David Cage over het huiselijk geweld en de kindermishandeling in Detroit: Become Human 

Interview over het huiselijk geweld en de kindermishandeling in Detroit: Become Human 2017-11-01T12:09:58
De trailer voor Detroit: Become Human kreeg aardig wat kritiek voor de manier waarop het huiselijk geweld en kindermishandeling toonde. Een interviewer heeft game director David Cage gevraagd over waarom dit in de game zit.

Naar aanleiding van de Detroit: Become Human-trailer die werd getoond tijdens de live stream van Sony, is Eurogamer een interview aangegaan met de game director David Cage. Het interview focuste zich op wat er te zien is in de trailer, met name het huiselijk geweld en de kindermishandeling.

De trailer zorgde voor ophef omdat het deze onderwerpen nogal expliciet toonde. Sommige mensen vonden dat je dit niet kunt maken/niet kunt laten zien. De interviewer was een van die personen en het lijkt erop dat David Cage geïrriteerd raakte.

Detroit: Become Human

David Cage snapte niet helemaal waar alle controverse vandaan komt en betwijfelt of mensen net zo heftig hadden gereageerd als hij bezig was met een film of een boek. Hij snapt niet dat games voor het tackelen van deze onderwerpen onder vuur moeten komen, zolang de intentie en de context van wat er getoond wordt geen negatieve bedoelingen hebben. Cage probeert een verhaal te vertellen en dit is een van de hoofdstukken in dat verhaal. Als mensen die kritiek hebben het gehele verhaal niet weten, vindt hij dat zij niet moeten oordelen.

In de speelbare demo zitten er momenten waarin je Kara moet besturen met motion controls om je te verzetten tegen mishandeling. De journalist vond het ongemakkelijk om hiernaar te kijken en vroeg waarom de keuze was gemaakt om dit met motion controls te doen. Cage zei dat hij wilde dat je je net zo ongemakkelijk zou voelen als het personage dat je bestuurt, zodat er een sterkere connectie ontstaat tussen het personage in de game en de speler.

Vader

Tot slot vroeg de journalist of er een onderwerp is wat David Cage niet in zijn game zou behandelen. Hierop had hij een hele uitgebreide reactie. Hij geeft toe dat er mensen zijn die met de verkeerde bedoelingen bepaalde onderwerpen in hun game stoppen, maar hij vindt niet dat dit medium (games dus) gelimiteerd moet worden. Het is net als films en boeken een kunstvorm en ontwikkelaars moeten vrij zijn om te maken wat ze willen.

Hier kun je het volledige interview nog checken mocht je geïnteresseerd zijn.  David Cage is een veteraan van de industrie en zit al 20 jaar in het vak. Hij is de game director geweest voor verhalende games zoals Heavy Rain en Beyond Two Souls. Het is nog niet bekend wanneer zijn nieuwe kindje, Detroit: Become Human, uit gaat komen.

REACTIES (12) 

Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord