrede zorgde…

Later vanmiddag weten we zeker of Assassin’s Creed: Syndicate inderdaad in het teken staat van Jacob en Evie. Houd PU.nl in de gaten voor versche updates rondom deze game!

The Witcher 3: Wild Hunt toch in 1080p op Xbox One

Zijn jullie de dagen ook al aan het afstrepen? De Wachtster telt nog 7 daagjes tot aan het glorieuze moment dat ze met Geralt aan de slag mag in The Witcher 3: Wild Hunt. Tot die tijd probeert ze echter elke kans die ze krijgt jullie toch effe wat nieuwe beelden en/of info van deze game verschaffen. Zo ook vandaag met maar liefst 3 berichten in een gepropt!

Het eerste nieuwtje betreft de Xbox One versie van The Witcher 3: Wild Hunt. Deze zou men locken op 900p / 30fps, maar in de nieuwste trailer van CD Projekt Red deelt men een leuke verrassing: de Xbox One versie kent een dynamische resolutie.

"The video you’re now watching is grabbed directly from an Xbox One console. We’ve been working to give gamers an even better experience on Xbox One and, on day one, we’ll bring you dynamic scaling from 900p to 1080p. We’re not much more than a week before launch, but we’re still fighting for every line of code — we want gamers to get the best possible experience we can."

Tot krap een week voor de release is de ontwikkelaar dus nog druk bezig met The Witcher 3: Wild Hunt om gamers overal ter wereld op welk platform dan ook gelukkig te maken met een zo mooi mogelijke game. Een insteek die overigens lijkt te werken, want het tweede The Witcher 3: Wild Hunt nieuwtje in deze Nachtwacht staat in het teken van de pre-order verkoopcijfers. De ontwikkelaar heeft via Twitter laten weten meer dan 1 miljoen keer besteld te zijn. Dat is beduidend beter dan bijvoorbeeld The Witcher 2: Assassins of Kings die er zo’n 3 maanden over deed om dit aantal te bereiken.

Ten slotte lijkt The Witcher 3: Wild Hunt reeds te koop te zijn in de Verenigde Arabische Emiraten. Er verschijnen zodoende steeds illegale video’s online. Deze worden echter net zo snel weer offline gehaald… Oftewel men hoeft zich bij CD Projekt Red niet te vervelen.

The Witcher 3: Wild Hunt is vanaf 19 mei te checken op PC, PS4 en Xbox One.

Trailer overvloed

Ondertussen vaste prik: de Wachtster heeft het interweb weer afgespeurd voor een drietal fonkelnieuwe trailers. Ditmaal kunnen jullie je ogen een plezier doen met ARK: Survival Evolved, King’s Quest dat de bekende cast voice actors laat zien, en de gameplay mechanics van Umbra.

Star Citizen FPS gedeelte heet Star Marine

En dan door naar een volgende grote klapper, althans dat hoopt de Wachtster met heel haar hart: Star Citizen. De volgende grote release van deze game wordt het first-person shooter gedeelte, genaamd Star Marine, zo liet Roberts Space Industries weten op de website.

In de lange update vind je een aantal updates van verschillende teamleden waarin de stappen worden besproken die men rondom Star Marine heeft gemaakt of nog moet maken, zoals animatie updates, character model designs, omgevingen en meer. In het oog springend is SATA Ball, waarin spelers in zero gravity zullen vechten. Hiertoe worden spelers in twee teams verdeeld en in een arena geplaatst, waarna een bal spawnt in het midden van de kamer en waarover de teams controle moeten krijgen. Zij bewegen met hun armen, benen en een grappling hook. Verder laat men weten dat vijandelijke spelers (alleen) verdoofd kunnen worden:

"While SATA Ball does involve some gun-play, that isn’t the main point of interest. Really what we are using SATA Ball for is a test bed to make the zero-g locomotion system something very robust, and ultimately a viable movement strategy when you are in that environment. Typically you would expect to see thrusters for movement in zero-g, but for Star Citizen the easy way out doesn’t make sense. You should have the choice to move around without thrusters … and be successful if you are skilled, and we want players to be able to do that.”

De ontwikkelaar geeft aan dat ze iets proberen neer te zetten wat eigenlijk nog niet eerder gedaan is en dat het bepaald niet gemakkelijk is.

Star Citizen - Star Marine

Star Citizen - Star Marine

Star Citizen - Star Marine

In de lange post lees je nog veel meer over de ontwikkelingen rondom Star Marine. Toch fijn dat men ons zo goed op de hoogte probeert te houden… Maar goed, misschien is dat met een game die tot dusver meer dan $82 miljoen heeft verdiend aan crowdfunding ook eigenlijk niet meer dan logisch.

Wanneer we Star Marine, het FPS gedeelte van Star Citizen, mogen checken, is nog onbekend.

Alien: Isolation 2,11 miljoen keer verkocht – Sega heeft slecht jaar

Alien: Isolation werd goed ontvangen, zowel door de pers als door de spelers, maar wist toch niet zo goed te verkopen. Dat zegt Sega in ieder geval in de presentatie van hun jaarcijfers, waarin de teleurstelling goed te merken is. Zo gebruikt men woorden als ‘weak’ om de prestatie van Alien: Isolation te beschrijven. Voor de beeldvorming: de game wist 2,11 miljoen keer te verkopen.

Sega is van mening dat de tegenvallende cijfers te maken hebben met de 'lastige markt'. Alien: Isolation is echter wel de best verkochte game van het bedrijf in 2014. Hieronder de andere grote titels en de bijbehorende verkoopcijfers in een net lijstje:

  • Football Manager 2015 (810.000) 
  • Sonic Boom: Rise of Lyric en Sonic Boom: Shattered Crystal (gecombineerd 620.000), 
  • Ryu ga Gotoku 0: Chikai no Basho (380.000)
  • Persona 4: The Ultimax Ultra Suplex Hold (280.000)

In vergelijking met vorig jaar wist Sega in 2014 1,23 miljoen meer games te verkopen. De groei zit voornamelijk in de mobiele en PC-games. Maar een groeiende omzet kon toch niet voorkomen dat het bedrijf een verlies draaide van $94 miljoen...

Alien: Isolation

Bloodstained van Castlevania maker haalt Kickstarter doel in enkele uren

Castlevania director Koji ‘IGA’ Igarashi heeft zijn nieuwste project onthuld. De game krijgt de naam Bloodstained: Rituals of the Night mee. Igarashi was de afgelopen tijd al een beetje aan het teasen naar deze game, maar heeft nu dus echt een flinke hap details bekend gemaakt via de campaign page op Kickstarter.

Bloodstained: Rituals of the Night moet de spirituele opvolger worden van de klassieke Castlevania games. Iets wat blijkbaar goed in de smaak valt bij ons gamers (duh), want binnen enkele uren werd het Kickstarter doel al behaald! Helemaal fijn natuurlijk, behalve dan dat dit nieuwsberichtje last minute nog een flinke make-over moest krijgen…

Bloodstained: Rituals of the Night

De campagne voor Bloodstained: Rituals of the Night is dus echt nog maar net gestart, zodat de Wachtster het vermoeden heeft dat ook de volgende doelen met gemak gehaald gaan worden. Mocht je zelf eveneens wild worden van het vooruitzicht op een 2,5D game van de hand van Igarashi dan kun je naast je geld, tevens fanart insturen, of de game via social media in de spotlight zetten. Als genoeg mensen dit doen, worden ‘inventory items’ vrijgespeeld, waarmee er weer nieuwe beloningen verschijnen. En die gaan hard nodig zijn met de snelheid waarmee Bloodstained: Rituals of the Night geld binnensleept!

Memes en dingen

Vandaag staat memes en dingen in het teken van nostalgie. Zowel wat betreft een oude, gouden console, namelijk de Wii, als het 10-jarig bestaan van Leeroy Jenkins. <3

Lekker koesen!

REACTIES (56) 

Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord