Makers Breath of the Wild willen in volgende delen dezelfde vrijheid bieden
Eiji Aonuma (producer) en Hidemaro Fujibayashi (director) van The Legend of Zelda: Breath of the Wild spreken tijdens een interview met IGN over de community die rondom de game is gevormd. Het gaat voornamelijk om de speedruns en shrine skips die nu worden uitgevoerd, want er is niet voor niks zo lang gewerkt om zo’n enorme en prachtige wereld neer te zetten. Is het dan niet zonde als mensen zoveel mogelijk ervan proberen te vermijden?
Zo denkt het team er helemaal niet over. Dat was een van de doelen die tijdens de ontwikkeling waren gesteld:
That was definitely one of our goals. That's totally all according to plan. A big theme of this game was that there should be multiple answers, multiple methods, multiple ways of doing anything. All the dungeons, we wanted to make it so that the players would be able to solve problems in any way they wanted to without us even being able to know what they would do to solve it.
Door alle video’s die Aonuma heeft gezien van spelers die zich een weg banen door de wereld van BOTW, is hij ervan overtuigd dat Zelda deze vrijheid nodig heeft en dat erop voortgeborduurd moet worden:
You know, I can't speak to what other people, other companies will do in their own games, but I think for me, especially just in terms of the Zelda series, the incredible freedom that this game offers you and how well that's been received…to me, it means that freedom, that level of freedom is something that needs to be maintained in Zelda games going forward. My eyes have been opened to how important that is.
The Legend of Zelda: Breath of the Wild kwam vorig jaar maart uit voor de Nintendo Switch en is dik in de prijzen gevallen aan het eind van het jaar. Hij is ook in een heleboel van de top 3 games van 2017-lijstjes van onze redacteuren beland. Check daarvan hier de volledige afspeellijst. Lees dan ook meteen naar Jurjen’s review, die helemaal verzot was en is op de game.
REACTIES (6)