Prologue van PlayerUnknown is geen PUBG 2 en niet eens een shooter 

Prologue van PlayerUnknown is geen PUBG 2 en niet eens een shooter 2019-12-17T15:25:38
De volgende game van Brendan ‘PlayerUnknown’ Greene en zijn team is geen vervolg op de populaire battle royale-game PlayerUnknown’s Battlegrounds. Sterker nog, het is niet eens een shooter. Maar wat is Prologue dan wel? Misschien weten de ontwikkelaars dat zelf nog niet eens...

Vorige week tijdens The Game Awards kregen we een teaser te zien van de volgende game van Brendan ‘PlayerUnknown’ Greene, de maker van PlayerUnknown’s Battlegrounds. De teaser had echter net zo goed een afbeelding kunnen zijn, zo weinig gebeurt er in. Meteen daarna ging een website live, waar eigenlijk precies dezelfde beelden te vinden zijn.

Veel wisten we afgelopen weekend dus nog niet over Prologue, maar gelukkig is Brendan Greene naar buitengekomen met wat meer informatie over zijn volgende game. Hij wil één ding meteen duidelijk maken: Prologue is geen PUBG 2, en het is zelfs niet eens een shooter. Greene wil iets nieuws creëren met Prologue, met technologie waar hij tot nu toe nog niet mee heeft gewerkt:

This is the first step in the journey for me. We set up the studio, and founded it with the goal of experimenting with new technology. Now we’re taking that first step towards building new technologies, and Prologue is the first step into the new world for us. I wanted the chance to deliver something new on a global scale.

Greene en zijn studio mikken duidelijk voor de sterren. Die luxe hebben ze ook wel, nadat PUBG in de woorden van Greene ‘a billion dollar genre’ in het leven heeft geroepen. Maar met succes komt ook een bepaalde verantwoordelijkheid, en de verwachting van het volgende project is opeens een stuk groter:

It's so much responsibility, I really don't want to mess this up. But these opportunities don't come along very often, you don't get a chance to launch a global IP every day.

Prologue

Eerder dit jaar opende Greene een nieuwe studio in Amsterdam waar nu 25 medewerkers gevestigd zijn. Deze ontwikkelaars zijn vooral bezig met het verkennen van nieuwe technieken, met als doel het creëren van iets unieks. Greene geeft aan altijd al gefascineerd te zijn door grote gamewerelden:

One of my dreams is to create worlds at scale. Hundreds of kilometers by hundreds kilometers, with thousands of people, and these are hugely difficult problems to solve.

Het is nog steeds niet duidelijk wat Prologue nu precies inhoudt, maar misschien weet PlayerUnknown dit zelf nog niet eens. Het kan goed nog een aantal jaar duren voordat Prologue het daglicht ziet en we er mee aan de slag kunnen, maar gelukkig kregen we tijdens The Game Awards nog veel meer vette games te zien. Klik hier bijvoorbeeld voor een trailer van Ghost of Tsushima.

REACTIES (3) 

Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord