Ga naar inhoud

Na Error 37 is nu Sim City aan de beurt


Down86

Aanbevolen berichten

Op de vraag of altijd online zijn om je game te spelen aan te raden is, laat Sim City weer zien dat dat weer eens niet het geval is. Nadat Diablo al problemen toonde na release met het beruchte Error 37 door over belaste servers. Heeft nu Origin daar last van met Sim City. Vandaag heb ik het spel in huis gehaald(Europese release), geinstaleerd en geupdate zonder problemen. Na de update heb je een keuze uit servers waar je op kan spelen. Als je die keuze gemaakt heb dan blijft het tekentje waar je het spel meer op hoort te kunnen starten gemarkeerd staan waardoor dat dus niet mogelijk is. Oftewel de servers zijn gewoon overbelast. In Amerika hebben ze daar nu al 3 dagen last van. Sim City werd daar gereleased afgelopen maandag. Oftewel het DRM systeem faalt weer. Wanneer komt de tijd dat EA, Blizzard en al die andere publishers het eens gaan inzien dat altijd online niet helemaal werkt? Steam heeft er trouwens nooit last van en die komt met de meest grote games die je kan vinden. Ik zeg schaf dat altijd online zijn lekker af en bedenk wat nieuws.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ooit gedacht dat een spel populairder kan zijn dan verwacht? Bij Blizzard, Arenanet, alsook nu bij EA zijn de servers overbevolkt, omdat ze zoveel verkeer op hun servers niet voorzien hadden. Ga echter niet huilen in een hoekje, want ze zijn nu waarschijnlijk bezig met nieuwe servers erbij plaatsen. Hopelijk kun je het nu een plekje geven, en zul de vanavond weer kunnen slapen, zonder wakker te worden met een nat broekje.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga ervanuit dat als je een spel op de markt brengt en het werkt met server dat je toch wel zou moeten kunnen inschatten hoeveel mensen het spel kopen. Je hebt genoeg Pre-orders, je verscheept genoeg spellen voor het verkoop in de winkel en je verkoopt ook nog een licences online. Hun facebook heeft al zo'n 536.000 fans. Dan ben je erop voorbereid dat het populair zal zijn. Dus bij wie ligt dan de fout? Blizzard maakte precies dezelfde fout ja en had daar wisten ze dat er een megagroot publiek op af kwam. Zeker Blizzard had het opgelost moeten hebben voor release zeker met hun ervaring in servers door world of warcraft.
Link naar reactie
Delen op andere sites

En toch vind ik het ergens enorm zonde als dit spel zou floppen. 't Is een degelijke developer en de franchise verdient het best om wat centjes op te leveren. Zou zonde zijn als het zodanig flopt dat er geen vervolgen erop komen (hoewel dat EA kennende toch onwaarschijnlijk is).
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hehe, klopt. Maar dat ligt niet zo zeer aan de DRM. Meer aan het feit dat zo ontzettend veel dingen aan SimCity niet op je eigen PC berekend worden. De piraten moeten eerst de servers van EA bestuderen, reverse engineeren, hun eigen bouwen en die weer compatible maken met een of andere crack. Als het al gebeurt, gaat het weken duren. En jij bent dus deels de reden dat we met die klote DRM zitten. :)
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Om te reageren, moet je eerst inloggen. Dit doe je door rechtsboven op inloggen te klikken.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...