De ouden dagen van releases 

De ouden dagen van releases 2012-09-25T13:58:14
de manier waarop games worden aangekondigd en gereleased is de laatste jaren van belachelijk naar absurd gegaan, dit moet stoppen. cliche, maar denk eens terug aan de oude tijden. een vergelijking door uw eigen.

tegenwoordig zie je een interessante spel aangekondigd worden, terwijl de release nog 2 jaar weg is, eventueel uitstel niet eens meegerekend!

in de tijd van de SNES las je misschien iets over een interessant spel in de Nintendo Power en het spel zou binnen een paar maanden, hoogstens, uitkomen!
soms was een spel er gewoon opeens in de winkel, niets van dat ''je lekker maken met een vette tease'', om daarna de consumer de middelvinger te geven door te zeggen dat hij nog jaren mag wachten voordat het uitkomt.
nee, je zag iets, het was er en je kon het meteen gaan halen.

de ontwikkeling van dit patroon valt terug te zien in de reclames op tv: in de SNES tijd, als je een reclame zag op TV van een leuk spel, dan kon je zo naar je local store rennen en het kopen.

tegenwoordig zie je reclames voordat het uit is, niet zo dramatisch als met de announcements, maar nog steeds substantieel eerder.

ik snap niet hoe wij hierin zijn beland. wat is het nut van games zo vroeg aankondigen? consumers winnen voor je platform? vroeger hoefde je geen consumers met je game te winnen, je won ze met je console. de SNES was een beest op de markt en heeft over de jaren een fantastische collectie toppers opgebouwd, die zelfs vandaag er nog bij worden gehaald voor vergelijking.

developers, neem nou de tijd voor jullie games, bind je niet aan een release datum, gewoon uitbrengen wanneer het klaar is. niet aankondigen van tevoren, zodat mensen gaan bitchen over hoe lang het nog duurt en gaan krijsen als het wordt uitgesteld. zeg anders gewoon dat je werkt aan een vervolg op X of een nieuwe IP en dat is het.

natuurlijk is dit gewoon mijn mening, misschien vindt iemand anders het perfect normaal om geteased te worden en daarna jaren in de wacht wordt gezet, gedrugd met geplande trailers en whatnot.

de keuze om geen hoofdletter te gebruiken aan het begin van zinnen is trouwens een bewuste keuze, dat doe ik namelijk principieel niet, sinds het geen doel dient.

Conclusie 

vroegah was alles betah, in dit specifieke geval dan :)
vroegah was alles betah, in dit specifieke geval dan :)

REACTIES (8) 

Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord