Nieuwe details over Overwatch competitive mode en toekomstige nerfs 

Nieuwe details over Overwatch competitive mode en toekomstige nerfs 2016-06-08T11:08:09
Overwatch director Jeff Kaplan heeft in een interview meer informatie over de competitive mode van Overwatch bekendgemaakt. Zij gaan hetzelfde model gebruiken dat League of Legends ook gebruikt. De community van dat tweede spel is echter niet blij met het systeem.

In een interview met Eurogamer heeft game director Jeff Kaplan extra informatie over het competitive-systeem van Overwatch bekendgemaakt. Het wordt in de uiteindelijke versie van competitive mogelijk om te zakken in rang. In de beta maakte het niet uit hoe vaak je verloor, je kon enkel omhoog gaan. Dat wordt in de uiteindelijke mode niet het geval, als je vaak verliest ga je omlaag.

The way our system worked before, we had different tiers with challenger, advanced, expert, master and heroic. Within the whole system, you could never drop from a tier. So even if you got to master, you would never drop out of that tier, no matter how much you lost. In the player's opinion, that meant that everybody was going to end up, eventually, in the same place.

In our new system, there's no safety net. If you lose, you're going to go down, if you win, you're going to go up.

Overwatch

Hij vertelde ook meer over de lengte van de seizoenen, deze gaan drie maanden per seizoen duren, gelijk aan de echte seizoenen. Twee en een halve maand heb je de kans om te stijgen in rang, de overige twee weken worden gebruikt om de game te tweaken. Dit wisten we overigens al, maar is nu dus weer bevestigd.

So when we unveil the new system, we're going to have longer seasons - most likely, the seasons will be about three months and they will match the real-world seasons. They'll probably actually last about two and a half months and then we'll do like a week or two off. 

Overwatch

Kaplan gaf ook meer informatie over de manier hoe je in games kan gaan. Je kan namelijk zelf bepalen met hoeveel vrienden je samenspeelt (tot een maximum van zes natuurlijk). Dit noemt hij 'Dynamic Queue'. Als je bijvoorbeeld met een groep van vijf samen gaat spelen, dan zal de kans groot zijn dat je ook een groep met vijf andere pre-made spelers vindt. Lege plekken worden aangevuld met willekeurige spelers tot je op zes spelers zit.

This is what we use for quick play right now, meaning you can queue in any size that you want. So if you want to queue by yourself, or if you want to queue with two people, or three, four, five, six, the system will allow you to do that.

Dit systeem wordt overigens sinds een tijdje ook gebruikt in League of Legends. Daar zijn mensen heel erg ontevreden op de manier van samenspelen, en wordt er veel geklaagd op Reddit. Vooral in hogere rangen kan het ongelooflijk lang duren tot je een potje vindt, daarnaast krijgen spelers die alleen spelen vaak de schuld van teamfouten door grotere groepen spelers die samenspelen. Het probleem gaat zelfs zo ver dat professionele spelers nog weigeren om thuis ranked te spelen.

Overwatch

Tot slot is er ook meer informatie over een aantal heroes verschenen. Zo weten we nu dat de McCree een nerf gaat krijgen in de vorm van een verlaging in damage van de Fan the Hammer-skill. Deze nerf zal gevolgd worden door een buff voor D.Va. Die nerf zal binnenkort komen, terwijl het nog wel even gaat duren voor de D.Va buff doorgaat. 

De competitive mode staat nog altijd voor het einde van deze maand gepland.

REACTIES (11) 

Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord