Alles over de multiplayer en wapens in de Destiny 2 beta 

Alles over de multiplayer en wapens in de Destiny 2 beta 2017-07-20T17:09:41
De Destiny 2 beta is vanaf morgen voor iedereen beschikbaar om te spelen. Omdat er hierdoor hoogstwaarschijnlijk veel nieuwe spelers bijkomen, leek het ons een goed idee alles over de multiplayer-modus in Destiny 2 uit te leggen.

De Destiny 2 beta is een stuk kleiner dan de beta voor het eerste spel. De eerste missie en de beschikbare strike zijn leuk, maar niet voor eeuwig. Waar je wel wat meer tijd in kunt stoppen is de multiplayer-modus van de beta. De veteranen die honderden uren in Destiny 1 hebben gestopt, zullen zich hier prima thuis voelen. Toch is niet alles exact zoals in de eerste game. Hieronder leer je alles over de multiplayer in de Destiny 2 beta.

Welkom in de Crucible!

Voor wie niet bekend met Destiny is of de multiplayer-modus van de eerste game niet of nauwelijks heeft gespeeld, beginnen we met een korte introductie. De multiplayer in Destiny heet 'The Crucible'. Hier nemen twee teams van vier Guardians het tegen elkaar op in verschillende gamemodes. Op dit moment zijn er twee modi in Destiny 2 onthuld en speelbaar tijdens de beta. 

Destiny 2
    

Control

Control is een traditionele gamemode die ook speelbaar was in het eerste spel. Twee teams van vier strijden om de controle over drie zones. Deze gamemode werkt grotendeels hetzelfde als in Destiny 1, maar er zijn toch een paar kleine dingen anders. Zo starten beide teams in Destiny 2 de match al met één veroverde zone. Bungie heeft besloten dit te doen omdat alle spelers nu eerder geneigd zijn de enige open zone te veroveren. Op deze manier ontstaat er direct een centraal conflict tussen de twee teams waar de winnaar dus al vrij snel controle over twee zones heeft. Control modus speel je enkel op de map Endless Vale.

De verovering van een zone gaat ook niet langer in twee stappen. Voorheen moest de zone eerst neutraal gemaakt worden, voor je daadwerkelijk de controle kon overnemen. In Destiny 2 gaat dit in één stap en verover je de zone ook niet langer sneller wanneer je er met meerdere spelers op staat. Dit geeft een team de mogelijkheid flanks beter in de gaten te houden en maakt het algemene proces een stuk sneller. De puntentelling is ook versimpeld. Wanneer een team controle heeft over twee zones, dan krijgen ze per kill twee punten en met één zone veroverd met één punt. De match eindigt wanneer één team 75 punten heeft bereikt.

Destiny 2

Protip: Het belangrijkste dat je als team kunt doen is controle houden over twee verschillende zones. Over het algemeen is dit de zone waarbij je spawnt (Zone A of Zone C) en de zone die open is aan het begin van de match (Zone B). Probeer Zone B zo snel mogelijk te controleren en hou vanaf hier in de gaten wat er met A en C gebeurt. Het is onnodig een derde zone te veroveren. Wanneer je merkt dat jouw startzone verovert wordt, kies je er met je team voor om het gevecht aan te gaan of de zone in de spawn van je tegenstander te veroveren. Zo lang je ervoor zorgt dat je twee zones in bezit hebt is de kans groot dat je de match wint.

Countdown

Countdown is een volledig nieuwe gamemode die niet in het eerste spel zat. Het is een competitieve modus waarbij twee teams van vier Guardians strijden om één objective. Het is als team de bedoeling een bom te activeren en tot ontploffing te laten brengen. Wanneer het de tegenstander lukt de bom te activeren, heb je nog kort de tijd om deze te ontmantelen. De match eindigt dan ook bij ontploffing, ontmanteling of wanneer alle spelers van één van de twee teams zijn uitgeschakeld. Iedere match bestaat uit meerdere korte rondes die soms minder dan één minuut kunnen duren. Countdown wordt gespeeld op de map Midtown, die zich afspeelt in een verlaten deel van de laatste stad op aarde.

De meeste matches zullen eindigen zonder dat er een bom bij te pas is gekomen. Veel spelers kiezen er liever voor om hun tegenstanders zo snel en efficiënt mogelijk uit te schakelen. Dit resulteert vaak in gevechten rond de locaties van één van de twee bommen. Wat dan ook wel eens gebeurt, is dat iemand van jouw team of de tegenstanders naar de andere bom is gelopen om die te kunnen activeren. Er zit behoorlijk wat tactiek in en communicatie is erg belangrijk. Het is in Countdown ook mogelijk om teamgenoten te reviven. Per match heeft ieder team wel maar een bepaald aantal revives en moet er dus goed overlegd worden wanneer iemand terug tot leven gewekt wordt. 

Destiny 2

Protip: Wanneer het je team gelukt is al één tegenstander uit te schakelen zonder zelf een man te verliezen, is het niet onverstandig om direct druk te gaan zetten. Team-shots zijn erg sterk in Destiny 2 en wanneer je een speler meer hebt, ben je eigenlijk al enorm in het voordeel. Zorg dat je bij elkaar blijft en probeer goed te communiceren op welk doelwit als eerste geschoten wordt. 

De juiste keuze

Destiny 2 krijgt een enorm arsenaal aan wapens. Deze wapens zijn opgedeeld in drie categoriën: Kinetic, Energy en Power. Kinetic- en Energy-wapens zijn je primaire manier om tegenstanders te verslaan. De Energy-wapens hebben een bepaald element aan zich verbonden en doen meer schade aan schilden en Guardians die hun Super gebruiken. Deze twee types kennen zes verschillende klasse wapens die vrij te kiezen zijn. Hieronder vallen:

Kinetic/Energy

  • Auto Rifles - close/mid range, makkelijk in gebruik
  • Hand Cannons - close/mid range, beloont precisie
  • Pulse Rifles - mid/long range, makkelijk in gebruik
  • Scout Rifles - mid/long range, beloont precisie
  • Sidearms - close range, snel en flexibel
  • SMGs - close range, korte burst met veel schade

Destiny 2

Naast de Kinetic- en Energy-wapens zijn er ook Power-wapens. Deze krachtige geweren zijn bedoeld om tegenstanders in één schot te doden en om dit te balanceren is de ammo hiervoor schaars. Om de paar minuten verschijnen er paarse markers in de game waar Power Ammo opgepikt kan worden. Hieronder vallen:

Power

  • Sniper Rifle - long range, beloont precisie
  • Shotgun - close range, 
  • Fusion Rifle - close/mid range, oplaadtijd maar veel schade
  • Linear Fusion Rifle - mid/long range, oplaadtijd en one-hit bij headshot
  • Rocket Launcher - close/mid/long range, weinig ammo en grote kans op one-hit
  • Grenade Launcher - close/mid range, meer ammo en kleine kans op one-hit

Zoals ieder multiplayer-spel ontstaat er een 'meta'. Dit zijn de wapens die het sterkste zijn en door de meeste spelers gebruikt worden. Dit zijn op dit moment de beste wapens in de Destiny 2 beta. 

Top tier

  • Nightshade (Pulse Rifle)
  • Nergal PR4 (Pulse Rifle)
  • Scathelocke (Auto Rifle)
  • Minuet-42 (Hand Cannon)
  • Main Ingredient (Fusion Rifle)
  • Retrofuturist (Shotgun)

Destiny 2

Ondanks het feit dat deze wapens op dit moment de sterkste zijn, betekent dit niet dat het ook de wapens zijn die jij het fijnste vindt spelen. Uiteindelijk draait het om persoonlijke smaak en is dit alleen een kleine tip om je op weg te helpen. 

Veel meer hoef je niet te weten over de Crucible in de Destiny 2 beta. Je kunt alleen beter worden door meer te spelen, maar een klein beetje informatie kan nooit kwaad. Ben jij de beta al zat of spendeer jij de komende dagen je tijd in de Crucible? Drop het in de comments!

Voor meer informatie over de beta, check dan deze feature. Klik hier als je wil weten wat wij van de beta vinden.

REACTIES (7) 

Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord