Sekiro: Shadows Die Twice – E3 2018 Mini-Preview 

Sekiro: Shadows Die Twice – E3 2018 Mini-Preview 2018-06-12T18:05:13

Wat is het?

Een nieuwe game van FromSoftware, de illustere ontwikkelaar van de ‘Soulsborne’ franchise, alleen is het wel even wat anders dan hun meest recente titels. Het is wel een third-person actie-game, maar de gevechten zijn niet stamina based, er is stealth gameplay, springen is een heel prominente functie en het hoofdpersonage kan klimmen met behulp van z’n ‘Shinobi Prosthetic’. Totaal andere gameplay dus en ook de setting lijkt niet op FromSoftware’s eerdere werk, want de gothic glibberigheid van Bloodborne is verruild voor een wereld die gebaseerd is op het feodale Japan, maar dan in het fantastische getrokken. De kastelen in Sekiro: Shadows Die Twice zijn bijvoorbeeld een stuk groter dan die in het echte, oude Japan. Ook spookten er destijds vast wat minder demonische eindbazen rond. 

Sekiro: Shadows Die Twice       

Waarom is het vet?

Het lijkt er een beetje op dat FromSoftware een soort Assassin’s Creed maakt, waarmee het wat mij betreft in potentie een stuk boeiendere gameplay kan hebben dan Dark Souls of Bloodborne. Stel je maar eens voor dat de combat-mechanieken van Souls gecombineerd worden met de stealth en parkours van een AC. Nice toch? De samurai die je onder de knoppen neemt in Sekiro heeft in zijn rechterhand een katana, zoals dat hoort bij die Japanse krijgers, maar met z’n andere arm kan hij echt boeiende dingen doen. Deze Shinobi Prosthetic, die zijn afgehakte arm vervangt, is een beetje een Inspector Gadget-ledemaat. Het dient als een grappling hook, kan veranderen in een hakbijl om de schilden van vijanden kapot te rammen en vuurt explosieven af waarmee je tegenstanders verblindt. Je voelt je dus waarschijnlijk een hele ninja in Sekiro: Shadows Die Twice, maar wel eentje die een soort Deus Ex-arm heeft en ook nog eens meerdere keren dood kan gaan. Hoewel het nog een beetje vaag blijft hoe deze mechanic ongeveer in elkaar steekt…

Sekiro: Shadows Die Twice     

Waarom is het niet vet?

Kan me niet verschrikkelijk veel redenen bedenken waarom dit een stinker kan worden, behalve dan dat FromSoftware’s werk echt totaal je ding niet kan zijn. Want ook Sekiro: Shadows Die Twice is best heel duister en bizar in z’n Japansheid, terwijl de combat vast en zeker fucking moeilijk gaat zijn. Toch is het niet echt een Souls-like, dus staar je niet dood op wie de ontwikkelaar is. 
     

Waarmee kan je de game het beste vergelijken?

Op best veel… Het deed me in de eerste instantie een beetje denken aan wat ouder werk van FromSoftware, namelijk de Otogi-serie, maar Sekiro: Shadows Die Twice lijkt ook op de Tenchu-serie. Het feit dat de game ook zeker veel wegheeft van het nog te verschijnen Ghost of Tsushima en Nioh, waar een tweede deel van is aangekondigd, zorgt ervoor dat Sekiro: Shadows Die Twice meteen pittige concurrentie te verduren heeft…

REACTIES (12) 

Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord