Hellblade is drie maanden sinds release eindelijk winstgevend 

Hellblade is drie maanden sinds release eindelijk winstgevend 2017-11-23T14:18:54
Hellblade: Senua’s Sacrifice heeft drie maanden na release genoeg verkocht om eindelijk winstgevend te worden, zo laat ontwikkelaar Ninja Theory weten.

Met Hellblade is Ninja Theory een indie-ontwikkelaar geworden. Voorgaande games zoals DmC: Devil May Cry en Heavenly Sword werden immers uitgegeven door o.a. Capcom en Sony. Winst boeken is dus erg belangrijk voor de studio en dat lukt nu eindelijk. Helblade verscheen in augustus en inmiddels zijn er een half miljoen exemplaren van de game verkocht. Dat heeft de studio zo'n 13 miljoen dollar opgeleverd, genoeg om de ontwikkelkosten mee terug te verdienen en vanaf nu daadwerkelijk geld aan het spel te verdienen.

In onderstaande developer diary vertelt de studio nog eens hoe het mogelijk was om zo'n indrukwekkende game met een kleine studio en geen crowdfunding te maken. Hellblade heeft bij veel spelers en critici trouwens behoorlijke indruk gemaakt. Niet alleen om de gameplay, maar vooral om de manier waarop het geeststoornissen behandelt. Heb jij de game al gespeeld?

REACTIES (1) 

Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord