Halo 5: Guardians schaalt lager dan 1080p tijdens intensieve scenes
Tijdens het spelen van campaign in Halo 5: Guardians schaalt de game tussen verschillende scenes lager dan 1080p om constant op 60fps te blijven draaien, aldus 343 Industries:
"From the beginning, we set ourselves the goal of delivering consistent 60fps gameplay across all modes of play. Delivering on this goal meant re-engineering the gameplay systems at the core of our engine. It required sustained commitment from the entire team as we continually optimized the experience, and the difference it makes to the play experience is immediate and obvious." - Josh Holmes, hoofd bij 343 Industries
Toch blijft de campaign grotendeels speelbaar in 1080p, maar tijdens het racen in voertuigen terwijl er veel visual effects aan te pas komen wordt de resolutie geschaald om vloeiend te blijven draaien. Halo: The Master Chief Collection draaide op 1080p60, waar men eigenlijk de resolutie van Halo 2: Anniversary had verwacht, die toen der tijd draaide op 1328x1080/60fps. Het is overigens niet de eerste keer dat een ontwikkelaar dit systeem inzet, want bij Call of Duty: Advanced Warfare op de Xbox One was dit ook het geval met een schommelende resolutie tussen 1360x1080 en 1920x1080.
Halo 5: Guardians is vanaf 27 oktober verkrijgbaar voor de Xbox One.
REACTIES (17)