ROG Creator Contest: Stuur jouw concept art in!

ROG Creator Contest

ROG Creator Contest: Stuur jouw concept art in!

Het is tijd voor de tweede editie van de ROG Creator Contest. De vorige keer kon iedereen hun toffe concept art insturen om kans te maken op een dikke laptop. Dit keer hebben we ook een dikke laptop uit de Zephyrus-lijn. Dé laptop-lijn voor creators. Ben jij goed in artwork maken? Stuur het in en misschien maak jij wel kans op deze nieuwe ROG Zephyrus DUO!

Een van de leukste dingen aan gaming is de hype: worden weggeblazen met nieuwe fantasiewerelden waar we dolgraag in willen spelen. En dat allemaal dankzij de makers, de artiesten, die deze werelden creëren.

Om deze artiesten te vieren organiseren we de tweede editie van de ROG Creator Contest.

In de ROG Creator Contest kunnen artiesten hun werk insturen. Maak vette concept art van een hoofdrolspeler van een niet-bestaande game die jij dolgraag tot leven wilt wekken. Dit werk zal worden beoordeeld door een professionele jury die wij zullen samenstellen uit professionals uit de game-industrie, Hogeschool voor de Kunsten en/of andere mensen. De winnaar van de ROG Creator Contest wint de prachtige ROG Zephyrus DUO 16-notebook. De beste inzendingen zullen we hier uiteindelijk tentoonstellen. Benieuwd naar de inzendingen van de eerste Creator Contest? Check deze video!

Je hebt tot 5 oktober om mee te doen!

Prijs

De winnaar van de ROG Creator Contest gaat ervandoor met een mooie ROG Zephyrus DUO 16-notebook: ideaal om overal waar je maar wilt te werken aan je artwork! Deze vette notebook heeft een groot, extra scherm waar je alles op kan afbeelden. Denk aan extra tools tijdens het maken van je art of inspirerende muziek via Spotify. Super handig! Daarbovenop is het ook gewoon een beest en kan het al jouw taken én games met gemak aan.

Asus Zephyrus Duo 16

ROG Zephyrus DUO 16

  • AMD Ryzen™ 9 6900HX processor
  • NVIDIA® GeForce RTX™ 3070 Ti Laptop GPU
  • 16 inch QHD+ (2560 x 1600) anti-glare WQXGA paneel
  • 14 inch 4K (3840 x 1100) IPS paneel (tweede scherm)
  • 165Hz refresh rate
  • 32GB DDR5 RAM
  • 2TB M.2 NVMe™SSD

Jury

Rocky Schouten - Visual Development Artist

Rocky is een bekend gezicht in onze PU community... èn een professionele artiest die aan meerdere games heeft gewerkt met onder andere Guerrilla Games en Total Mayhem Games. De laatste tijd maakt hij veel art voor onder andere Ubisoft met Assassin's Creed Valhalla: Dawn of Ragnarök.

Dawn of Ragnarok

Romano Molenaar - Striptekenaar

Romano is een striptekenaar die je misschien wel kent van de populaire sci-fi reeks 'Storm' en X-Men Unlimited. Romano Molenaar werkt sinds de jaren '90 ook aan het design van games en doet dat sinds 2010 met zijn eigen studio: Artking Studio.

Didier Konings

Een nieuw jurylid maar zeker geen vreemde in de art-industrie. Didier werkt al jaren aan concept art voor films die je zeker weten kent. Denk aan onbekende films zoals Thor: Love & Thunder en Doctor Strange in the Multiverse of Madness. Naast art maken geeft hij ook panels en portfolio reviews bij We are Playgrounds, Comic Con San Diego LA en Monster Palooza. Recent heeft Didier een short film uitgebracht waar hij ook de art voor heeft gemaakt. De trailer daarvan kan je hieronder bekijken.

Didier Konings

De winnaar

Casper S.

ROG Creator Contest

Het door mij gecreëerde personage heetWhite Acorn, een witte eekhoorn. Ik zie hem als hoofdpersonage voor een lineaire game waarin stealth, vluchtige platforming, het ongezien uitschakelen van vijanden en klim- en klauterwerk centraal staan (beetje Assassins Creed-achtig). Het geheel moet zich afspelen in een fabelachtig bos, waarvan White de beschermer is. Je kunt hem zien als een soort onzichtbare beschermengel die het bos als een schaduw vanuit de boomtoppen bewaakt. Dit doet hij niet alleen, ook heeft hij een kleine rups genaamdSpot (die hij al verzorgd sinds het beestje uit zijn ei gekropen is, hij heeft zelfs een draagbaar huisje voor hem gecreëerd) die op plekken kan komen die hij zelf niet bereiken kan, maar ook voor de nodige afleiding kan zorgen tijdens het besluipen van tegenstanders. Gaandeweg zal Spot zich ontpoppen tot een vlinder, dit om een nieuw gameplay element aan te boren.

White Acorn zelf is opgegroeid in de bossen, en is een handige knutselaar die veel van zijn gear zelf gemaakt heeft met materialen uit de natuur. Zijn helm (gekregen van zijn voormalige mentor, ook een eekhoorn) is op een van zijn avonturen als beloning magisch verbeterd. Hierdoor kunnen de bladeren op commando licht geven, iets dat in de game met name op duistere plaatsen van pas kan komen. Als White zul je voornamelijk moeten proberen gebieden te doorkruisen en vijanden uit te schakelen zonder gezien te worden ; Dit doe je door te verstoppen in struikgewassen, vluchtig voort te bewegen tussen de bomen door geruisloos van tak naar tak te springen en vijanden uitschakelen met je pijl en boog (gaandeweg zal hij meer wapens zoals een boemerang, rookkastanjes en een blaaspijpje weten te bemachtigen). Ook zul je in deze game dankbaar gebruik kunnen maken van de verschillende omgevingen en diens flora en fauna. Denk aan het losschieten van zwakke takken die vervolgens op vijanden vallen, het op een Far Cry-achtige manier inzetten van roofdieren of het lokken van vijanden naar plaatsen met bijvoorbeeld giftige stuifzwammen.

De andere genomineerden

Freya de V.

ROG Creator Contest

Als je aan ratten denkt, denk je waarschijnlijk niet aan luxe of schatten. Maar laat je niet misleiden.. Ratten zijn nieuwsgierige wezens, totaal onderschat. En als ze als een schat worden behandeld, zullen ze alle schatten naar je toe brengen. Maak kennis met de Rat Keeper. Ooit neergekeken als een oude dakloze man, is hij nu de meest beruchte dief in deze stad. Zijn ratten gehoorzamen hem bij elke beweging die hij maakt. De politie van de stad weet dat het beter is om deze donkere man met rust te laten. Zelfs de dapperste ridders met hun glanzende wapenrusting en scherpe zwaarden weten niet met hem te rotzooien, tenzij ze blikvoer willen worden voor duizenden ratten...

Leotrim B.

ROG Creator Contest

Ik was geïnspireerd door de tekeningen die ik vroeger in de basisschool maakte, waarin ik in strijden tussen engelen en demonen tekenden. Dit leek me een cool idee voor een third-person action game.

In deze game speel je als 2 engelen waarin je op elk moment tussen kan switchen. Het eerste karakter is Vae, een vrouwelijk karakter, die zich specialiseert in snelle melee combat moves. Daarnaast heb je Nyrem, een mannelijk leeuw karakter, die zich focust op long-range moves. Beiden karakters hebben vleugels die ze kunnen gebruiken om snel in gevechten te manoeuvreren. Je kan je personages omhoog levellen om nieuwe moves te leren, en nieuwe wapens en equipment te krijgen.

Het spel is een story-driven game. Je bent deel van de hemel's elite unit, The 7th Guardian Squadron. Alhoewel de hemelse legers al duizenden jaren aanvallen van hel op de Gates of Heaven hebben kunnen afweren, zijn de helse legers begonnen met de aarde aan te vallen, in een poging om de hemelse legers op te splitsen en ze zo dus te destabiliseren. In deze tekening zie je de eerste invasie die zich op aarde plaats vindt. De poort die uit de grond barst is een hels portaal waarin de Great Duke of Hell, Berith, en zijn onderdanen te voor schijn uit komen. Dit is tevens de eerste boss fight. Omdat je karakters niet voor bereid waren voor deze invasie, zal het je niet lukken om ze allemaal succesvol af te weren, en de helse legers zullen over de hele wereld binnenvallen, net zoals hier. Je zult je in dit spel dus in veel verschillende locaties over de hele aarde vinden, dus steden, gebergtes, wereldwonderen, maar ook in de hemel's hoofdstad, Vyroria, en verschillende gebieden in hel.

Jason J.

ROG Creator Contest

Jonas is 15 jaar en woont al zijn hele leven op Pipichumi Island, ergens in de oceaan.Jonas is creatief en programmeert graag, Hij heeft bijvoorbeeld zijn eigen digitale vriendin "D.A.I.SY geprogrammeerd. Daarnaast houdt hij ook heel erg van skateboarden. Jonas helpt zijn ouders met het verzorgen van de dieren rondom het huis. Hij is een echte dierenvriend! Verder is het eilandleven best wel saai.. Het enige uitdagende wat er te doen is, is de verroeste halfpipe die zijn opa vroeger voor hem heeft gebouwd. Jonas heeft een droom om te verhuizen naar het vaste land. Daar kan hij leren hoe je echt moet skateboarden en ook een cursus volgen om goed te leren programmeren.

Als hij 16 wordt, dan mag hij eindelijk naar het vaste land. Hier kijkt hij zo naar uit! Vlak voor zijn 16de verjaardag, vindt Jonas een mysterieus zwaard in een grot langs de kust. Het zwaard heeft twee gouden vleugels en een blauwe diamant in het midden. Jonas bekijkt het zwaard eens goed en besluit deze mee te nemen naar huis. Hij vertelt het aan niemand, dit is even zijn geheimpje. Maar dan gebeurt er iets geks.. Sinds Jonas in het bezit is van het zwaard, lijkt het wel of de vogels hem aanbidden. Ze zijn niet meer bij hem weg te slaan. Toch lijkt het alsof de vogels ergens bang voor zijn, maar waarvoor dan?

Zal Jonas ooit nog op het vaste land komen waar hij zijn droom werkelijkheid kan maken?

Niet mee kunnen doen of niet gewonnen? Houd de website in de gaten voor misschien wel een derde editie!