Een uur aan Call of Duty: Black Ops 4-gameplay en veel nieuwtjes 

Een uur aan Call of Duty: Black Ops 4-gameplay en veel nieuwtjes 2018-10-11T10:56:14
Treyarch heeft tijdens de Call of Duty: Black Ops 4 'Road to Launch'-stream waarin zij Zombies lieten zien, ook veel details bekendgemaakt over multiplayer-modus, Blackout, nieuwe wapens en tweaks om de game beter te balanceren. Ook is het maximale aantal spelers in Blackout bekendgemaakt.

Treyarch heeft tijdens een Call of Duty: Black Ops 4 'Road to Launch'-stream bekendgemaakt welke veranderingen er allemaal zijn doorgevoerd in de mulitplayer- en Blackout-modi na de beta's die hebben plaatsgevonden. Power Unlimited zet de details even voor je op een rijtje.

De ontwikkelaar liet enkele nieuwe wapens zien waaronder een sniper rifle en een LMG, en vertelde over de aanpassingen aan wapens en gadgets om de gameplay beter te balanceren. Ook werd het maximum aantal spelers in één server bekendgemaakt: speel je alleen of met zijn tweeën, dan zit je met maximaal 88 spelers in één server. Speel je met zijn vieren in een groepje, dan zit je met maximaal honderd mensen in één server. Het maximale aantal spelers wil Treyarch in de toekomst wellicht verhogen naar 115 als je met zijn vieren speelt.

De volledige notities van Charlie Intel:

Multiplayer:

  • New weapons revealed:
    • Outlaw Sniper
    • RK-7 Garrison Burst Pistol
    • New LMG, there’s 2 new LMGs compared to beta
  • Treyarch has made numerous balance improvements to weapons in MP. They are “very happy” with the balance right now, but will of course monitor it throughout the year to see how to adjust weapons based on feedback.
  • New Optic Sight revealed, only for certain weapons. It features thermal and night vision.
  • 3 new Scorestreaks revealed:
    • Drone Squad — squad of drones do recon around the map
    • Sniper’s Nest — a helicopter flies in featuring 2 professional snipers on each side of the helicopter and take out enemies with a .50 CAL weapon. It’s one shot, one kill.
    • The Dart returns!
  • Lots of improvements to the RC-XD. Better vision and ability to navigate and more effective.
  • Attack Chopper now improved. “Some might say it’s actually devastating.”
  • Drop Shot has been drastically changed. You have to use the Stock II attachment on weapons in order to drop shot now. It does not work by default.
  • Big change if you use Tracker Perk: there’s an eye ball on your map when you appear on anyone’s mini map, including fog of war.
  • Fog of War is now a cone versus a circle. There’s a perk, Team Link, to get better situational awareness.
  • Spawn system has been drastically improved. Treyarch is “very very happy” with it.
  • When you switch to heal and back to your weapon, it’s a lot faster and smoother animation. Stem Shot was “too crutch” in beta, its been “dialed back”…there’s some time added with using it.
  • Big thing for LMG: there is “very little..too almost no” flinch in ADS using LMGs in Black Ops 4

Blackout:

  • Level 3 Armor has a reduced spawn rates in the world. Less often in the world now.
  • Changes to Muzzle Flashes coming for release: they don’t want it to impact your field of view. They want it shown to you in a dark room, not all the time. Muzzle Flashes are now improved for launch.
  • Changes also have been made to what you see on screen when you’re outside the zone. Not as much red on your screen, “feels appropriate to being outside.”
  • Audio Updates:
    • Fixed audio issues between walls/etc, that wasn’t working properly in beta
    • Teammates foot steps are now quieter
    • Under Audio Options in Settings, there’s many mix settings to work for your play style, including headphone option for those who were annoyed with the pre-stage deployment sounds.
  •  New option, tap to pick up, added for consoles. They are actively discussing making tap to pick up items default, hold to pick an option. Picking up items is a lot faster. Don’t have to look down anymore.
  • HUD Updates:
    • You’ll see when your teammates are downed now.
    • Top right corner of your screen: Kills + Cleanups. Kills — put in down state; Clean up — finishing enemy off down state.
  • Updated After Action Report in Blackout, can also see Squad stats
  • As you level up in Blackout, every 20 levels, you will get a new Blackout character. There’s a total of 80 levels in Blackout.
  • Changes to the Merit System to better suit the mode based on feedback. Earn merit, 10 points, for kills. More merit earned for placement in matches.
  • Hit markers are now different for what you’re hitting. Specific hit marker for hitting a vehicle versus hitting a player.
  • Blackout Launch Player Count Revealed
  • Blackout Post-Launch ideas also talked about.

Call of Duty: Black Ops 4 is vanaf nu te pre-loaden op PS4 en Xbox One, PC-gamers konden vanaf 9 oktober al pre-loaden. Gamespot heeft de grootte van de Xbox One-download al ontdekt: 49,33 GB heb je nodig om Black Ops 4 te installeren. Momtenteel zijn de servers live voor spelers met een vroeg exemplaar.

De review van Raf dropt vanavond om 18:00, Call of Duty: Black Ops 4 ligt vanaf morgen in de winkels. Check hier nog eens de korte multiplayer-trailer die afgelopen week gedropt werd

REACTIES (7) 

Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord