Hello Games reageert op No Man's Sky bugs 

Hello Games reageert op No Man's Sky bugs 2016-08-12T21:11:00
In een blogpost op de site van No Man's Sky reageert Sean Murray van ontwikkelaar Hello Games op de bugs die de afgelopen dagen ontdekt zijn en hoe hij en zijn team daar mee omgaan. Hij kondigt onder andere aan dat het QA team van No ManĀ“s Sky flink wordt versterkt en dat de meeste bugs binnenkort worden gepatched.

In No Man´s Sky zijn de afgelopen dagen al flink wat bugs ondekt, waaronder de hyperdrive bug die pre-order spelers trof. In een blogpost op de No Man's Sky website heeft Sean Murray uiteengezet wat hij gaat doen tegen de bugs die er nu in zitten en wat het team gaat doen om nieuwe bugs te voorkomen. Hij biedt zijn excuses aan tegen de spelers die getroffen zijn door de bugs en het gebrek aan servercapaciteit.

De hoeveelheid spelers en de duur van de gemiddelde speelsessie is onverwachts hoog, licht Murray toe. Om te zorgen dat de stortvloed aan spelers geen last meer krijgen van bugs heeft Hello Games een nieuw Quality Assurance team aangesteld, die de game uitgebreid gaat testen om te zorgen dat er geen bugs meer in zitten. Door de nieuwe lichting testers is het QA team inmiddels groter dan het development team van Hello Games. De QA testers van Hello Games gaan samenwerken met de het QA team van Sony dat al bezig was met het testen van de game.

Ik ga nog heel vaak dit plaatje gebruiken bij NMS nieuws, want Simon Stalenhag

De ontwikkelaar laat weten dat de bugs die in het spel zitten in de nabije toekomst eruit worden gepatched. Spelers die last ondervinden van de bugs, of andere problemen hebben met de game kunnen aankloppen bij het nieuwe support systeem van NMS. Om de spelers alvast een handje te helpen heeft Murray zelfs een aantal workarounds geplaatst voor bekende issues: 

  • If you believe you are stuck, or can’t reach your ship, be aware you can jetpack forever whilst pushing against any surface
  • If you have made a mistake – you can revert to any of your two previous saves in the Options Menu
  • If you have left your ship somewhere inaccessible, you will be able to summon it from landing pads or beacons found at most buildings or points of interest (marked by question marks)

De hyperdrive bug die gisteren werd ondekt komt ook aan bod, in de meeste gevallen is het uiteindelijk goed gekomen, van de 135 klachten die Hello Games ontving konden er 107 worden opgelost door simpelweg verder te spelen. De andere 28 moesten een oude savegame laden of hun console opnieuw opstarten. Slechts een fractie van de spelers die de game had gepreorderd heeft dus opnieuw moeten beginnen.

Spelers die nog steeds problemen hebben met de game kunnen terecht bij de support mail, of de website van No Man's Sky.

REACTIES (20) 

Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord