Bungie: 'We hebben de toekomst van Destiny volledig in handen'
Bungie heeft op de eigen website een verklaring gegeven over de plannen die zij hebben met Destiny, na de breuk met Activision van vorige week. Franchise Director Luke Smith bedankt in de verklaring Activision nog eens voor het uitgeven van de Destiny games, High Moon Studios krijgt credits voor de samenwerking aan de Forsaken-uitbreiding en Vicarious Visions wordt bedankt voor de hulp bij het vestigen van een Destiny community op PC en het werk aan de Warmind DLC.
Smith gaat verder door de korte termijnplannen uit de doeken te doen. Hij zegt dat Bungie geleerd heeft van de Black Armory-uitbreiding en die lessen toe gaat passen bij de content die in de toekomst uitgebracht gaat worden voor de Annual Pass. Smith geeft toe dat de moeilijkheidsdrempel voor de eerste forge in Black Armory veel te hoog ligt en benadrukt dat Bungie een goede balans moet vinden in content die toegankelijk is voor iedereen, maar ook voor spelers die wat extra uitdaging willen.
Op de lange termijn zegt Smith dat de volledige toewijding van Bungie bij de Destiny franchise ligt. Hij onderschrijft het verantwoordelijkheidsgevoel dat de ontwikkelaar heeft voor het universum dat zij zelf gemaakt hebben:
We created the universe and we hold its future entirely in our hands. The vast majority of the team is hard at work envisioning future experiences, enemies, and ways to play the Guardian you've been building since 2014. We're going to keep doing that.
Smith sluit af door te zeggen dat Bungie nadenkt over de betekenis van volledige zelfstandigheid, wat betekent dat Bungie zelf games moet gaan uitgeven. Hij ziet desalniettemin een rooskleurige toekomst voor Destiny.
Wil je weten of Destiny 2 wellicht iets voor jou is? Check dan de review van Tjeerd en Wouter. Lijkt Destiny 2 je nou iets maar heb je geen idee waar je moet beginnen? Check dan onze 12 tijdbesparende tips voor Destiny 2.
REACTIES (11)