Nederlandse Assassin's Creed Transmedia Storytelling campagne 

Op 1 december startte een transmedia storytelling campagne met een interessante verhaallijn in de storyworld van Assasin´s Creed. Het avontuur begint op de blog van hoofdpersonage Laura Huygen, (www.laura-huygen.nl).

Deze jonge journaliste gespecialiseerd op het medische vakgebied begint met een onderzoek naar de doodsoorzaak van haar vader maar word langzaam meegesleurd in het eeuwen oude gevecht tussen Assassins en Templars.

Er zijn recentelijk twee nieuwe Assassins Creed games op de markt gekomen Unity en Rogue. De in de gehele Assassins Creed franchise zijn nog een paar gaten in de tijdlijn te vinden. Deze campagne speelt deels in op een van die gaten, de gouden eeuw. Dit is voor ons Nederlanders natuurlijk wel een interessante tijd omdat Nederland toen een wereldmacht was.

Transmedia Storytelling is een redelijk nieuw ontwikkeling in de entertainment industrie. Deze ontwikkeling omvat eigenlijk het vertellen van een verhaal, fictie of non-fictie met behulp van
verschillende platforms.

Deze Assasins Creed campagne is geheel gemaakt door studenten die de minor Transmedia Storytelling volgen. De hogeschool Fontys Academy for Creative Industries in Tilburg heeft voor studenten een eigen Transmedia Storytelling Lab. Dit Lab word ingezet studenten hun eigen Transmedia Storytelling campagne te laten ontwikkelen en om onderzoek te doen naar Transmedia Storytelling.

ANTWOORDEN (4) 

Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord