Veel details The Walking Dead: Survival Instinct 

Veel details The Walking Dead: Survival Instinct 2012-12-25T15:13:30
Wat leven we toch in een prachtige wereld. Een wereld waarin we twee compleet verschillende The Walking Dead-games kunnen spelen! IGN regelde een interview met de makers van de FPS, waardoor we opeens veel meer informatie hebben!

Zoals jullie waarschijnlijk wel weten maakte Telltale het afgelopen jaar vijf episodes van The Walking Dead. Deze game is gebaseerd op het stripboek van de franchise, maar er komt dus ook een FPS, afgeleid van de TV-serie! Dat betekent dat we met onze favoriete redneck Darryl aan de slag mogen en ook Merle zien we terug. IGN sprak tijdens Up @ Noon met de ontwikkelaar en daar kwamen nieuwe beelden en stukjes informatie uit!

Net als in de adventure van Telltale zal de FPS vooral om keuzes draaien. Volgens de ontwikkelaar worden we dankzij de first-person view veel meer in de wereld geslokt. De shooter laat je namelijk van punt A naar Punt B reizen, maar er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden. Je kunt onmogelijk alle wegen bewandelen, waardoor je altijd overlevende mensen zult mislopen. Aan de hand van wie je tegenkomt en hoe je met ze omgaat zal het verhaal worden geslepen.

Nog belangrijker is het delen van voorwerpen. De wapens die je vindt in The Walking Dead zul je moeten delen met je groep. Misschien moet jij ergens medicijnen zien te vinden terwijl je jouw groepsgenoten erop uit stuurt om eten te zoeken. Het is dan verstandig ze wat wapens mee te geven, anders gaan ze hartstikke dood!

Come at me bro!

Tijdens je eigen trip raak je gewond en dus gebruik je de enige medipack die je hebt gevonden. Bij terugkomst blijkt dat één van je groepsgenoten ook gewond is geraakt, maar die zal het zonder medicijnen niet lang overleven! Had je nou maar die enige medipack bewaard hé!? Door die keuze zal een van je groepsgenoten nu sterven en zo zit het hele verhaal volgestopt met dit soort zware dilemma's.

Zo zul je bij elke keuze rekening moeten houden met je supplies. Als jij ervoor kiest op zoek te gaan naar een nieuwe schuilplaats en neemt daarvoor de auto mee, dan zul je benzine moeten hebben. Raakt je brandstof tijdens het rijden op, dan word je overlopen door zombies en kun je weer terug naar een vorig checkpoint.

Genoeg interessants om naar uit te kijken dus, mocht je nog veel meer willen zien dan raden we je aan de beelden van IGN onderaan dit artikel even te bekijken. De grote vraag is hoe ze de zombies eng gaan maken. Een zombie is nu eenmaal een stuk minder angstaanjagend als je een shotgun in je klauwen hebt. Aan de andere kant zou je bij het lossen van ieder schot alleen maar meer zombies aantrekken! Misschien dus een First Person Shooter waar je eigenlijk helemaal niet zoveel schiet?

The Walking Dead: Survival Instinct komt begin 2013 uit voor PC, PlayStation 3 en Xbox 360. Wij zijn in ieder geval erg nieuwsgierig geworden naar de game, wat jullie? 

REACTIES (26) 

Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord