Final Fantasy 15 uitgesteld vanwege framedrops en zwevende NPCs 

Final Fantasy 15 uitgesteld vanwege framedrops en zwevende NPCs 2016-08-31T10:23:02
Final Fantasy 15 was twee weken geleden uitgesteld door director Hajime Tabata, in een aankondiging maakte hij duidelijk dat de game de releasedate van september niet ging halen. Final Fantasy 15 staat nu op de planning voor eind november, in een interview met Famitsu doet Tabata de reden van de vertraging uit de doeken

In een interview met Famitsu, vertaald door Kotaku, vertelt director Hajime Tabata dat de game simpelweg niet goed genoeg geoptimaliseerd was voor release en daarom uitgesteld was. Hij en zijn team willen eerst zoveel mogelijk bugs en glitches uit de game halen voor de game 'gold' gaat, want een day-one patch is voor Final Fantasy geen optie, zegt Tabata. Volgens hem hebben 20% van de gamers in Japan namelijk geen internet, waardoor zij geen day-one patch kunnen binnenhengelen en dus altijd last zullen hebben van bugs in het spel. De fixes waar het team van Final Fantasy 15 aan werkt moeten dus op de disk zitten.

Mooie velgen hoor

Tabata gebruikt de extra tijd om ook de combat in de game aan te passen, dat kon volgens de director nog wat balancing gebruiken voor de release op 29 november. Final Fantasy 15 komt uit voor de PlayStation 4 en Xbox One.

REACTIES (13) 

Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord