The Sims 4 - Preview 

The Sims 4 - Preview 2014-01-07T17:52:05
Tijdens de onthulling van The Sims 4 op de Gamescom stak er een veelal vrouwelijk gegil op uit de flippende Sims community. Er stond echter maar één persoon op z’n stoel van blijdschap de helikopter te doen... jawel, dat was Wouter, een van de weinige aanwezigen die voor zo’n move uitgerust is.

The Sims 4

Groen spul komt uit de hemelen flikkeren alsof er een buitenaardse invasie op handen is, en knappe modelletjes en metroseksuelen kijken bezorgd naar de lucht. Ik zie aan het soort groen al waar dit naar toe gaat, maar toch is het bizar om aan het einde van deze trailer de nieuwe, verbeterde Sims tussen echte mensen te zien staan. Feaky bijna. Dat weerhoudt me er echter niet van om te gillen als een loops angorakonijn. THE SIMS 4!!!!

The Sims 4

Emoties

Emoties, dat is het ding van het vierde deel in de lang, lang, laaaang lopende levenssimulator to rule them all. En niet alleen basale gevoelens zoals woede, verdriet en blijdschap, maar ook alles wat er tussenin hangt en wat er eigenlijk niets mee te maken heeft.
Zo kan je Sims gefocussed zijn op een gesprek, geïnspireerd om bijvoorbeeld een schilderij te maken of verveeld als je hem of haar niet op tijd aan het gamen zet. Elke emotie zorgt voor andere interacties met mede-Sims en ik kan me zelfs voorstellen dat een boze Sim anders kan reageren op een verdrietige Sim, dan op eentje die ook boos is.
Emoties vind ik hoe dan ook een erg goed focuspunt, want van alle elementen die de vorige delen te bieden hebben (bouwen, verzamelen, ontdekken, etc.), vond ik het sociale aspect altijd een beetje te leeg  en te vrijblijvend.
Andere Sims heb je nu alleen nodig om je Social-balk te vullen, je voort te planten, wat specifieke moodlets te scoren en een enkele Lifetime Wish te vervullen. Maar wil je iets van ze, dan is het gewoon een kwestie van een lijstje interacties afgaan en afwachten.
In The Sims 4 verwacht ik een extra spelelement in de sociale interacties, dankzij de invloed die emoties erop zullen hebben. En ik verwacht dat vrouwen extremere emoties hebben dan mannen, want ik neem aan dat Maxis wel een zeker realisme wil nastreven. Hoewel… ik was wel de enige tijdens de EA persconferentie die de helikopter deed natuurlijk.

The Sims 4

Clayface

Het tweede focuspunt van The Sims 4 is het creatieproces, in zowel CAS (Create A Sim) als bij het bouwen van huizen, intuïtiever, sneller en makkelijker te maken.

Build Mode ziet er inderdaad veel soepeler uit, omdat met simpele klik- en sleeptechnieken kamers verplaatst, vergroot en verkleind kunnen worden alsof het altijd al zo had moeten werken.

Maar wat betreft het maken van een Sim kan ik ook echt daadwerkelijk bevestigen dat het een stuk logischer werkt; ik heb namelijk flink met konten, neuzen en tieten zitten friemelen. Heb je een Sim voor je in de CAS, dan hoef je alleen maar met je muis boven een lichaamsdeel te zweven, waarna een specifiek gedeelte ervan op zal lichten (dus bijvoorbeeld een bovenlip van een mond), vervolgens moet je klikken en dan naar hartenlust omhoog (hazenlip-stijl), naar voren (pruillip) en naar rechts of links (een freak) bewegen om het te kneden als klei. Het creatieproces zit in je vingertoppen en het voelt… machtig. *Diabolisch gebulder*

The Sims 4

VERWACHTING WOUTER:

In The Sims 1 waren we regisseurs van een sitcom, in deel 2 professoren in de genetica en in deel 3 meesters in de creatieleer. In The Sims 4 verwacht ik niets minder dan God te zijn.

REACTIES (0) 

Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord