|
|
16-02-2010
door: |
|
|
 |
|
Het grinden van puntjes was tot voor kort toebedeeld aan de RPG’s. Nu vindt je het sparen van ervaringspunten ook steeds meer terug in shooters. Levelen binnen games als Modern Warfare 2 is gewoonweg verslavend, maar tot hoe ver moet je gaan? Komt er een punt dat het verzamelen van puntjes de gameplay verneukt? In plaats van dat we steeds beter samen kunnen werken in shooters, wordt het individualisme gepropagandeerd. Rambo is de koning, de teamplayer de paria. Experience verzamelen is in de ogen van Ward dan ook een zonde. Hij wordt ziek van de kunstmatige ‘ervaring’ binnen shooters.
Binnen een kleine maand had ik mijn doel in Modern Warfare 2 bereikt: Prestige Mode! Terwijl ik nog enigszins mijn best deed zorg te dragen voor mijn teammaten, waren die vooral bezig met power leveling; zo snel mogelijk stijgen in rang. Exploits werden daarbij niet geschuwd. Het heeft me aan het denken gezet. Waarom wil ik Modern Warfare 2 niet meer spelen, terwijl ik er zo lang op heb gewacht en van heb genoten?
Shooter gaat RPG
 Na experience over te nemen van de RPG, volgde de perks, die het eerst digitaal werden toegepast binnen Fallout. Voeg daar de remorting aan toe. Dit is het opnieuw beginnen met een zwakkere versie van je personage, dat je onder andere kent van Disgaea. Neem daarbij nog wat grindende, op zichzelf gerichte medespelers en je bent overgeleverd aan het toppunt van RPG-shooters: Modern Warfare 2. Een topgame, dat staat buiten kijf, maar het summum van waar het in mijn ogen niet om zou moeten draaien bij een shooter. Experience binnen een RPG vormt de kern van je kracht. Experience binnen een shooter vlakt verschil in je spelvaardigheid juist af. Het kunnen richten is daar de basis.
Kernvaardigheden
 Levelen in een RPG betekent dat je toegang hebt tot nieuwe gebieden en sterkere vijanden kunt verslaan, omdat de kern van je skills afhankelijk is van hoeveel experience je waarover verdeeld hebt. Kijk maar naar World of Warcraft: Hoe hoger je level, hoe meer je aankan. Bij een shooter is de kern van je skills hoe goed je kan aimen. Daar heb je geen experience voor nodig. Experience zou de basis daarom niet moeten zijn van een shooter. Het degradeert jouw vaardigheid om iemand virtueel beter neer te kunnen schieten tot een leuke extra.
Counter-Strike en Quake
In multiplayer shooters als Quake moest je nog de eerste zijn bij een wapen om het in je bezit te krijgen. Was het al weg, dan moest je wachten tot het weer spawnde. Weten wanneer een wapen beschikbaar was, kennis van de game, leverde een voordeel op. Met Counter-Strike werd het systeem ingevoerd dat de persoon die meer kills maakte, meer geld verdiende om betere wapens te kopen. Zo had je ook voordeel wanneer je team won en wanneer je in leven bleef. In Modern Warfare spaar je punten en spawn je met überwapens. Of je 30 keer sterft boeit niet, minder sterk wordt je er niet van. Beter je best doen is niet eens noodzakelijk. Tijd is de grootste beperking.
Beperking
 Waar zit de beperking in een experiencesysteem waar iedereen toegang kan krijgen tot alles, als hij of zij maar lang genoeg zijn of haar best doet? Een killstreak om een nog grotere killstreak te halen? Je beschikt altijd over dat wat je het liefste wilt hebben, je hebt ammo genoeg en bent totaal niet afhankelijk van je teammaten. Er zijn weinig beperkingen om je te kunnen onderscheiden, op een leuk plaatje na. Een leuke verkoopfeature, maar niet iets waar ik als shooter en teamplayer vrolijk van word.
Specialisatie
Moet experience dan helemaal verdwijnen uit shooters? Nee, dat niet, maar het moet anders ingezet worden. In een MMORPG kies je tussen klassen. Wat jij niet kan, kan een ander doen. In een game als Modern Warfare 2 zijn er weinig beperkingen en daardoor neemt het verschil tussen spelers af. Je hebt niemand meer nodig om je heen, waarom dan nog rekening houden met anderen. Experience zou in mijn ogen dan ook moeten dienen als een mogelijkheid tot specialisatie. Je kiest ergens voor en kunt je op die manier onderscheiden, terwijl je iets anders niet kan. Daarnaast zou je, wanneer je spawnt, niet die überwapens moeten hebben plus een massa aan kogels. Zo is het niet eens klote als je sterft, maar eerder een redding uit verveling.

Dag puntjes sparen
 Experience verziekt op dit moment titels als Modern Warfare 2. Daar waar het voor de een de reden is om de game te spelen, kan ik niet zeggen dat het shooter-genre zo aantrekkelijk gemaakt wordt voor teamplay. Een leuke snack voor het grote publiek dat alles wil en moet kunnen. Een leuk kado voor de schreeuwende Amerikaanse kinderen op Xbox Live, die als Rambo’s rond willen knallen. Het is alles behalve de manier om mensen beter met elkaar te laten samenwerken, zeker wanneer het op deze manier gebeurt. Ik ga in ieder geval weer op zoek naar een shooter waar mijn vaardigheid van richten een centrale rol speelt.
|
|
| |
|
| |
02.09.10 - Top 6 beste 3D games
31.08.10 - Gamers die nadenken
26.08.10 - Top 10: Transformaties
03.08.10 - Top 5 irritant meeliften op succes
02.08.10 - De evolutie van de gametiet
28.07.10 - Flashback: Beyond Good & Evil
27.07.10 - Vijf stappen om de StarCraft II multiplayer te overleven
21.07.10 - Vijf jaar achievements unlocken
19.07.10 - Top 10 Games (galmstem)ā¦In space! (Sector 2)
16.07.10 - Bezoek aan Blizzard Entertainment
14.07.10 - Top 10 Games (galmstem)ā¦In Space! (deel 1)
07.07.10 - E3's historische dieptepunten
05.07.10 - Filmbagger in aantocht (deel 3)
30.06.10 - Filmbagger in aantocht (deel 2)
25.06.10 - Filmbagger in aantocht (deel 1)
|
| er zijn 83 reacties op dit artikel |
| |
|
|
 |
Unreal Gerry
Marshal |
|
:
|
|
| inderdaad meestal is het ieder voor zich en god voor ons allen. zonde |
| \m/ league of legends \m/ |
|
|
|
 |
Elles
Imperial |
|
:
|
|
| ik vind het verzamelen van punten en het omhooggaan van levels juist bevorderen. HEt zet mensen aan tot spelen, en zo houd je onderscheit in niveau's. Bovendien is het gewoon stoer om hoge levels achter je naam te hebben staan! |
| monster hunter tri |
|
|
|
 |
Neo7L
Knight |
|
:
|
|
| daarom ben ik weg van de Battlefield Bad Company Demo op PS3. Aangezien je in no time level 2 bent, en dat het hoogste is gaat het daarna alleen om het teamwork en natuurlijk wat medailles halen voor jezelf. Perfect! |
| Tjap Tjoi |
|
|
|
 |
cr!ztuz
Scout |
|
:
|
|
stoer om hoge levels achter je naam te hebben ....
maar ondertussen zeggen die levels niks over je skillz had ik in counterstrike nog het gevoel van vreugde bij een headshot.. in cod interreseert het niet als de tegenstander maar sterft, ik ben het met je eens ward punten moet je gebruiken voor specialisatie, kijk naar wolfenstein enemy terretory daar kan je een map uitspelen in anderhalve minuut door goed samen te werken en slim te spelen cod is wat dat betreft een herhalings oefening sie ik na een tijdje alweer zat ben, zelfs met vrienden in een game speel je als een loner, of je moet s&d spelen die modus ownt hard! |
|
|
|
|
 |
Jellow
Grunt |
|
:
|
|
Heb net Modern warfare 2 gekocht DUS GAMEN !!!!! maar eerst huiswerk 
|
| wat voor onzin zal ik hier eens neerzetten ??? |
|
|
|
 |
Mr.klojjo!!
Vindicator |
|
:
|
|
| MoH gaat em hard onder du kont knalle |
| Crash bandicoot & Rayman owns! |
|
|
|
 |
don_dh
Scout |
|
:
|
|
@Elles: het hebben van een hoog level achter je naam zegt voor mij echt niets over stoer zin, maar vaak over hoe gigantisch lang en vaak deze mensen achter een bepaalde game zitten. Ik speel liever met gamers die goed kunnen samenwerken dan gamers die hun ego proberen op te pompen met een level dat wat hoger is dan de rest.
Maar natuurlik iedereen zijn eigen ding. |
|
|
|
|
 |
Reivilo
Imperial |
|
:
|
|
Ward, ga eens heel snel MAG spelen!
Daar wordt je juist beloont voor team work, en zorgen XP alleen voor kleine extra's. |
| Trophy Hunting! |
|
|
|
 |
Visstix
Warlord |
|
:
|
|
Daarom is er ook veel keuze in het shooter genre. er is meer dan MW2  |
| Madre de Dios! It's El Pollo Diablo! |
|
|
|
 |
JelleKrueger
Marshal |
|
:
|
|
Ik speel stiekum soms nog wel eens die klassieke Doom of een Quake game, puur omdat dat zo superbasic is!
Misschien vandaar ook dat ik meestal spellen als Halo en Gears of War speel, omdat ze daar het levellen puur gebruiken om je in te delen bij game modes  |
| BRB, saving the world from certain Doom. |
|
|
|
 |
AkeligeSliert
Grunt |
|
:
|
|
Beste Ward, Ik ben het op sommige punten met jou (op zich best leuk te lezen) blog. Ten eerste zeg je dat het kunnen richten ofwel aimen zou de basis moeten zijn voor een FPS als Modern Warfare 2. Ik vind dat dit genuanceerd moet worden, aangezien teamwork (zoals bij SD) en het inschatten van situaties zeker meetellen bij het spelen van een spel als MW2. Want je kan nog zo goed kunnen aimen, als je tegen 5 man staat verlies je het gegarandeerd. Daarnaast ben je ook ten dode opgeschreven als je tegen 5 anderen staat in je eentje tijdens een potje Search & Destroy. Als tweede zie ik niet zo snel in dat het verdienen van experience een spel "vervlakt". Ik zie juist meer mogelijkheden. Zo zal niet iedereen aan de sniper gaan, maar doe je dit wel, dan zul je over een periode steeds meer opzetstukken en hulpjes verdienen voor je geweer, wat wellicht zal bijdragen aan betere matches. Deze gespecialiseerden zullen zich dan moeten meten met iemand die zich gespecialiseerd heeft met een LMG. Het toevoegen van een experiencesysteem is naar mijn idee een verrijking van het FPSgenre, zeker omdat het ook voorziet in wat de gamer wil. Hiermee doel ik op het feit dat MW2 eigenlijk een verbeterde kopie is van haar voorganger. Als mensen het niet interessant vonden, dan kochten ze het toch niet? De verdieping is bij de sequel juist nog verder gegaan! De ontwikkeling is in mijn ogen daarom dus ook geen ongewenste ontwikkeling, maar juist ƩƩn die we moeten toejuichen. Meer verdieping in games! |
| Akelige Sliert knalt uit je beeldscherm!! |
|
|
|
 |
DavidWebb
Emperor |
|
:
|
|
| Daarom heeft MAG het wat beter aangepakt met XP en perks. Je krijgt een soldaat die net iets scherper is en van meer value richting de team heeft. Er zijn geen belachelijke perks als beter richten maar je moet je wapen zo pimpen dat er minder recoil is en dat deze iets stabiler wordt.Net zo als in het echt. Maar ben het zeker met je eens dat ze hier meer mogen oppassen anders gaat de FPS ganre langzaam naar de klote.. |
| "PSN:DavidWebb" Terug in NL 2de week lekker aan het gamen Kane & Lynch 2 aan het rocken. CoD MW2 Prestige edition gescoort voor 45 eurie met NV googles.Reeds op Veteran uitgespeelt.Racedriver GRID ondekt wat een leuke arcade racer!!10/10 Red Dead Redemption en Bradygames walktrough RDR eindelijk binnen BINNEN ALS EEN GEK AAN HET SPELEN 91% main storyline af!!! God Of War 3 UITGESPEELD herstart op Hard met Walktrough!! MAG RAVEN Veteran LvL 40 Rapid Assult^^ PSN FLOWER ondekt GE-NI-AAL.Tevens ZEN Pinball aan het spelen People should not be afraid of their governements.Governments should be afraid of their people. V "Allan Moore's V For Vendetta" |
|
|
|
 |
Qgem
Elite |
|
:
|
|
Ward, dan moet je toch echt eens MAG spelen,
Ja, er zit een ranking systeem in, en expierence, MAAR: je krijgt niet direct de massive wapens, je moet ze zelf upgraden, voor elk level dat je stijgt krijg je trainings punten,
Die trainings punten kun je sparen en dan uitgeven in de barakken voor bijvoorbeeld, een medisch pistool om jezelf te healen, kom je wat hoger dan kun je dat pistool upgraden zodat je ook andere kan healen, doe je het nog verder heal je ze sneller en nog hoger dan heal je niet half hp maar full hp.
zo werkt het ook met alle andere dingen, zoals een aanvals geweer krijg je gewoon een standaard (bijv. m4a) daar kun je dan zelf een hand-grib op klikken, of een red-dot-sight, of een scope, of een demper, maar je kan ook kiezen voor een iets sterker aanvalsgeweer die wat preciezer is,
Zo kun je ook de terugslag verminderen met die puntjes, en dus je eigen style creeren, wat ik zelf juist vet vind is dat je maar 3400c kan gebruiken per uitrusting, dus elk van je onderdelen in je uitrusting heeft een ''c'' gehalte
bijvoorbeeld: wapen 800c + armour 600c + granaat 400c etc etc etc. dan moet je keuzes maken, wil ik een multi-tool om gebouwen te kunnen repareren, of wil ik een claymore, zo krijg je dus een soort van klasse systeem, ook heb je snipers natuurlijk waar je weer betere scopes op kan gooien.
Op die manier heb je elkaar wel degelijk nodig, het enige wat inderdaad wel anders had gekunt is dat je zou moeten kunnen kiezen welke class je bent, en daar zit je dan ook aan vast, net als een mage geen melee dingen kan uitvoeren in een RPG.
Maar mijn inziens heeft MAG veel punten beter voor elkaar dan andere shooters, het enige probleem in het spel is nog een beetje dat er veel nieuwe mensen bij zitten omdat het spel nog vrij nieuw is en die spelen op een MW2 manier, en dat kost je je kop :P
maar als het eenmaal vrij goed gaat en je communiceert goed wat ook wel een vereiste is, dan is het deste leuker als je wint,
zo had ik net een potje en moesten wij(raven) verdedigen, tegen Valor, het was echt zo spannend omdat we 1min nog hadden en ze moesten nog een heel klein stukje schade aanrichten, en op dat moment zag je echt de teamwork, we hielden alle spots bezet en healde als een malle, kwam er een tegenstander dan was ie direct dood, iedereen plaatste claymores, en je raad het al,
we hebben die minuut overleeft, en echt iedereen in ons team ging helemaal uit zn dak, omdat dat gevoel van teamwork gewoon zo fucking awesome is, en dat is voor mij echt de kracht achter MAG!
zo nu eindig ik mijn halve blog maar ff :P
denk dat toch bijna niemand het helemaal leeft, maar voor de gene die nog twijfelen over MAG, ff lezen,
en add me op PSN als je MAG speelt: Qgem1992 |
| \\PSN: Qgem1992 , 3D-Gaming is the real Next-Generation// |
|
|
|
 |
Messiah
Emperor |
|
:
|
|
| Moraal van dit verhaal; Ga lekker oldschool games spelen als Quake. |
| |
|
|
|
 |
Qgem
Elite |
|
:
|
|
| nee dan moeten ze een nieuwe UT maken, en dan meer op de manier van UT2004 |
| \\PSN: Qgem1992 , 3D-Gaming is the real Next-Generation// |
|
|
|
 |
assassin
Scout |
|
:
|
|
| experience is juist beter, zo kan je nieuwe skills unlocken en heb je steeds iets om naar uit te kijken en ga je juist meer spelen om dit te bereiken. naar mijn mening is bij modern warfare 2 de experience essentieel. zonder exp. zou je het denk ik snel zat zijn. nu moet je steeds experience verdienen en moet je wapens unlocken en skills verdienen. Dat maakt het spel zo verslavend steeds wil je een wapen of unlock en blijf je doorspelen. |
|
|
|
|
 |
Qgem
Elite |
|
:
|
|
@assassin
dat staat uit buiten kuif,
het gaat erom HOE ze de exp toepassen, bij mw2 heb jij zelf er alleen wat aan, het is gewoon een hele grote Deathmatch ipv TDM, en die wapens zijn te sterk en het levellen gaat te snel, exp moet blijven maar de manier hoe mw2 het toepast is beetje overpower |
| \\PSN: Qgem1992 , 3D-Gaming is the real Next-Generation// |
|
|
|
 |
hunter
Legend |
|
:
|
|
@Qgem Helemaal mee eens. Gisteren speelde ik met SVER sabotage, en eigenlijk de hele tijd maar weinig weerstand gehad van Valor. Ze speelde terughoudend, en waren maar enkele keren doorgebroken. En serieus, in de laatste minuut kwamen ze met zijn alle aanrennen, iedereen van ons kreeg een granaat tegen zijn bek aangegooid en wisten in de laatste 5 sec nog een bom te plaatsen op C. En tuurlijk, wij verliezen nog ook.. stom van ons, maar vond t toch wel grappig.
Zelf heb ik het ook een aantal keer gehad dat je in de laatste seconde nog weet te winnen, nou dan zit je echt met een hartaanval in je stoel door de spanning.
Alleen jammer dat er regelmatig mensen in je team zitten die geen headset hebben. Persoonlijk vind ik ook dat Sony te weinig reclame heeft gemaakt. Zo had je met Socom (Zipper inc.) altijd reclames waarin je mensen met elkaar zag samenwerken door middel van een Headset, als je dat dan zag dan wilde je zelf ook een headset. En de meeste op Socom hadden dat dan ook. Ach ja.. |
| ***Nunc Aut Nunquam.*** |
|
|
|
 |
Sicksikmans
Emperor |
|
:
|
|
EXP kan een FPS flink leuker maken, maar om het echt goed te laten werken, zullen ontwikkelaars moeten denken aan een totaal nieuw systeem op de EXP te verdelen, met nieuwe technologieƫn. De EXP moet dan vooral worden toebedeeld aan hoe leuk je met anderen speelt, en niet hoe goed je speelt.
Hiervoor heb je een AI nodig die de hele tijd je personage in de gaten houdt in de game, en dan vooral zijn positie vergeleken zijn teamleden. Beweeg je de hele tijd in een groep met je maten, time je je acties met de rest, zorg je dat ieder team lid een ander gedeelte van de map covert, help je teamleden met een minder hoog level. Dat zijn allerlei zaken die het spelen van een shooter nog leuker zouden maken, en dus bij de speler gestimuleerd moeten worden, in plaats van hem te stimuleren om al zijn tegenstanders met een mes te killen.
Ook zou je er een AI bij kunnen maken die monitort hoe je jezelf als speler sociaal gedraagt. Laat bijvoorbeeld je stem monitoren met een spraakherkennings-programma. Wordt er geregistreerd dat je afgemeten praat op een niet agressieve toon, en vooral dat je begrippen uit die hun context vinden in de spelsituatie, zoals aanwijzingen naar je teamleden, dan neemt je EXP sneller toe. Wordt er geregistreerd dat je vooral enkel scheldwoorden gebruikt, of loopt te gillen met een 14-jarig Amerikaans stemmetje, dan neemt je EXP minder snel toe.
Dit vraagt natuurlijk om een dijk van een AI, die thuis is in een heleboel talen om te begrijpen wat een gebruiker zegt, en ook weet op wat voor toon hij het zegt. Maar we zouden er uiteindelijk wel een multiplayer bij hebben die goed, team-gericht gedrag promoot, in plaats van het vertonen van Rambo gedrag. |
| Sicksikmans en al aan Sicksikmans verbonden meervoudige persoonlijkheden ondersteunen hierbij de eis dat MetalGearMiyamoto in zijn kandidaatschap voor stagiair bij PU.nl nu gelijk moet opzeggen.Met zulke lelijke mensen wensen we hier niet mee om te gaan. |
|
|
|
 |
Wesley8813
Scout |
|
:
|
|
Ik ben het helemaal eens met de mensen die het over MAG hebben. Je krijgt zelfs meer punten voor het healen van je teamgenoten dan dat je krijgt als je iemand neer knalt. Ook kun je eigenlijk alleen winnen als iedereen samenwerkt. Ook al gaat dat bij Raven niet altijd even goed. |
|
|
|
|
 |
Niekevil
Veteran |
|
:
|
|
| Zeker bij een mode als sabotage is teamwerk nodig om het potje te winnen, maar als jij de bom draagt is het vaak zo dat andere spelers van je eigen team gewoon wachten tot jij wordt neer geknald om te zorgen dat zij de bom te pakken kunnen krijgen. |
| Een vrouw in nood! hij was te laat, nu is ze dood |
|
|
|
 |
PS-Kid
Master |
|
:
|
|
| En daarom speel ik Killzone 2 online. Tuurlijk daar heb je ook wel een ranking system waarmee je perks en wapens unlocked. Maar die perks en wapens zijn wel gebonden aan verschillende classes. Dus daar moet je wel samenwerken.
MAG lijkt me ook wel een toffe game. Ik heb 'm nog niet maar dat komt dan nog wel... en Army of Two: The 40th Day natuurlijk! |
| De Beul. Als U mijn gebeden kunt horen, wilt U dan alstublieft R9robin verbannen van ons geliefde virtuele thuisplek waar wij gezellig konden praten en dicussiƫren over ons favoriete hobby. Amen |
|
|
|
 |
Ward
PU Crew |
 |
:
|
|
@iedereen die roept dat ik MAG moet gaan spelen.
Dat doe ik inmiddels al. Zeer blij met de overstap van COD naar MAG. Zoals ik mezelf al nuanceer, exp verneukt alleen als het gaat om grinden. MAG doet het idd een stuk beter. Ga me er de komende weken in verdiepen en onderdompelen! |
|
|
|
|
 |
Ward
PU Crew |
 |
:
|
|
| Speel overigens (sinds vandaag) met Valor, jullie vlerken van SVER en Raven zijn dus gewaarschuwd! |
|
|
|
|
 |
grandjepper
Veteran |
|
:
|
|
mooi stuk ward, props
Ben het er volledig mee eens, niet alleen verneukt het de gameplay omdat iedereen glitches gaat exploiten, het zorgt ook voor minder teamplay waar een hedendaagse multiplayer shooter het naar mijn mening het van moet hebben. Het is niet meer een kwestie van training om je skills op te veizelen, maar een saaie grind geworden.
Dan kun je zeggen, het omhooglvlen bevorderd tot spelen, en dat is zeker waar, maar dat is naar mijn mening geen juiste bevordering. Je wordt als het ware gedwongen om te streven naar hogere niveau's om bij te benen, i.p.v. gewoon lekker schieten. Nu krijgen mensen het gevoel dat ze de controller weer moeten oppakken, want als je geen prestige kan spelen doe je niet mee.....bullshit dus.
begrijp me niet verkeerd, experience in shooters is heel leuk in single player, en het zou in multiplayer ook goed kunnen zijn, mits het g oed uitgevoerd is en los staat van je skills. De specialisatie wat ward oppert is dan ook een goed alternatief voor de manier waarop de experience nu in shooters tot uiting komt. |
| Don't touch me! I might catch something.....Away with you! Beggar! XBL: Kemistry1985 |
|
|
|
 |
Baron Tanks
Emperor |
|
:
|
|
| Ja je hebt wel een punt. |
| Spreek voor uzelf, nazibloem! |
|
|
|
 |
hunter
Legend |
|
:
|
|
@Ward Welluk? Maok da ge weg komt! Ik heb tijdens de beta ook met Valor gespeeld, maar ik ben blij dat ik voor SVER heb gekozen. Betere samenwerking, en minder Amerikaanse kinderen.. |
| ***Nunc Aut Nunquam.*** |
|
|
|
 |
Wesley8813
Scout |
|
:
|
|
@ Ward, Heb je geen last van schreeuwende amerikanen? |
|
|
|
|
 |
DavidWebb
Emperor |
|
:
|
|
@Ward See you on the battlefield son. |
| "PSN:DavidWebb" Terug in NL 2de week lekker aan het gamen Kane & Lynch 2 aan het rocken. CoD MW2 Prestige edition gescoort voor 45 eurie met NV googles.Reeds op Veteran uitgespeelt.Racedriver GRID ondekt wat een leuke arcade racer!!10/10 Red Dead Redemption en Bradygames walktrough RDR eindelijk binnen BINNEN ALS EEN GEK AAN HET SPELEN 91% main storyline af!!! God Of War 3 UITGESPEELD herstart op Hard met Walktrough!! MAG RAVEN Veteran LvL 40 Rapid Assult^^ PSN FLOWER ondekt GE-NI-AAL.Tevens ZEN Pinball aan het spelen People should not be afraid of their governements.Governments should be afraid of their people. V "Allan Moore's V For Vendetta" |
|
|
|
 |
ViezeHenkiej
Scout |
|
:
|
|
"een experiencesysteem waar iedereen toegang kan krijgen tot alles, als hij of zij maar lang genoeg zijn of haar best doet?"
dit klinkt juist goed, zodat zelfs de noob iemand kan schieten zodra ie zn best doet, terwijl de pro spelers toch de dikke killstreaks kunnen creeren...
en als je niet wil werken aan je exp, maar prettig wil gamen in teamverband dan probeer je een modus als capture the flag. En als je zegt dat er geen specialisatie zit in cod dan heb je het mis. de unlockable scopes enzo zorgen voor specialisatie in de verschillende wapens.
en leuk dat je blog ook over quake gaat, ik heb vanmiddag op school nog deeltje 3 gedaan 
ps: als je tog zoveel teamwork wilt, probeer MAG dan eventjes. |
|
|
|
|
 |
Deznia Vjr
Commander |
|
:
|
|
| waar ik het meest aan irriteer zijn die perks van mw 2, zijn veel te overpowerd. je woord gewoon te veel beloond voor goed spellen. er zit totaal geen belance in die game.het is gewoon wie het eerst een killing spree maakt die wint!!!. beetje jammer al zeg ik het zelf. |
|
|
|
|
 |
Bennn
Vindicator |
|
:
|
|
Echt een geweldige blog! Of feature, wat maakt t uit.
@ ViezeHenkiej Als je alles had gelezen had je gezien dat ie al mag speelt. |
| PSN: Bennnh |
|
|
|
 |
DavidWebb
Emperor |
|
:
|
|
@Sick Klinken de duitsers en japaners dan niet altijd aggresief?? Hihihi  |
| "PSN:DavidWebb" Terug in NL 2de week lekker aan het gamen Kane & Lynch 2 aan het rocken. CoD MW2 Prestige edition gescoort voor 45 eurie met NV googles.Reeds op Veteran uitgespeelt.Racedriver GRID ondekt wat een leuke arcade racer!!10/10 Red Dead Redemption en Bradygames walktrough RDR eindelijk binnen BINNEN ALS EEN GEK AAN HET SPELEN 91% main storyline af!!! God Of War 3 UITGESPEELD herstart op Hard met Walktrough!! MAG RAVEN Veteran LvL 40 Rapid Assult^^ PSN FLOWER ondekt GE-NI-AAL.Tevens ZEN Pinball aan het spelen People should not be afraid of their governements.Governments should be afraid of their people. V "Allan Moore's V For Vendetta" |
|
|
|
 |
PS-Kid
Master |
|
:
|
|
| @ ViezeHenkiej
Zo bedoeld Ward het (geloof ik) ook helemaal niet. Het punt is dat je zelf een class kan maken die eigenlijk helemaal geen steun nodig heeft van zijn collega's. Weg is de teamplay. |
| De Beul. Als U mijn gebeden kunt horen, wilt U dan alstublieft R9robin verbannen van ons geliefde virtuele thuisplek waar wij gezellig konden praten en dicussiƫren over ons favoriete hobby. Amen |
|
|
|
 |
Klister NL
Vindicator |
|
:
|
|
| Om verder te gaan met het idee van Sicksikmans. Die AI is vrijwel onmogelijk, maar waarom niet aan het einde van een potje de teamleden laten bepalen wie hoeveel experiencepunten krijgt? Is dat misschien iets? |
| The greatest barrier to succes is the fear of failure |
|
|
|
 |
thom430
Veteran |
|
:
|
|
@ PSkid. Killzone 2 is gewoon een slechte vorm van mw2. Al die dingen die mw goed maakten doet het slecht. (challenges per match,te weinig wapens,je unlockt niet echt veel dingen(zitten gewoon 'opvulranks' tussen) |
| Speelt:BFBC2 en Borderlands |
|
|
|
 |
Azrha
Imperial |
|
:
|
|
@Ward
Je wilt niet weten hoe ziek tis met MW2 op de pc...HAXZORS! anders ken je bijna niet meedraaien lijkt wel ofzo en sowieso dat hele matchmaking systeem :-\ en btw, op de Xbox360 lijkt die game wel makkelijker, hoe vaak ik niet iemand heb gezien die alleen maar recht vooruit liep of dom zat te kijken naar n hoekje... egt niet normaal man... die game is egt gemaakt voor consoles...HEEL JAMMER! (nintendo momentje....lees: Wii ) |
| When im sad, i stop being sad and be AWESOME instead, true story. |
|
|
|
 |
PietRage
N00b |
|
:
|
|
| Er moet weer een spel komen als wolfenstein:enemy territory... dat systeem werkte goed. zolang je in dezelfde server blijft, bouwt je xp op en unlock je wapens en skills en zodra je weggaat, reset het zich. dan heeft het geen nut om de hele dag te grinden, op een gegeven moment heb je toch alles al unlocked. en dan gaat het meer om de fun. good times... |
|
| | | | | | |