Guitar Hero II

Guitar Hero II 2013-08-20T15:30:17
Het hele VNU gebouw staat weer op z’n grondvesten te schudden. Guitar Hero II voor de 360 is binnen en dan is Jeroen niet meer te houden natuurlijk.

Helaas staat ‘Stairway to Heaven’ nog steeds niet op de tracklist. Wel zijn er de namen van Deep Purple en Pearl Jam die in het oog springen, maar verder zijn de liedjes vrijwel hetzelfde als die van de PlayStation 2 versie. Hoewel je enkele nummers niet op hun gebruikelijke plaats zult tegenkomen. Ook merkte ik op dat sommige nummers net even anders aanvoelen. Guitar Hero II voor de Xbox 360 is dus niet helemaal een één op één overzetting maar eentje met extra’s

Gibson X-ploder
Het meest benieuwd was ik naar de nieuwe gitaar. De Gibson X-ploder is schitterend maagdelijk wit, voelt heerlijk aan, een stukje zwaarder zelfs. Niet langer heb ik het idee een speelgoedgitaartje om mijn nek te hebben hangen. Ook de motion sensing reageert een stuk sneller. Niet langer hoef ik de hele gitaar omhoog te gooien om de ‘Star Power’ te activeren; een simpele tik omhoog is voldoende om mijn scores met acht te vermenigvuldigen. Ook heeft de gitaar een uitgang die bedoeld is voor een pedaal waarmee je de klank van de gitaar wat kan veranderen (vervormen). Op dit moment werkt het nog niet en ik vraag me af wat het toe zal voegen.

No stairway?
Heel simpel gesteld is er niets mis met de Xbox 360 versie van Guitar Hero II. De nummers liggen lekker in het gehoor en een aantal nieuwe nummers die langskwamen lieten een glimlach op mijn gezicht verschijnen. Natuurlijk ziet het er wat beter uit op een 360, maar het gaat om de muziek, en die Rockt. Ik wacht met smart op Guitar Hero III, al heeft Harmonix beloofd om met veel, heel veel downloadable content te komen voor dit deel. Ik hoop op de gehele tracklist van de originele Guitar Hero én een zooi nieuwe tracks. Waaronder natuurlijk ‘Stairway to Heaven’. Kom op Harmonix, hoe lang laten jullie ons nog zonder die toptrack?

Ook op de Xbox 360 Rockt Guitar Hero II!