Splinter Cell-designer Clint Hocking keert terug bij Ubisoft Toronto 

Splinter Cell-designer Clint Hocking keert terug bij Ubisoft Toronto 2015-08-28T13:35:56
Na bij Ubisoft Montreal gewerkt te hebben aan Far Cry 2 en Splinter Cell: Chaos Theory vond Clint Hocking het tijd om op ontdekking te gaan bij andere studios: LucasArts, Valve en Amazon Game Studios. Maar de ex-designer van Ubisoft Toronto keert weer terug op het oude nest!

Clint Hocking, de designer van Splinter Cell: Chaos Theory en Far Cry 2, keert terug op zijn oude stek bij Ubisoft. Ditmaal geen Ubisoft Montreal, maar Ubisoft Toronto. Ubisoft wijdde een tweetje aan het nieuws dat Hocking terug is bij de ontwikkelaar:

Op Ubi Blog werd Hocking een aantal vragen gesteld over zijn terugkeer en natuurlijk kwam daar aan bod: Waarom? Clint Hocking benadrukte voornamelijk het feit dat hij veel bekenden om zich heen heeft bij Ubisoft Toronto en dat zijn manier van denken is ontstaan bij het bedrijf.  

"Coming here and talking to the people who work here and seeing how familiar everything is, I mean, seeing familiar faces is one thing, but having familiar conversations, encountering familiar thinking, it got me excited about what we could achieve. And being interviewed by other designers and being asked about how I work as a designer… it made me realize how much my time here shaped my thinking and my design sensibilities, and maybe a little bit how the contributions I had made years ago shaped some small part of the culture here."

Clint Hocking

Maar waar gaat de designer precies aan werken bij zijn terugkeer? Hocking werd gevraagd of er toevallig een vacature open stond voor de volgende Splinter Cell. Hij denkt echter geen betere Splinter Cell game te maken dan Chaos Theory. Maar hij kon wel iets vertellen over zijn volgende project:

"I can’t say specifically what I’m working on yet, but I’m working with a great team on some things that I think are interesting, challenging and innovative. They are going in the direction that I think games need to go in, for both players and for Ubisoft in the future. Ubisoft is also working on building a community of game development responsibly here in Toronto. These are all things I’ve always been interested in, and so those are the things I’m focused on."

REACTIES (3) 

Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord