Red Orschstra: Heroes of Stalingrad/Rising Storm  

Red Orschstra: Heroes of Stalingrad/Rising Storm 2013-07-19T17:07:53
Je zit in mamayev kurgan in een loopgraaf, te wachten tot de vijandelijke artillerie regen afgelopen is terwijl je van alle kanten kreten hoort van gevallen kameraden, loop je even later door een oerwoud ergens bij de pacific waar je elk moment kan worden aangevallen door een banzai aanval van de japanners. En dat allemaal gewoon achter je PC! Welkom bij Red Orchestra.

Setting

Het speelt zich af in 1940 tot 1945, sinds de release van Rising Storm zitten Red Orchestra 2 en Rising storm nu in 1 game.
Je kan dus spelen in rusland, tijdens het offensief in Stalingrad of je kiest er voor om rond de pacific te spelen tijdens het offensief van de Amerikanen na Pearl Harbor.

Alt text

Gameplay

Het spel zelf is goed uitgewerkt, AI reageert realistische. En de reactie vermogen van de AI is snel.
Je hebt een goed cover systeem gewoon in 1st person waar je de keuze hebt om even uit je cover te komen met je hoofd om rond te kijken of je vijanden kan zien, of als je weet dat er meerdere vijanden voor je zitten blind beginnen te vuren, Of er gewoon bovenuit te steken om te kunnen vuren en richten waar je wel een grote kans op loopt om neer geknald te worden.
Alt text

Je hebt ook een systeem met het gewicht waar mee je rond loopt, hoe meer mags, wapens, granaten ect. hoe langzamer je loopt/rent en hoe langer je het vol houd.
Ook heb je gewoon bullet drop, waar je als infanterie niet zo veel last van hebt omdat je vaak doelwitten hebt binnen de 100 meter.
Als scherpschutter of ondersteuner met een machine geweer is dit soms toch wel lastig, omdat je hier vaak te maken hebt met 200-400 meter, maar na veel ervaring kan je het makkelijk inschatten.
Je kan je magazijnen controleren door de "R" toets ingedrukt te houden, dan zal het aan geven van: Full, Over half full, Almost empty ect. wat best wel handig is als je even de tijd hebt om dekking te zoeken.

Tanks, net zoals in Red Orchestra: Ostfront zijn de tanks ook weer terug, alleen in Red Orchestra: Heroes of Stalingrad.
Je hebt jammer genoeg maar 2 tanks, de soviets hebben de T-34 en Nazi Duitsland heeft de Panzer IV.
Ook tank zijn gewoon in 1st person, wat er goed uit ziet.
Je kan Gunner, Driver, Loader, Commander zijn.
Ook kan je de optie aan zetten om mede soldaten je op de achterkant van de tank mee te laten rijden, wat de soldaten wel een gemakkelijk doelwit maakt voor de vijanden.
Ook heb je de kans als je merkt dat je tank niet meer stand kan houden om eruit te gaan, je krijgt dan gewoon een MP40.

Alt text

Kan beter.

Het is een geweldig spel maar toch zijn er dingen die wel iets beter mogen, de AI van Rising Storm is te goed afgesteld. Wat redelijk vervelend is als je in een match ziet waar bots zitten. Zelf op recruit is hun reactie vermogen veel te hoog.
Team elementen, je hebt squads om in te gaan maar zo veel maakt het niet uit. het zou fijn zijn als ze met iets kwamen waardoor mensen meer als een team zouden spelen, in plaats van dat iedereen een beetje rond loopt en zo veel mogelijk kills wil hebben. Natuurlijk kan je een clan joinen, waar vaak wel goed als een team word gespeeld, maar het zou toch prettig zijn.
Rising Storm Out of the map systeem;
Ik vind het niks maar ze hebben het toch toegevoegd in Rising Storm, een systeem dat je 10 seconden geeft om terug in de map te gaan. bij Red Orchestra hadden ze dit gewoon verlopen door mijnen velden neer te zetten als je te ver de map uit ging.
Het probleem is dus dat als je Rush speelt, en jullie team terug gedrongen is en jij het idee had om de vijanden van achter te pakken. Kan het zijn dat je opeens het bericht krijgt dat je terug moet keren naar het slagveld. Dit komt omdat je te ver in vijandelijk gebied is. Maar vaak ben je dan al zo veer in dat gebied dat het vrij wel onmogelijk is om terug te komen in 10 seconden.

Klassen en Wapens.

De wapens, in Rising Storm in Red Orchestra zijn verschillende wapens.
je hebt in elke potje twee facties, Soviets VS Nazis of USA VS Japan.
Deze hebben dan weer de optie voor verschillende classes.
Scherpschutter, Ondersteuner, Slagveld Technicus, Squad leader, Commander, Infantry, Rifleman, en de Elite versie van Infantry en Rifleman.

Elke "class" heeft een soort van specialiteit.
De meeste servers hebben voor scherpschutter een limiet van 2.
Commander heeft een limiet van 1.
De hogere rangen hebben vaak een sidearm, pistool.
Elke class heeft eigenlijk wel granaten en de Squad Leader en Commander hebben rookgranaten.
Ook kan een Commander Artillerie inroepen, een recon plane inzetten. Rising storm Heeft 2 nieuwe klassen, de Japanners hebben de "Mortar" class waar je een handheld mortar hebt die je ook neer kan zetten en de Amerikanen hebben een Flamethrower klas, die overigens best vervelend kan zijn als je je zelf perrongeluk in vlam zet.
Alt text

Conclusie 

SCORE: 79
Het is een geweldig spel wat jammer genoeg niet de aandacht krijgt die die zal moeten hebben. Dit komt vooral omdat veel mensen het te realistische vinden. Dat komt ook door dat je eerste uren in het spel redelijk lastig zijn als je tegen allemaal wat meer ervaren mensen speelt. Just give it a try!
Het is een geweldig spel wat jammer genoeg niet de aandacht krijgt die die zal moeten hebben. Dit komt vooral omdat veel mensen het te realistische vinden. Dat komt ook door dat je eerste uren in het spel redelijk lastig zijn als je tegen allemaal wat meer ervaren mensen speelt. Just give it a try!

REACTIES (5) 

Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord