Xbox One krijgt muis en toetsenbord support 

Xbox One krijgt muis en toetsenbord support 2017-12-20T01:18:31
Xbox Polen heeft zijn mond voorbij gepraat en laten weten dat de Xbox One heel binnenkort dan toch echt ondersteuning krijg voor een muis en toetsenbord! Alle details in deze Nachtwacht naast nieuws over Shadow of the Colossus, succes van de Switch, Life is Strange: Before the Storm, In Death VR en Project Cars 2 in 8K.

Good guys Mikah en Microsoft

Voel de liefde! Niet alleen omdat je weer een nieuwe Nachtwacht voor je snufferd hebt, maar ook vanwege het bijzonder hartverwarmende eerste nieuwtje, waar de Wacht vandaag mee begint. Een 9-jarig jochie, genaamd Mikah Frye uit Ohio, besloot om zijn gloednieuwe kerstcadeau, een Xbox One, in te ruilen voor 30 dekens voor het plaatselijke dakloze centrum. Hij was namelijk zelf een aantal jaar daarvoor ook dakloos en het centrum had hem en zijn grootmoeder in die tijd geholpen. Mikah wilde graag wat terug doen.

Van de 300 dollar, die bedoeld waren voor een Xbox One, kocht Mikah 30 dekens, stopte bij elke deken een handgeschreven briefje en bracht ze naar het centrum. Wat een held! Trust in humanity restored.

Mikah

Het leuke is dat Microsoft lucht kreeg van de actie van Mikah en stuurde een kerstman langs, die hem een Xbox One S Minecraft bundel gaf. Lekker bezig Mikah en Microsoft!


Shadow of the Colossus info

Ontwikkelaar Bluepoint Games heeft zich een verdomd lastige taak op de hals gehaald, door Shadow of the Colossus te remaken voor de PS4. De oorspronkelijke release was op de PS2 en wordt gezien als een absoluut meesterwerk van Team Ico. Hoe de fock zorg je er dan als developer voor dat er niets van de magie verloren gaat, als je de game gaat aanpassen voor de remake? Dit is volgens Bluepoint ook absoluut de moeilijkste opgave geweest.

Randall Lowe, de producer van de Shadow of the Colossus remake, legt uit dat het veel moeite heeft gekost om de originele presentatie in stand te houden. Hij zegt:

Shadow

“Team Ico’s design sensibilities were amazing. The use of coloring areas, the use of fog, the way they conveyed emotion without driving it through dialogue, they’re masters of it. Maintaining that is really hard. It is a lot of conscious work to make sure that just by beautifying something, just by bringing it up to what people expect modern games to look like, you don’t break them. I think that’s the most time we spend internally.”

Grappig detail is dan ook dat deze remake niet geheel opnieuw is opgebouwd, aangezien de originele PS2 game code nog steeds de basis is. Dit hebben ze voor elkaar gekregen door de originele engine samen te voegen met de Bluepoint engine. Er worden dan bijvoorbeeld wel nieuwe animaties en grafische details toegevoegd, maar de core van de game blijft de oude code. Begin februari komt de game uit en lijkt verplichte kost te worden, of je nu het origineel hebt gespeeld of niet.


In Death voor VR

Sólfar Studios is bekend van Everest VR, een ‘climbing-experience’ waarin je in virtual reality de Mount Everest kunt overmeesteren. Het nieuwe project van Sólfar Studios is compleet anders en heeft de naam In Death gekregen. Het is wederom een VR game met als idee, wat nou als je doodgaat en er in de hemel helemaal geen god blijkt te zijn? Wat nou als de hemel helemaal niet zo idyllisch is als we hopen? Wat nou als de hemel in plaats van je laatste rustplaats, pas het begin is van een battle voor je hele bestaan?

Klinkt niet echt gezellig, maar het zou zeker voor een vette game kunnen zorgen. In Death komt ergens volgend jaar uit voor de Oculus Rift en HTC Vive en later ook nog voor PS VR. Hopelijk binnenkort meer info, maar hieronder alvast een eerste blik op de game in de reveal trailer.


Xbox One krijgt muis en toetsenbord support

Blijkbaar zijn er een hoop gamers die behoefte hebben aan muis en toetsenbord ondersteuning en maanden geleden liet Microsoft weten dat de Xbox One binnenkort officiële ondersteuning zou krijgen. Daarna werd het echter weer stil. Nu lijkt de ondersteuning er echter snel aan te komen, want op de Poolse Xbox website stond ineens (vertaald naar het Engels):

“Some players prefer to conquer the virtual world with a pad in hand. Others, above all, value the precision of the mouse movements. Others, however, can not imagine playing on anything other than a keyboard. Now, owners of Xbox One consoles (including Xbox One S models and the latest Xbox One X) can choose these accessories and decide for themselves what they will use. PC Master Race? Thanks to the keyboard support, we can already successfully talk about Xbox Master Race!”

Xbox

De vertaling naar het Engels is niet fantastisch, maar het lijkt wel duidelijk dat Xbox Polen net even te vroeg de tekst online heeft gezet en de Xbox One muis en toetsenbord ondersteuning er inderdaad aankomt. Xbox Master Race, lol.


Te vroeg om over Switch succes te praten?

Na het laffe succes van de Wii U heeft Nintendo duidelijk zijn draai weer gevonden met de Switch. De handheld/console vliegt als warme croissantjes over de toonbank, tot nu toe maar liefst 10 miljoen keer, in 9 maanden. Je zou de Switch dus rustig een succes kunnen noemen, maar Nintendo vindt het daar nog een beetje te vroeg voor, ondanks de goede start.

Shinya Takahashi, general manager planning en development bij Nintendo, is van mening dat nog veel meer mensen moeten kunnen genieten van toppers als Zelda: Breath of the Wild en Super Mario: Odyssey. Dat is volgens Takahashi-san de focus bij Nintendo en dus is het nog te vroeg om over succes te praten.

Switch

“We want more people to have these kinds of experiences, so that’s what we have been working towards. But that’s also why I feel that it is too early to talk about our success. Rather, I feel like we are still on the road to that success. We would like to see so many more people having these experiences, and I do believe that we can get there.”

De Wacht is inderdaad ontzettend benieuwd hoe het met de Switch zal gaan in 2018. Dat de Switch een goede launch heeft gehad is wel duidelijk, maar dat komt waarschijnlijk vooral door die 2 first-party klappers. In 2018 zal de Switch zoals het er nu naar uitziet meer moeten hebben van de 3rd-party games. We gaan het zien!


Life is strange: Before the Storm Season 2?

Het derde en laatste deel van Life is Strange: Before the Storm is vanaf vandaag beschikbaar. De ontknoping van de prequel van Life is Strange belooft verdomd spannend te worden, maar uiteraard kijken fans al veel verder dan dat en vragen zich af of we nog meer Life is Strange prequels mogen verwachten, zoals Before the Storm. Zeker omdat er nog zo’n jaar of 3 zit, tussen Before the Storm en Life is Strange.

Of er een kans is op een Before the Storm: Season 2? Zak Garriss, de lead writer van Before the Storm, zegt niet volmondig ja, maar geeft zeker hoop.

Strange

“Dontnod accomplished something incredible with the first Life is Strange, creating a world filled with dark and lovely characters that resonated so strongly with fans. Following in their footsteps was an incredible challenge! In the end, we decided to focus on what we as fans loved about the first game, hoping that if we loved what we were making in Before the Storm, fans might love it, too. We couldn’t be more honoured with how the community’s responded. We’ve loved working in the Life is Strange universe and would consider any opportunity that felt right to return to Arcadia Bay, for sure.”

Deck Nine moest natuurlijk even afwachten of Before the Storm bij de fans net zo goed zou bevallen als Life is Strange, maar nu dat het geval blijkt te zijn, komt er echt nog wel een seizoen, dat kan haast niet anders. Zeker als je een beetje tussen de regeltjes door leest in die uitspraak. Helemaal mooi, Life is Strange is top!


Xbox One X reclame

Tijd voor de afsluiter van deze Nachtwacht en aangezien de kerstdagen voor de deur staan, doet de Wacht dat met een reclame. Een reclame van de Xbox One X welteverstaan, waarin nog maar eens wordt vermeld dat dit de krachtigste console ooit gemaakt is. De reclame is daarom waarschijnlijk ook kort, maar krachtig.

Okay, nog even een geinig dingetje dan… De Xbox One X is dan wat consoles betreft de top en is in staat om bepaalde games in 4K en 60 frames per seconde te draaien, maar op de PC is het al mogelijk om bijvoorbeeld Project Cars 2 in 8K/60fps te spelen. Okay, daar heb je 4 Titan XP videokaarten voor nodig in SLI en je hebt er geen reet aan zonder 8K scherm, maar het is wel cool dat het kan. Op naar de 16K!

REACTIES (21) 

Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord