Fable: The Journey gebruikt Project Milo techniek 

Fable: The Journey gebruikt Project Milo techniek 2012-09-17T12:55:58
In 2009 werden we met z’n allen verrast door Kinect en Project Milo. Peter Molyneux presenteerde de tech demo alsof het z’n eigen kind was en ondanks dat het alleen een tech demo was, ging Milo al snel zijn eigen leven leiden. Lionhead is er nu echter een beetje klaar mee en wil graag wat aandacht voor Fable: The Journey. Geen gelul meer over Kinect, alleen nog maar over de game zelf!

Gary Carr, creative director bij Lionhead, legt nog één keer uit dat Project Milo alleen maar een experiment was. Milo was al veel eerder dan Kinect in ontwikkeling en het was nooit de bedoeling om er echt een game van te maken. Het werk is echter niet voor niets geweest, aangezien ze bepaalde technieken gebruiken uit Milo voor Fable: The Journey. Gary legt het even haarfijn uit:

“Project Milo was the first title to help bring Kinect into the world in 2009, showcasing the way hand gestures and voice commands can control AI. What most people don't know is that this was merely an experiment, and was in development before we'd even heard of Kinect. Project Milo was actually a ‘controller game’ and while it wasn't necessarily a game, it was an experiment. It kind of got a life of its own for a while."

“Mechanics created for Project Milo were adapted for Fable: The Journey. We had these kind of wet balloon games...where you fill balloons full of water and throw them into the world...And we just basically migrated that technology and made it look like magic."

Hij zegt ook dat de tegenvallende reacties na de presentatie van Fable: The Journey op de E3 van vorig jaar best wel hard aankwamen. Hij hoopt vanaf nu dan ook gewoon lekker over de game te kunnen lullen en duidelijk te maken dat ze een hele vette Fable game in ontwikkeling hebben!

"The initial reaction when Fable: The Journey was first shown at E3 2011 was pretty negative and it knocked us back a little bit. Although it might not seem like it, The Journey is the biggest game we've ever made, by far...We've built a world three-times the size of the last Fable game. What we want to do is stop talking about Kinect...We're making a game. You don't talk about your control pad when you release Halo, you talk about the game you're making."

Goed punt! Fable: The Journey moet dit jaar nog uitkomen, exclusief voor de Xbox 360.

REACTIES (18) 

Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord