The Division lanceert zonder player trading en grafische opties PC-versie zijn gelekt 

The Division lanceert zonder player trading en grafische opties PC-versie zijn gelekt 2016-01-18T14:02:16
Door gelekte beelden van The Division zijn we achter de grafische opties van de PC-versie gekomen; het blijkt dat de framerate niet gelockt is en er flink wat dingen aangepast kunnen worden. Daarnaast is gebleken dat op launch de spelers van de game onderling (nog) niet hun spulletjes kunnen ruilen.

Het was natuurlijk al bekend dat de PC-versie van The Division geen simpele port zou worden aangezien deze versie ontwikkeld wordt met behulp van ontwikkelaar Red Storm Entertainment. Een gebruiker van NeoGAF stuitte op een video (die inmiddels offline is gehaald) van iemand die de game op een low-end PC speelt, en wist de instellingen die erin aangepast werden te noteren. Naar verluidt draaide de game stabiel, en dat is ook precies wat we verwachten na het lezen van de uitgebreide grafische opties:

The Division

  • Vsync (on/off)
  • Frame Rate Limit (on/off)
  • Shadow Quality
  • Shadow Resolution
  • Spot Shadow Count
  • Spot Shadow Resolution
  • Contact Shadows
  • Post FX AA
  • Temporal AA
  • Sharpen Image (%)
  • Particle Detail
  • Enable Wind-affected Snow
  • Volumetric Fog
  • Reflection Quality
  • Local Reflection Quality
  • Sub-surface Scattering
  • Anisotropic Filtering
  • Parallax Mapping
  • Ambient Occlusion
  • Depth of Field
  • Object Detail (%)
  • Extra Streaming Distance (%)
  • Chromatic Aberration (on/off)
  • Lens Flare (on/off)
  • Vignette Effect (on/off)

Het moet natuurlijk nog blijken hoe The Division draait op respectievelijk low-end, middelmatige, en high-end PC’s – de korte gameplay die even online stond is immers geen goede graadmeter. Zo kan de game moeite hebben met bepaalde actievolle scene’s, cutscenes of specifieke gebieden. We zullen het ondervinden vanaf 29 januari, wanneer de closed beta van The Division start op PC en PS4 (Xbox One-gebruikers mogen een dag eerder aan de slag).

The Division

Naast de gelekte PC-opties is het ook duidelijk geworden dat er geen items geruild kunnen worden door spelers onderling. In gesprek met GamesRadar bevestigt creative director Julian Gerighty dat deze feature inderdaad niet in de game zal zitten op de dag van release, en dit is waarom:

It’s the reality of production. Some features make it, some features don’t. [..] It’s something that obviously some people are very passionate about, it’ll maybe make an appearance in the future.

Het ruilen van wapens en andere items zal in de toekomst dus wel kunnen, maar op de releasedag van 8 maart zul je het in The Division moeten zien te redden met de spullen die je zelf oppakt. Het ruilen van items is niet het enige wat geschrapt werd voor release; afgelopen weekend werd bekend dat wijken als Brooklyn, Queens en Staten Island ook niet in de game zullen zitten.

REACTIES (63) 

Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord