Verkoopcijfers Super Mario 3D World 

Verkoopcijfers Super Mario 3D World 2013-11-30T18:08:27
Super Mario 3D World is in Japan de slechtst verkopende 3D Mario ooit. Zo wijzen de eerste verkoopcijfers althans uit. In Amerika doet de game het gelukkig iets beter.

Super Mario 3D World heeft in Japan slechts 106,967 exemplaren in zijn eerste week verkocht. Hiermee is het de slechtst verkopende 3D Mario game ooit. Even ter vergelijking: de snelst verkopende Mario ooit in Japan was Super Mario 3D Land, die 344,698 exemplaren wist te verkopen in z’n eerste week.

Super Mario 3D World

Hieronder vinden jullie een volledige lijst van alle 3D Mario games met hun eerste week verkoopcijfers en hun lifetime verkoopcijfers:

Super Mario 3D Land - 344,698 (1,861,023 totaal)

Super Mario Galaxy 2 - 337,569 (1,032,853 totaal)

Super Mario Sunshine - 280,610 (789,989 totaal)

Super Mario Galaxy - 256,341 (1,025,664 totaal)

Super Mario 64 - 162,113 (1,639,914 totaal)

Super Mario 64 DS - 120,062 (1,231,535 totaal)

Super Mario 3D World - 106,967

Waarschijnlijk heeft de slechte verkoop te maken met het feit dat de Wii U een kleine install base heeft dan zijn voorgangers. De komst van de twee nieuwe consoles lijkt hier aangezien het Japan betreft een stuk minder mee te maken te hebben.

Super Mario 3D World

In Amerika komt Super Mario 3D World binnen op de vijfde plaats in de charts met een verkoopaantal van 243,192 in twee dagen. Hiermee verkoopt het niet beter dan de twee Galaxy spellen (527,000 en 705000) of Super Mario 3D Land (303,000), maar verkoop het wel beter dan bijvoorbeeld Mario’s DS debuut (223,000). De game lijkt de verkoop van de Wii U’s in Amerika ook goed te doen met een stijging van 61%. 

Hoe lijkt ie jullie? Zijn de misschien wat tegenvallende verkoopcijfers terecht?

REACTIES (65) 

Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord