Ancestors: The Humankind Odyssey-ontwikkelaar: ‘some reviewers actually didn't play the game’ 

Ancestors: The Humankind Odyssey-ontwikkelaar: ‘some reviewers actually didn't play the game’ 2019-12-02T16:06:13
Ancestors: The Humankind Odyssey is nu al een tijdje uit. De game werd echter niet al te best ontvangen, wat volgens ontwikkelaar Patrice Désilets komt door het feit dat sommige reviewers de game niet eens gespeeld hebben. Zit hier waarheid in of is hij gewoon bitter?

De voormalige Assassin’s Creed-ontwikkelaar Patrice Désilets is met een opmerkelijke uitspraak naar buiten gekomen. Hij heeft onlangs samen met zijn team van 35 man Ancestors: The Humankind Odyssey uitgebracht, een game die door de meeste critici niet al te best werd ontvangen. De game haalt een 64 Metascore op Metacritic, terwijl de User Score op 59 blijft haken. Dat is niet wat hij gewend is als ontwikkelaar van het zeer succesvolle Assassin’s Creed.

I'm used to having bigger numbers than that, so it's the elephant in the room. But people expected my studio of 35 people to ship a game that is really close to Assassin's Creed, and it's just not possible. We made some harsh decisions in order to ship the game, and we wanted it to be different.

Tot zover nog niets geks, want het is natuurlijk ook niet realistisch om de kwaliteit van een van de grootste videogame-franchises ooit te evenaren. Vervolgens gaat hij echter zo ver om te zeggen dat sommige reviewers zijn game niet eens aangeraakt hadden voor het schrijven van de review:

We know for a fact that some reviewers actually didn't play the game. It is part of our industry - they have to review games, and they have 15 of them to review in one week, and sometimes they don't have time. And since Ancestors is so different, some of them went 'urgh, I don't have time for this'.

Ancestors: The Humankind Odyssey

Maar Désilets is nog niet klaar met het uiten van zijn onvrede over reviewers:

And we know for a fact that some just invented some elements in the game - like there is no fire and you cannot ride any horses, even though one reviewer said 'oh, it wasn't that great when you ride a horse'.’

Dit is natuurlijk een gewaagd statement waar reviewers wellicht aanstoot aan nemen. Ook kan het gezien worden als een bittere opmerking van een game-ontwikkelaar die niet toe wil geven dat zijn game misschien niet zo geweldig is als hij denkt, en het daarom maar afschuift op de reviewers.

Een tijdje geleden zei Hideo Kojima iets soortgelijks over het ontvangst van Death Stranding. Hoewel die game alsnog een grote kans maakt om Game of the Year te worden, loopt niet iedereen ermee weg. Volgens Kojima is dit simpel te verklaren: Amerikanen houden meer van shooters en zijn misschien gewoon niet slim genoeg om Death Stranding te waarderen. Ook best wel een gewaagd statement…

REACTIES (5) 

Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord