Ga naar inhoud

De Game-Industrie bloed dood


Caput

Aanbevolen berichten

Beste PUmmunity, Al een aanzienlijke tijd haal ik steeds minder genot uit mijn games. Eigenlijk is het vanaf halverwege de levensduur van de Xbox 360 voor mijn gevoel fallicant misgegaan. Ik mis de tijden, dat wanneer een game gereleased werd hij ook daadwerkelijk af is. Het stoort me ontzettend dat er vele games niet afgemaakt verkocht worden, en om het hele spel te spelen, je €60 voor de originele titel + €30/€45 kwijt bent om het einde te mogen ontdekken. Ik game al sinds ik een gameboy vast kon houden, en het is toch te leip voor woorden, dat een game die 20 jaar bestaat op een hand-held, vaak meer content heeft dan de nieuwe AAA-titels die uitkomen. Neem bijvoorbeeld Rainbow Six Siege, het is een hele toffe shooter. Maar de developers zijn er na 3 maanden niet in geslaagd om de game-breaking bugs eruit te patchen. Waarom is de game dan al gereleased? Het is moet een competitive shooter voorstellen, maar door de bugs en al lijkt Call of Duty (wat voor mij persoonlijk een no-go is) af en toe realistischer. Ik game dus al meer dan 20 jaar, maar goed, de tijd gaat komen dat ik mn PC nog gebruik voor Word en FB en wat filmpjes, en dat ik mn consoles verkoop. Want het stoort me oprecht, dat sinds de komst van DLC en patches game-developers erg laks en ambetant zijn geworden. Neem bijvoorbeeld Assasins Creed Unity. Ik zag de trailers, ik zag de reviews, ik dacht dat wordt een toffe game, uit de al iets minder aantrekkelijk geworden AC-serie. Het spel zat op de release zo vol bugs, en dan hebben ze bij Ubisoft nog het gore lef om DLC te verkopen. Als ik terug kijk naar Halo 2, dan mis ik dat we extra gratis content kregen omdat de Halo 2-community zo groot en fanatiek was! Het feest dat we hadden omdat we 3/4 nieuwe maps kregen, was voor het eerst. Helaas, helaas is dat de enige keer dat ik dat heb gezien. Als ik een boek van 10 hoofdstukken zou uitbrengen in de stijl dat game-developers dat tegenwoordig zouden doen dan zou dat als volgt gaan. 1. Ik verkoop de eerste 7 hoofdstukken voor de volledige prijs van het boek. 2. Door mijn laksheid zijn een groot aantal bladzijden niet te lezen. 3. Bij de winkel waar je het boek gekocht hebt, mag je af en toe nieuwe pagina's ophalen, maar soms zijn ineens andere pagina's hierna niet meer leesbaar. 4. Alsof mensen dan nog niet genoeg geleden hebben, mogen ze voor 50% van de originele prijs de laatste 3 hoofdstukken kopen. Het gene wat mij stoort is, waar vroeger de developers direct op hun kunde werden afgerekend, hebben ze vandaag de dag meer mogelijkheden om dat te rekken met updates, patches, dlc, of ze beinvloeden recessenten. Maar gezien de fora van een aantal games, waar ik mijn beklag ook al heb gehouden. Is de consument daar ook schuldig aan. Wij blijven al die onafgemaakte meuk kopen, wij blijven al die onafgemaakte meuk hypen aan onze vrienden, wij blijven ook de amateuristische game-developers prijzen. Ik hoop hier mensen te vinden die het met me eens zijn, want ik houd van games. Maar die gore geld-gierigheid in de industrie maken de spellen vaak minder leuk. Bedankt voor het lezen, en groetjes, Een bezorgde gamer
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik haal sinds de ps4 ook minder plezier uit games. Vind deze generatie op paar titels na op grafisch niveau zwaar tegenvallen. De enigste die er echt uitsprongen. En als ze grafisch mooi waren viel de game weer tegen. (Infamous second son wat een kutgame vergeleken met de eerste twee. Was een groot AC fan, maar unity heeft toch het vertrouwen beschadigd in ubi hetzelfde geldt voor watch dogs. Ik vind arkham Knight tot nu toe een van de betere titels voor deze generatie. Ondanks de world of tanks gameplay. Heb mijn hoop gevestigd op naughty dog voor uncharted 4.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat het ook wel een belangrijke rol speelt dat het maken van games niet makkelijker is geworden. Doordat er nu zo veel pixels te vullen zijn en games zo gedetailleerd moeten zijn tegenwoordig kost het heel veel meer tijd en geld om maps te maken. Kijk naar Battlefront. Sure, het zou heel tof zijn om meteen op release evenveel maps als SWBF2 te hebben, in dezelfde grootte maar dan de graphics van de niewe SWBF, maar dat is niet heel realistisch denk ik. Maar goed, ik speculeer, want ik ben geen developer nog publisher, maar jij ook niet denk ik.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Om te reageren, moet je eerst inloggen. Dit doe je door rechtsboven op inloggen te klikken.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...