100 beste games.... 

Beste PU,

De discussie zal ongetwijfeld wel meer gevoerd zijn hier, maar ik ben geen reagamer (variant op reaguurder), maar ik wil toch graag het volgende stellen:

Ik, Playstation fan-old-dude, heb zaterdagavond/nacht samen met m'n zwager, fervent lid van de X-box club "2old4this" jullie boek van 100 beste games ever door genomen.

Met een goed glas whiskey hebben we elke game besproken en was steeds een feest van herkenning. Op een paar flinke fouten na, zag het er allemaal prima uit.
De hele avond heerlijke discussies en waarom wel goed en waarom niet. En dat discussiëren doen we al decennia want we gamen zo'n 30 jaar... Ook PU lezers van het allereerste uur.

Echter: voor dat we onze boeken openden hebben we een top 5 gemaakt, waarvan wij vonden dat deze daar minimaal in moesten staan.
En één game die op ons beider lijstje stond was natuurlijk Tomb Raider. De game die op jullie en ons lijfblad het meest is verschenen. De game (met name TR1) zo'n nieuwe en unieke game ervaring heeft gegeven en zoveel plezier en vernieuwend voor die tijd en revolutionair. En deze game(s) staat niet in jullie boek.

Dit is echt onbegrijpelijk en moet toch zeggen dat ik het dan ook een enorme blunder vind.

Of hebben jullie een plausibele reden hiervoor?
Daar ben ik dan wel heel erg benieuwd naar...

Tevens waren er natuurlijk nog veel meer games die we misten. Zoals Gears of War, 7th guest, Dragon Quest 8. maar ja, daar valt over te discussiëren. Maar over Lara niet, wat mij betreft.

ANTWOORDEN (8) 

Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord