Serious Sam 3 

Hmmhmm, en dan bedoel ik het niet positief.
Op de pc is deze game misschien leuk om te spelen maar op console is het een martelgang. Dat komt mede door het feit dat je niet snel genoeg naar het gewenste wapen kan switchen.
Zo staat de standaard revolver onderverdeeld op een schuine kant van de vierpuntdruktoets.
Op een xbox-controller is het zowieso al niet gemakkelijk om een schuine richting in te drukken, laat staan in het heetst van de strijd, en zoals de meesten onder ons wel weten kan het er in een Serious Sam game behoorlijk heet aan toegaan.

Het wapenarsenaal lijkt op het eerste gezicht verbluffend, best leuk dat je een dozijn wapens mee kan dragen maar elke keer als je een bepaald wapen kiest, verschijnen alle vakjes voor de daarbijhorende wapens even in beeld, wat het zicht op de actie belemmert. Als ik eerlijk mag zijn, het is een klotegame, en als ik een review zou schrijven zou ik het spel een vier geven.

Ook verdomd misleidend is de trage opbouw van de demo die je dankzij de best wel mooie engine ertoe kan aanzetten het spel te kopen. Latere levels zullen op de normal-stand ervoor zorgen dat je je controller in twee zou willen breken. Niet vanwege de actie, wel vanwege de schaamteloze oneerlijkheid.
Zo kom je op een gegeven moment in een bosbattle terecht die zo oneerlijk is dat je zal besluiten het spel niet meer aan te raken.
Laat me deze battle even illustreren.
Boven je hangt een gigantisch ruimteschip, één dat via elektrische beamerstralen hordes vijanden op je afstuurt.
Daar een Serious Sam game voor een stuk draait rond het uitkiezen van het juiste wapen voor de juiste klus, voelt het al oneerlijk aan. Die schuine pijltoetsen zijn een ware hel.
Het is de bedoeling te schieten op de openingen waar de monsters uit spawnen. Als je hierop richt, en je selecteerd de rocketlauncher, kan je door het belemmerende zicht van de lege wapenvakjes je target even niet meer zien, totdat de vakjes na een seconde verdwijnen. Deze cruciale seconde zal je keer op keer het leven kosten, het is gamebreaking.
Om nog maar te zwijgen over de welbekende Aaaaaaah-mannetjes.
Wat vroeger zo leuk en grappig was is nu alleen maar irritant en gemeen in elkaar gezet.
Je hebt de tijd niet om op het ruimteschip te schieten omdat deze mannetjes vanuit elke richting kunnen komen en zich als een zelfmoordterrorist opblazen bij de geringste aanraking.
Ook weet je niet vanwaar ze komen, je hoort ze wel, maar doordat ze met zovelen zijn, mis je er al snel eentje, wat je tot een vroege en oneerlijke dood brengt.
Het savesysteem is zo kut, dat je jezelf soms helemaal vast zet in een level. Je spawnt, je bent dood. Keer op keer, eerdere savegames laden brengt weinig soelaas, tenzij je er genoegen mee neemt het hele spel opnieuw te willen beginnen op een lagere moeilijkheidsgraad. En wie van ons speelt er nu op easy? Ha!
Kutspel eerste klas en het krijgt dan ook (op console) een kutscore.
Vooral de manier waarop de demo is opgebouwd kan je laten overgaan tot impulsaankoop. Wat een bende smeerlappen bij Croteam.
Mijn geld terug!
4 op 10, die vier is voor de engine.

Nog andere mensen dat weten over welk stuk in het spel ik het heb en me hierin steunen?
En dat stuk onder die brug is ook zwaar klote.

Mijn excuses voor het groffe taalgebruik maar dit spel is de reden ervan.
Ondanks de toffe demo, niet kopen!

ANTWOORDEN (5) 

Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord