Enorme hoeveelheid Destiny 2 informatie bekendgemaakt, splitsing in multiplayer
Er is behoorlijk veel nieuwe informatie over Destiny 2 naar buiten gekomen via Game Informer. De game van ontwikkelaar Bungie staat op de cover van het nieuwste magazine en in een uitgebreid artikel wordt gesproken over verschillende aspecten van het spel waar we eerder weinig over wisten. Laten we beginnen met de veranderingen aan de multiplayer-modus in Destiny 2.
Splitsing tussen casual en competitive
De multiplayer wordt opgesplitst in twee lobby's. De ene lobby heet 'Quick Play' en hier kunnen de meer casual modes als Clash en Control gekozen worden. De ander heet 'Competitive Play' en zal bestaan uit de nieuwe Countdown-modus en verschillende modi waar Bungie nog niets over kwijt wil. Er komt dus een duidelijkere afsplitsing van casual en competitive spelers.
Destiny 2 krijgt ook seizoenen, maar het is nog niet bekend in hoeverre dit te maken heeft met de multiplayer-modus en of je door het seizoen heen ook daadwerkelijk een rank opbouwt. Het nieuwe clan-systeem biedt wel mogelijkheden snel met teamgenoten een competitive match te starten en samen te werken aan het verdienen van maandelijkse lootbonussen.
Arcstrider subklasse
De Hunter-klasse in Destiny 2 krijgt een nieuwe subklasse genaamd Arcstrider. Deze was al kort in de gameplay reveal van Destiny 2 te zien, maar nu is er ook precies bekend wat deze subklasse precies doet en kan. Arcstrider is vooral gebaseerd op close combat en het gebruiken van de nieuwe dodge-klassevaardigheid. De 'super-ability' is vergelijkbaar met de oude Bladedancer subklasse, maar dan heb je betere controle over je bewegingen en voelt het volgens Game Informer echt aan alsof je een 'krachtige monk bent die iedereen met zijn staf kapotslaat'. Juist ja.
Qua vaardigheden bezit Arcstrider niet meer de mogelijkheid om te 'blinken', een soort sprong waar de speler een korte afstand teleporteert. Wel kan krijgt subklasse een langere melee-afstand na het gebruiken van een dodge en versnelt sprinten de cooldowns van je vaardigheden. Het is een mix van de oude Hunter subklasse met wat perks van exotische armor uit Destiny 1.
Deze nieuwe subklasse is speelbaar op E3 en verwacht vannacht tijdens de persconferentie van Sony misschien wel wat gameplay te zien.
No more machine guns
Het is nu officieel bevestigd dat machinegeweren niet in Destiny 2 zitten. Er werd over gespeculeerd omdat Bungie ze niet noemde als onderdeel van de 'Power Weapons', maar die speculatie komt nu ten einde. De ontwikkelaar heeft besloten de wapenklasse te verwijderen omdat ze wapens die in één hit kunnen killen bij de Power Weapons wilde hebben en alles wat dit niet kon bij de andere wapentypes. Machine guns pasten helaas in geen van deze twee categorieën.
Destiny 2 verschijnt op 9 september op Xbox One en PlayStation 4. De game is vanaf een latere datum ook beschikbaar op PC.
REACTIES (5)