Microsoft wil álle gamers als klant binnen hengelen 

Microsoft wil álle gamers als klant binnen hengelen 2018-03-16T15:59:48
Studies suggereren dat er in 2020 zeker 2 miljard gamers op onze aardkloot rondlopen, en Microsoft is van plan om ze ALLEMAAL te bombarderen tot klant. De manier waarop ze dat willen doen is echter anders dat je denkt.

Microsoft is van plan om alle gamers in hun greep te krijgen! Hoe dan?! De Xbox One, Xbox One S en Xbox One X zijn allemaal prima apparaten hoor, maar ze zijn niet bepaald de populairste. Onderzoek heeft onlangs zelfs aangetoond dat de kans groot is dat de Nintendo Switch, een console die veel jonger is, in 2019 populairder is dan Microsofts apparaat.

Microsoft

Nou, zoals Microsoft het ziet is het helemaal niet nodig om je games op een Xbox te spelen en tóch klant te zijn. Tijdens een interview met Gamesindutry.biz heeft Kevin Gammill, general manager Cloud Gaming van Microsoft, de visie van het bedrijf uitgelicht. Volgens hem is om te beginnen iedereen die een Microsoft-game speelt één van hun consumenten. En inderdaad, dat maakt het al een stuk makkelijker, want het bedrijf is de rechtmatige eigenaar van onder meer Minecraft, en die game alleen al is in totaal 144 miljoen keer verkocht.

When Phil was promoted to executive vice president, reporting to Satya [Nadella, Microsoft CEO], he was asked about how to grow gaming all across Microsoft. I will use Minecraft as an example. We have right now sold 144 million copies across PC, Xbox, PlayStation, Nintendo and mobile devices. When looking to where we're going, it's really about how we grow our business above and beyond console.

Mario

Wordt er daarnaast een game ontwikkeld met een engine van Microsoft, dan telt dat volgens Gammill ook mee. Neem bijvoorbeeld de populaire mobile game Idle Miner Tycoon. Dat spelletje is gemaakt door Fluffy Fairy, en die studio heeft daarvoor Microsofts PlayFab-platform en Azure cloud technology gebruikt. Dat vindt Microsoft genoeg om de spelers van die game óók tot hun klantenkring te rekenen.

Microsoft is bovendien al een tijdje bezig met de uitbreiding van exclusieve titels. Steeds meer games die eerst alléén op Xbox One te spelen waren, zijn later naar Steam gekomen. En waarom zou Microsoft Sunset Overdrive of Sea of Thieves niet ook uitbrengen op de PS4? Als ze eraan kunnen verdienen, is het niet eens zo’n slechte zet ... al geef je gamers dan wel nóg minder redenen om voor een Xbox One te gaan.

Sunset Overdrive

Vrees niet: Microsoft zal de focus enigszins uitbreiden, maar dat betekent zeker niet dat ze niet meer in hun consoles investeren. Microsoft noemt de Xbox One X nog steeds de beste console voor in je huiskamer en is ervan overtuigd dat dit ook nog jaren het geval zal zijn.

We are not leaving the console business behind by any means. We are continuing to invest there. The premium living room experience today is on Xbox One X, and we hope to continue that for years to come. But when you think about how we are going to broaden our business, we need to think beyond console to be successful.

Tijdens een briefing heeft Microsoft meerdere keren gedropt dat het bedrijf hard bezig is met een nieuwe Cloud Gaming-divisie. Deze divisie is verantwoordelijk voor het ontwikkelen van cloud gaming-producten en het bijhouden en verbeteren van huidige projecten.

Microsoft gaat dus aardig wat dingen aanpassen, wat vast en zeker voor interessante resultaten zal zorgen. We zullen zien of deze nieuwe aanpak goed gaat aflopen.

REACTIES (8) 

Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord