Nintendo geeft vermogen uit aan TV-spotjes om Spider-Man af te weren 

Nintendo geeft vermogen uit aan TV-spotjes om Spider-Man af te weren 2018-09-10T13:10:41
Nintendo speelde in augustus big spender als het gaat om TV-reclames. Een geschatte 6,2 miljoen werd er uitgegeven in augustus, tegenover 5,8 miljoen in juli. Voor dit gigantische bedrag werden 11 reclamespotjes gemaakt die 3200 keer uitgezonden zijn en zo’n 392,5 miljoen keer bekeken werden. Misschien zou deze move wel eens gemaakt kunnen zijn om de launch van Spider-Man weg te drukken...

Nintendo lijkt in augustus alles in werk gesteld te hebben om de release van Spider-Man weg te drukken. De Japanse gigant gaf in augustus een immens bedrag uit aan spotjes op TV; wel 6,2 miljoennetjes gingen over de toonbank. Het bedrag is verdeeld over 11 commercials die 3200 keer werden uitgezonden, 392,5 miljoen mensen zagen de advertenties.

Sony besteedde met 3,9 miljoen een stuk minder aan slechts één reclame voor Spider-Man. De commercial werd 792 keer uitgezonden en 249,5 miljoen keer bekeken. Nintendo lijkt dus een poging gedaan te hebben om de nieuwe Spider-Man naar de achtergrond te drukken. Als we kijken naar het bereik dat beide marketingcampagnes hadden heeft Nintendo toch echt gewonnen in augustus.

Spider-Man verkoopt ondertussen wel gewoon als een trein: in het Verenigd Koninkrijk is Spider-Man de snelst verkopende game van dit jaar. Spidey troeft met het aantal verkopen Far Cry 5 af, dat eerst recordhouder was voor de snelst aantal verkopen.

Mocht je hem nog niet gecheckt hebben, Wouters review van Spidey's nieuwste check je hier. En mocht je nog eens willen kijken naar een geniale *kuch* markteingcampagne van Nintendo uit het verleden? check hier Karim's feature over grote communicatieflaters rondom de Wii U.

REACTIES (15) 

Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord