Het verhaal in Overwatch 2 is een reactie op de wens van de fans
In Overwatch 2 staat het verhaal centraal. Hoofdschrijver Michael Chu van Blizzard vertelde hierover in een interview met het PlayStation Blog. Het verhaal heeft een begin, midden en einde (wat wel de mininumeisen zijn voor een verhaal) en pakt meteen op nadat Winston de groep opriep om weer bij elkaar te komen, iets dat gebeurt tijdens Overwatch 1.
A complete story with beginning, middle, and end. In addition, we’ve finally moved the story forward after Winston’s recall, and we hope to continue to push events into the future in the stories to come.
Dat Overwatch 2 de focus legt op het vertellen van een verhaal is een reactie op de wens van veel fans, die al jaren vragen om Overwatch lore dat verrijkt wordt door gameplay in plaats van non-interactieve vormen van media. Zo zagen we de laatste jaren verschillende cinematics, comics en trailers voorbijkomen om het Overwatch-universum uit te breiden. Ook zagen we sinds 2017 seizoensevenementen, die vooral bedoeld waren als experiment.
Maar een volwaardige singleplayer wordt het dan weer niet. Overwatch 2 is voornamelijk bedoeld om met je vrienden te spelen:
We like to call the story a Story Experience. It’s not quite a single-player campaign in that you will be playing the story alongside three other players in co-op. Players will experience the story together with their friends.
De laatste jaren is het je misschien wel opgevallen dat Overwatch een beetje trager is met grote updates. Overwatch-baas Jeff Kaplan geeft aan dat dit komt door de ontwikkeling van Overwatch 2, waar we dan ook wel een hele hoop van mogen verwachten! Bekijk hier de eerste trailer van Overwatch 2.
REACTIES (2)