Update: Sony sluit Guerrilla Cambridge, RIGS blijft online 

Update: Sony sluit Guerrilla Cambridge, RIGS blijft online 2017-01-18T13:12:03
GamesIndustry.biz meldt dat Sony alle medewerkers van Guerilla Cambridge gaat ontslaan en de vestiging gaat sluiten. Waar mogelijk worden de medewerkers overgeplaatst naar andere projecten van Sony, maar het bedrijf biedt geen garanties. Na negentien jaar moet de studio ruimte maken voor andere Europese projecten.

Update:

De server van RIGS: Mechanised Combat League, de meest recente game van Guerrilla Cambridge, blijven vooralsnog online aldus Sony in een verklaring aan Eurogamer. Alle DLC die in de planning stond voor RIGS is jammer genoeg van de baan, spelers van RIGS zullen het dus moeten doen met de content die nu in de game zit. Sony zegt niets over een mogelijke overname van het project door een andere studio, dus ik zou je adem niet inhouden als RIGS-speler.

Origineel bericht:

Sony bevestigt de aankomende sluiting van Guerrilla Cambridge en noemt de gedwongen ontslagen "betreurenswaardig". Waar mogelijk worden medewerkers overgeplaatst naar andere projecten, aldus GamesIndustry.biz. De reden voor de sluiting is vrij vaag, maar de strekking is dat Sony studio's niet meer aan zich wil binden en zijn operaties in Europa gaat herzien, aldus een woordvoerder tegen GamesIndustry:

[...]in order to deliver on our strategic objectives, it is necessary to make some changes to the European studios structure[...]

RIP

De Amsterdamse studio van Guerrilla Games, makers van de Killzone-serie en het aankomende Horizon Zero Dawn, zijn niet getroffen door deze verandering. Vooralsnog is Guerrilla Cambridge de enige studio die moet sluiten, andere Europese studio's onder Sony mogen voorlopig open blijven.

De studio in Cambridge opende negentien jaar geleden zijn deuren. In die tijd waren zij verantwoordelijk voor onder andere de MediEvil-franchise, Primal, Killzone: Mercenary voor de PlayStation Vita en zijn meest recente project; RIGS: Mechanised Combat League. Guerilla Cambridge is de tweede studio in korte tijd die zijn nek uitstak voor VR maar vanwege uitblijvend succes moest herstructureren of sluiten; de eerste was Crytek. Die studio moest onder andere vanwege gefaalde VR-experimenten vijf studio's sluiten en honderden mensen ontslaan.

REACTIES (15) 

Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord