Far Cry New Dawn lijkt meer op een RPG dan z'n voorgangers
Far Cry New Dawn gaat lichte RPG-elementen bevatten, nog meer dan z'n voorgangers. Creative director bij Ubisoft, Jean-Sebastien Decant, heeft de ‘light RPG mechanics’ op Twitter uit de doeken gedaan in een korte Q&A-video. Je kan in Far Cry New Dawn onder meer wapens met ranks craften en investeringen doen in je thuisbasis en al zijn inwoners, wat op zijn beurt zorgt voor onder meer betere upgrades.
Today's Developer Q&A features #FarCryNewDawn creative director Jean-Sebastien Decant! @Battlesand from Twitter asked us "What game mechanics changed over Far Cry 5?" pic.twitter.com/TqhogYJhvf
— Far Cry New Dawn (@FarCrygame) 21 januari 2019
Ook het bevrijden van basissen vol schietgrage mafkezen gaat op de schop, aldus Ubisoft. Het escalation-systeem, zoals de nieuwe manier van bevrijden heet, geeft je de keuze om elke levende ziel naar het hiernamaals te helpen zoals je gewend bent, maar je kan er ook voor kiezen om de bases te ‘squeezen’. Laatstgenoemde zorgt ervoor dat jouw bondgenoten de macht overnemen zodat je er blijvend aan kan verdienen. Die verdiensten komen in de vorm van grondstoffen.
Een nadeel van het bovenstaande is dat vijanden je bases op hun beurt weer kunnen aanvallen en veroveren. Als zij daarin slagen zal de basis veel beter bewaakt worden, maar als je erin slaagt de basis weer terug te veroveren, krijg je meer grondstoffen dan voorheen.
Ubisoft hoopt hiermee wat variatie te brengen in de bekende Far Cry mechanics, die ook wel een beetje aan verandering toe is. De PU-redactie kan zich goed voorstellen dat je er een beetje de tering in krijgt bij het veroveren van de tienduizendste basis.
Far Cry New Dawn verschijnt op 15 februari voor PS4, Xbox One en PC. Tijdens The Game Awards werd New Dawn aangekondigd en het verhaal lijkt zich af te spelen na Far Cry 5. Check hier wat gameplay van Far Cry New Dawn.
REACTIES (28)