Steam-gebruikers belagen GTA V met slechte reviews na verandering mod-beleid

Steam-gebruikers belagen GTA V met slechte reviews na verandering mod-beleid 2017-06-20T13:45:31
Rockstar heeft kortgeleden hun mod-beleid aangepast en de populaire GTA V tool OpenIV gesloten. Dit is bij veel fans in het verkeerde keelgat geschoten en die belagen de game op Steam nu met slechte reviews.

GTA V wordt door velen gezien als een meesterwerk en is een van de hoogst gewaardeerde spellen in de geschiedenis. Toch ziet dat er op Steam nu niet zo uit, want wie naar de pagina van de game gaat ziet daar als review score 'Overweldigend negatief' staan. Dit komt allemaal omdat Rockstar hun mod-beleid heeft aangepast en de populaire GTA V tool OpenIV heeft gesloten.

OpenIV maakte het mogelijk om meerdere mods van het spel tegelijkertijd te laten draaien. Dit werd veel gebruikt door PC-gamers die meer uit GTA V wilde halen, maar ook door mensen die het in GTA Online gebruikte om te cheaten. Dat laatste is dan ook wat Rockstar wilde voorkomen en het bedrijf meldt dat het niet uit is op iedereen die in singleplayer mods toevoegt.

GTA V Mods

De afgelopen dertig dagen zijn er meer dan 42.000 reviews op Steam geplaatst waarvan 87 procent negatief was. De grote reden hiervoor was het nieuwe mod-beleid en de review score kelderde naar beneden. Er is zelfs een petitie gestart om het OpenIV weer toegankelijk te maken omdat het alleen bedoeld is voor singeplayer mods, maar Rockstar heeft al laten weten dit niet van plan te zijn.

Helaas laat OpenIV recentelijk verschenen kwaadaardige mods toe die invloed hebben op de GTA Online-ervaring voor iedereen.