Take Two over Battle Royale in Red Dead Redemption 2, free-to-play en succes GTA V 

Take Two over Battle Royale in Red Dead Redemption 2, free-to-play en het succes van GTA V 2018-02-08T11:18:30
Take Two heeft tijdens kwartaalbespreking met investeerders een heleboel onderwerpen besproken: Red Dead Redemption 2, GTA V/Online, microtransacties, zelfs Battle Royale en noem het maar op.

Tijdens de conference call die Take Two ieder kwartaal houdt, is Chief Executive Officer Strauss Zelnick de kleren van het lijf gevraagd over van alles en nog wat. Om te beginnen over de nieuwe release-datum van Red Dead Redemption 2; 26 oktober. De game is ondertussen al zo vaak uitgesteld en ondertussen willen we de game gewoon SPELEN!

Om te beginnen laat Zelnick weten dat Red Dead Redemption 2 zo vaak is uitgesteld omdat ze 'het beste entertainment product mogelijk' willen bieden. Hij is er wel van verzekerd dat 26 oktober een haalbare datum is en vindt het niet erg dat dit een competitieve periode is voor games. Hij heeft ook weinig te vrezen met een titel als Red Dead Redemption 2.

Red Dead Redemption 2

Het enorme succes van GTA V en GTA Online kwam ook aardig ter sprake. De game is ondertussen vier jaar oud, maar verkoopt nog steeds als een malle. In 2017 alleen al zijn er alsnog 15 miljoen kopieën verkocht van GTA V en in totaal zijn er 90 miljoen exemplaren over de toonbank gevlogen.

Zelnick denkt niet dat er maar één simpele verklaring gegeven kan worden voor dit enorme succes. Ze zijn ervan overtuigd dat kwaliteit wint en dat de kwaliteit van GTA V ervoor heeft gezorgd dat de game vier jaar later nog steeds zo populair is om te spelen. Daarnaast staat tijdens de ontwikkeling het maken van een goed product centraal. Aan alle winst wordt niet te veel gedacht, want dat volgt wel wanneer je met een goede game aankomt. Take Two is er dan ook heel trots op dat ze een´veilige omgeving hebben om het beste werk te kunnen doen.´

GTA V

Zelnick laat weten dat de wereld (van gaming) is veranderd. Games hebben nu de mogelijkheid om spelers langer betrokken te houden. De reden dat het juist voor hen goed werkt, is volgens Zelnick omdat ze zich focussen op de ‘players, not payers.’ Als je spelers vast en betrokken weet te houden, volgt de rest vanzelf. De manier waarop ze dit doen is door GTA Online continu te voorzien van gratis updates zodat spelers terug blijven komen en door blijven spelen.

Wat betreft de mogelijkheid voor Take Two om free-to-play-games naar consoles te brengen, liet Zelnick weten dat hij zeker kansen ziet. Zo is NBA 2K Online bijvoorbeeld al een dingetje in China. Dat is nu alleen op PC te spelen, maar Zelnick denkt dat dit zeker naar consoles gebracht kan worden. Maar hij denkt niet dat dit voor alle AAA-games gaat werken. Met Free-to-play-games betalen er maar ongeveer 10% van de spelers en dit is vaak niet genoeg om de enorme kosten van zo’n enorm project te dekken. Volgens Zelnick moeten spelers begrijpen dat ze moeten betalen voor een AAA-ervaring. En hij vindt dat de prijs die je betaalt ‘relatief laag' is voor het enorm aantal uren aan entertainment die spelers eruit kunnen halen.

Tot slot werd Zelnick gevraagd of ze van plan zijn om mee te doen aan de Battle Royale hype. Volgens Zelnick zijn ze niet van plan hier aan te participeren. Hij zegt dat het hun doel is om zo innovatief mogelijk te zijn. Hij is er dan ook van overtuigd dat het belangrijker is om met onverwachte innovatie aan te komen, in plaats van mee te doen met een trend.

GTA Online

Waarschijnlijk zit er dus, ondanks de geruchten, geen Battle Royale-modus in Red Dead Redemption 2. Wel fijn om te horen dat de game hoogstwaarschijnlijk niet nóg een keer uitgesteld gaat worden. Deze stagiair stond dit weekend toevallig nog in een game-winkel en hoorde de dame achter de toonbank tegen een klant zeggen dat zijn pre-order voor de game al staat sinds oktober 2016. We hebben dus wel lang genoeg gewacht, kom hier met die game!

REACTIES (6) 

Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord