Drie grote patches Stellaris gepland 

Drie grote patches Stellaris gepland 2016-05-17T14:41:05
In de nabije toekomst komen er grote patches naar Stellaris die de game nog beter moeten maken. De eerste patch komt eind mei en maakt een einde aan een aantal bugs, verandert de UI en verbetert de AI. De tweede patch komt eind juni en brengt meer gameplay content.

In een forum post heeft Henrik Fåhraeus, game director van Stellaris, laten weten dat er twee patches naar Stellaris komen. De eerste patch, Clarke genaamd, komt eind mei en brengt een aantal bug fixes, AI verbeteringen en quality-of-life updates. Een overzichtje staat hieronder.

  • Fixes to the Ethic Divergence and Convergence issues. Currently, Pops tend to get more and more neutral (they lose Ethics, but rarely gain new ones.)
  • The End of Combat Summary. This screen looks bad and also doesn’t tell you what you need to know in order to revise your ship designs, etc. (zie afbeelding)
  • Sector Management GUI: There are many issues with this, and we will try to get most of them fixed.
  • Diplomacy GUI issues. This includes the Diplomatic Pop-Ups when other empires contact you, but also more and better looking Notifications, and more informative tooltips on wars, etc.
  • AI improvements: Notably the Sector AI, but also plenty of other things. This kind of work is never "finished"...
  • Myriads of bug fixes and smaller GUI improvements.
  • Late game crises bugs. There were some nasty bugs in there, blocking certain subplots and various surprising developments.
  • EDIT: Remaining Performance Issues. We know about them; they might even be hotfixed before Clarke.
  • EDIT: Corvettes are too good.

Stellaris

De tweede patch, Asimov genaamd, komt eind juni. Deze brengt een hoop content met zich mee, welke voornamelijk nieuwe dipomatieke opties zijn. Onderstaande patch notes gelden voor Asimov, al kunnen deze nog veranderen.

  • Border Access Revision: Borders are now open to your ships by default, although empires can choose to Close their borders for another empire (lowering your relations, of course.)
  • Tributaries: New diplomatic status and corresponding war goals.
  • Joint Declarations of War: You can ask other empires to join you for a temporary alliance in a war against a specific target.
  • Defensive Pacts.
  • Harder to form and maintain proper Alliances.
  • More war goals: Humiliate, Open Borders, Make Tributary, etc.
  • Emancipation Faction. We had to cut this one at the last minute. Needs redesign.
  • Diplomatic Map Mode. Much requested!
  • Diplomatic Incidents: This is a whole class of new scripted events that causes more interaction with the other empires.

Na bovenstaande patch eind juni, kijkt Paradox ook verder. Zij hebben ook voor een derde update, Heinlin genaamd, doelen genoemd. Deze patch is nog heel ver weg, dus de kans is redelijk groot dat er dingen gaan veranderen. De voorlopige update check je hieronder.

  • Sector and Faction Politics: We are working on a design for this. I always wanted to make Factions more closely tied to Sectors, for example...
  • Federation and Alliance Politics: As a player, you need more ways of interacting with the other members, push your will through, and get elected, etc.
  • Giving Directions to Allies and Subject States.
  • Strategic Resource Overhaul: You should need these and search for them far and wide. They should be extremely important.
  • Battleship Class Weapons. Some Battleship front sections will be repurposed for an XL size weapon slot. There are currently four ship sizes but only three sizes to weapons, creating an imbalance. Also, Battleships should have fewer small weapon slots and have to rely on screens of smaller ships.
  • Fleet Combat Mechanics: Formations and/or more complex ship behavior is needed.
  • Mid-game scripted content: Guarded “treasures”, mid-game crises, colony events, etc.
  • Living Solar Systems: Little civilian ships moving around, etc.

Stellaris

Stellaris is de nieuwste grand strategy game van Paradox. In de strategiegame begin je met een planeet en is het je doel om het hele universum te veroveren. Je concurrentie bestaat uit verschillende alienrassen die hetzelfde idee hebben. De game is sinds 9 mei verkrijgbaar voor PC.

REACTIES (6) 

Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord